Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سالهای سال است که از واقعه عاشورا و اسرای کربلا و حرکت نمادین جابر برای پیاده روی اربعین می گذرد اما این گذر روزگار نه تنها آن حرکت را کمرنگ رنگ نکرده است بلکه بر هیجان و التهاب و بیقراریش برای رسیدن افزوده است.

شب از نصفه گذشته است و زائران در حال بازگشت از کربلایی معلی در مرز بین المللی مهران پس از اتمام پیاده روی اربعین وارد کشور شده و به دنبال سرپناه و غذایی راهی موکب های پایانه مرزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماری از جوانان و افراد میانسال و حتی سن و سال دار با شور و شوق و هیجان همچنان در حال پذیرایی از زوار هستند، زمان و وقت و استراحت برایشان معنا ندارند، با عشق به اباعبدالله از صبح زود پیش از طلوع آفتاب تا پاسی از شب همچنان در حال خدمت رسانی به زواراند.

تهیه و تدارک هزاران وعده غذای گرم، تهیه صبحانه، میام وعده و آب و شربت و چایی و پذیرایی از صدها و هزاران نفری که هر لحظه از گیت ورودی عبور کرده و به پایانه مرزی می آیند.

این افراد که در بین آنها حتی افراد بازنشسته نیز مشاهده می شود، تنها به عشق و ارادت اباعبدالله قدم در این وادی نهاده اند تا اخلاص و ارادت خویش را به مولایشان نشان دهند.

مدیرکل سابق امور مالیاتی ایلام یکی از این افراد است که از ابتدای بازگشایی مرز مهران تاکنون همه ساله افتخار خادمی و نوکری در دستگاه اباعبدالله را برگزیده و به این مهم افتخار می کند.

غلامرضا امیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هیچ لذتی برایم بالاتر از این نیست که با دستان خودم به پیشواز زائران و عاشقان حسینی بروم و از آنها پذیرایی کنم.

وی اظهار داشت: این زوار که با عشق و ارادت رنج سفر و مشقت پیاده روی را برای عرض ارادت به بارگاه امام حسین (ع) متحمل می شوند، باید مورد پذیرایی قرار بگیرند.

این خادم الحسین (ع) تاکید کرد: تمام ساعاتی که مدام در موکب در حال پذیرایی از زوار هستم با عشق و تمام وجود به این خدمتگزاری افتخار می کنم و لذت پذیرایی از زوار را با هیچ چیز عوض نمی کنم.

وی یادآور شد: امیدوارم هرچه سریع تر ویروس کرونا و محدودیت ها برطرف شود تا شمار زیادی از زائران بتوانند سال آینده در این راهپیمایی نمادین و معنوی شرکت کنند.

یکی دیگر از شهروندان ایلامی که در حال جمع آوری ظروف و وسایل پذیرایی است، می گوید: تمام تلاش همه ما این است که با پذیرایی از زوار ارادت خود را به آقا امام حسین (ع) نشان دهیم.

امیرحسین صادقی اظهار داشت: زدودن غبار سفر از چهره یک عاشق و نوکری آقا بزرگترین موهبت و افتخار برای مردم ایلام است.

وی تاکید کرد: هرچند بیم و خطر ابتلا به کرونا بسیار زیاد است، اما با رعایت پروتکل ها و توجه به مسایل بهداشتی امیدواریم  مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

صادقی اضافه کرد: استان ایلام پایتخت خدمتگزاری به زائران حسینی است و ما به این خدمتگزاری افتخار می کنیم.

یکی دیگر از فعالین موکب خادم الحسین (ع) نیز گفت: برخی از افراد آشپز سن و سالی از آنها گذشته و مسن هستند اما به مدد الهی و امام حسین (ع) ساعت ها در آشپزخانه در حال پخت و پز هستند و با وجود تعداد زیاد زوار با عشق و علاقه برای آنها غذای گرم تهیه می کنند.

علی اکبرپور اظهار داشت: تهیه هزاران وعده غذا شاید در زبان یک عدد باشد اما در عمل ساعت ها تلاش و تکاپو این عزیزان را به دنبال دارد تا با مواد غذایی در آشپزخانه برای زائران پخت و پز کنند.

وی ابراز امیدواری کرد این زحمات و تلاش ها که تنها برای ارادت و عشق به ابا عبدالله الحسین (ع) صورت می گیرد بتواند ما را خدمتگزار لایق آقا نشان دهد.

وی از زائران خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از قبل به فکر سلامتی خود و مردم باشند تا به سلامت بازگشت آنان به کشور به پایان برسد.

دایر شدن ۱۰ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در مهران

مسوول تغذیه و اسکان ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام گفت: ۱۰ موکب در مرز مهران برای پذیرایی از زائران در موج بازگشت دایر و برپا شده است.

قاسم حقیقت اظهار داشت: این موکب ها با مشارکت خیرین، سازمان تبلیغات اسلامی و هیات های مذهبی با مجوز ستاد بازسازی عتبات عالیات شروع به فعالیت در مرز مهران کرده است.

وی افزود: این موکب ها از چهار روز گذشته در مرز شروع به خدمات رسانی به زائران کرده اند، هرچند حجم عمده فعالیت آنها از روز سه شنبه و همزمان با موج بازگشت زائران خواهد بود.

حقیقت ادامه داد: در این موکب ها علاوه بر توزیع تغذیه در بین زائران استراحتگاه موقتی نیز در فضای باز برای آنها در نظر گرفته شده است تا در بدو ورود به مهران در این مکان به استراحت بپردازند.

وی تاکید کرد: بنا به تصمیم ستاد مرکزی اربعین در صورت نیاز موکب هایی از دیگر استان ها نیز در مرز مهران برای پذیرایی از زائران در موج برگشت دایر خواهد شد.

حقیقت گفت: بنا بر مصوبه ستادهای اربعین و کرونا زائران حق شب مانی در این استراحتگاه ها را ندارند و بلافاصله بعد از تحویل و مصرف مواد غذایی باید مهران را از طریق اتوبوس های مستقر در مرز به سمت استان های خود ترک کنند.

وی اضافه کرد: فقط زائران با شرایط خاص نظیر کسانیکه موفق به سوار شدن اتوبوس استان خود نشوند یا اتوبوس استان آنها در پایانه نباشد، می توانند به صورت موقت تا زمان آمدن اتوبوس در استراحتگاه باشند و حق تردد در پایانه یا رفتن به شهر مهرن را ندارند.

حقیقت با بیان اینکه مرز برای خروج زائران بسته است، گفت: فقط خودروهای حامل تجهیزات و نیروهای مرتبط به موکب ها حق تردد و خروج از مرز مهران را دارند و تاکنون ۱۸۰ خودرو حامل تجهیزات و نیروهای مربوط به موکب ها از مرز خارج شده اند.

لازم به ذکر است که از سوی برخی استان های دیگر نیز موکب و ایستگاه صلواتی در مرز مهران دایر و در حال خدمات رسانی به زائران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس پیش بینی مقامات استانی و کشوری بیش از ۱۵۰ هزار زائر از مرز مهران وارد کشور خواهند شد.

برچسب‌ها ایلام موکب اربعین پایانه مرزی مهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام موکب اربعین پایانه مرزی مهران ایلام موکب اربعین پایانه مرزی مهران برای پذیرایی پذیرایی از زوار مرز مهران موکب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خادمان بابلسری چایخانه حرم رضوی

دریافت 48 MB کد خبر 6096303

دیگر خبرها

  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی در خرم‌آباد
  • خادمان بابلسری چایخانه حرم رضوی
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • موکب عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • آغاز به کار چایخانه امام رضا بابلسری‌ها در حرم رضوی
  • برپایی ۵ موکب شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیاده‌راه بجنورد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین