Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، گفت: تاریخ، جنگ و دفاع را مردان می‌نویسند، اما زنان آن را امضاء می‌کنند. اگر امضای زنان پای آن نباشد ماندگار و جاودانه نخواهد شد. این ماندگاری و این عظمت به کمک بانوان ما، نسل به نسل منتقل خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، انسیه خزعلی درنشست «روایت‌های ماندگار زنان دفاع مقدس» که به مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور جمعی از زنان ایثارگر در محل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به جایگاه و نقش تبیین گری بانوان، اظهار کرد: اگرحضرت زینب (س) نبود، کربلا برای ما ماندگار نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر تبیین گری‌های آن بانوی بزرگوار نبود، این نهضت حسینی تداوم بخش نبود و حقیقت کربلا پنهان می‌ماند. به واسطه‌ی تبیین گری ایشان بود که این ارزش‌ها و بزرگی‌ها به ما رسید و به واسطه‌ی آن شهید فهمیده‌ها و شهید حججی‌ها رشد کردند و امروزه هم شاهد تربیت فرهنگ فداکاری و ایثار در جنبه‌های مختلف مثل شهید علی لندی هستیم.

وی در ادامه ضمن برشمردن اهمیت حفظ جایگاه شهدا و اربعین حسینی تشریح کرد: شهدا کسانی اند که به ما حیات و زندگی جاوید، چگونه زیستن و چگونه مردن را آموختند و این همان چیزی است که دشمن از آن می‌ترسد و می‌خواهد این فرهنگ در جامعه و در میان کتب درسی فرزندانمان کمرنگ شود؛ اما تا وقتی که زنان و مادران ما، که مربیان حقیقی نسل‌ها هستند، در صحنه حضور دارند این اتفاق نخواهد افتاد.

معاون امور زن و خانواده دولت سیزدهم، هدف از برگزاری این نشست را تجدید پیمان با شهدا و خانواده‌های آنان اعلام کرد و گفت: دل‌های ما نزد شما و شهیدان شما گرو است. با شهیدان مان پیمان می‌بندیم که در این مسیر هستیم و هرآن چه که توان داریم را برای تداوم این مسیر خواهیم گذاشت.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این برنامه نرگس کریمی، مشاور ایثارگران معاونت زن و خانواده ریاست جمهوری نیز در این نشست به ارائه‌ی آماری از ایثارگری و فداکاری‌های زنان در هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: ما ۶۴۲۸ زن شهید داریم که ۵۰۰نفر از آن‌ها رزمنده یا امدادگرانی بودند که در جنگ به شهادت رسیدند. ۵۷۳۵نفر زن جانباز داریم که ۳۰۷۵ نفر از آنان بالای ۲۵درصد جانبازی دارند.

وی خاطر نشان کرد: در زمان دفاع مقدس بسیاری از مرد‌ها راهی جبهه‌ها شدند و بانوان در این حماسه آفرینی‌ها بی نصیب نماندند. آنان توانستند تصویر قوی از خود در نقش‌های مختلف نشان دهند. این نقش‌ها شامل امدادگری، رزمی، حمایت‌های عاطفی و روانی، فعالیت در ستاد‌های پشتیبانی، جهادی، فرهنگی و... بود. زنان سربازان گمنامی بودند که با تحمل بار سنگین ناشی از جبهه و جنگ اصلی‌ترین سرمایه‌های زندگی شان را در راه انقلاب دادند.

کریمی، هدف از این نشست را تلاش در جهت سیاست گذاری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام عنوان کرد و اشاره کرد: باید با زنده نگه داشتن یاد شهدا و تجلیل و تکریم خانواده‌های آنان در جهت انتقال این معارف ارزشمند به نسل معاصر تلاش کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، تحلیل سیاست گذاری‌های اجتماعی ناظر به همسران شهدا، توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی پس از جنگ، تأثیر اعتماد به نفس و باور‌های دینی در تاب آوری خانواده‌های ایثارگران، استفاده از ابزار‌های انتقالی مانند هنر و ادبیات برای بیان ارزش ها، جرأت ورزی بر مبنای پاسداشت ارزش‌ها در راستای تقویت سبک زندگی، نادیده گرفتن نقش موثر زنان در جنگ و عدم انتقال واقعیت حضور زنان در جنگ، بیان دغدغه‌ها و مشکلاتی که خانواده هاو ایثارگران با آن روبه رو هستند و... از جمله مواردی بود که زنان ایثارگر و جانباز در نشست با معاونت زن و خانواده ریاست جمهوری مطرح کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تاریخ زنان ریاست جمهوری خزعلی دفاع مقدس امور زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، انسیه خزعلی، در آئین اختتامیه سومین دوره ملی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: وقتی دشمن در جنگ نرم تصمیم دارد هویت و معنویت را از ما سلب کند، باید آماده و مسلح به جنگ افزار معنوی شویم، زیرا جنگ نرم، جنگ دشواری است و تلفات آن قابل مقایسه با جنگ سخت نیست.   معاون رئیس‌جمهور افزود: این دوره‌های آموزشی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش در راستای مهارت آموزی مشاوران و معلمان استان‌ها، با دلسوزی تمام برگزار شد و امیدواریم به نتایج مطلوب و با سرافرازی به سرانجام برسد.   وی گفت: چند رویداد به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در حال اجرا است که یکی از آنها خانواده و فرهنگ عامه است که با محورهای خانواده، رسانه مد و لباس، فرهنگ ناملموس، تربیت و موفقیت طراحی شده است و تلاش داریم الگوی ایرانی، اسلامی در خانواده‌ها احیا شود.   خزعلی بیان کرد: طرح پیشگیری از طلاق، از دیگر طرح‌های اجرایی این معاونت است که ویژه زوجین جوان طراحی شده است که ضمن حل مشکلات زوجین، آموزش‌های لازم برای تحکیم خانواده به آنان ارائه می‌شود.   به گفته وی، والدین نقش اساسی و اصلی در حفظ امنیت کودکان در برابر آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی برعهده دارند، بر این اساس آنها باید سطح دانش و آگاهی خود را بالا ببرند و با آگاهی بخشی به کودکان و همراهی آنها در این محیط، از آسیب‌های این حوزه پیشگیری کنند.   معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: یکی از مسائل مهم ما تعهد به خانواده است و از همین رو جنبش تعهد به خانواده را مطرح کردیم با امید به اینکه سبک زندگی خانواده ایرانی اسلامی هر چه بیشتر در جامعه رواج یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • انسیه خزعلی : الگوی ایرانی - اسلامی را در خانواده ها احیا می کنیم/ جنبش تعهد به خانواده را مطرح کرده ایم
  • روایت خزعلی از جنبش تعهد به خانواده
  • معاون رئیس جمهور: پرورش در مدارس مورد کم توجهی قرار گرفته است
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد