Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور، اعلام کرد: مودیان مالیاتی با اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، از مزایای متعددی بهره مند می شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، کوروش محمدی، با بیان این مطلب گفت: براساس قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، فعالان اقتصادی در سامانه مودیان ثبت نام کرده و هنگام فروش کالا یا ارایه خدمات از انواع مختلف پایانه های فروشگاهی استفاده می کنند که این امر، موجب افزایش شفافیت اقتصادی و عدالت اجتماعی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پایانه فروشگاهی شامل رایانه، دستگاه کارتخوان بانکی، درگاه پرداخت الکترونیکی یا هر وسیله دیگری است که امکان اتصال به شبکه های الکترونیکی پرداخت رسمی کشور و سامانه مودیان را داشته باشد و از قابلیت صدور صورتحساب الکترونیکی هم برخوردار باشد. 
رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور همچنین اظهار داشت: تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری مثل صندوق فروش، ترازوی دیجیتال، نرم افزارهای فروش، نرم افزارهای کاربردی روی گوشی های هوشمند و سامانه های فروش یکپارچه، به شرطی که استانداردهای اعلام شده توسط مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور را داشته باشند، پایانه فروشگاهی محسوب می شوند.
محمدی، تصریح کرد: قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، برای مودیانی که در این سامانه ثبت نام کنند، مزایا، تسهیلات و جوایز مالیاتی در نظر گرفته که مودیان محترم لازم است برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز تنظیم مقررات پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی به نشانی rcp.tax.gov.ir مراجعه نمایند.
وی در خصوص مزایای این قانون گفت: براساس این قانون، اصل بر صحت اطلاعات مودیان است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود. همچنین ماموران مالیاتی جز در مواردی که تخلفی صورت گرفته باشد، حق ندارند به محل فعالیت این مودیان مراجعه کنند. علاوه بر این، مودیانی که در سامانه مذکور ثبت نام و از پایانه فروشگاهی استفاده می کنند، نیازی به پرکردن اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و همچنین ارایه فهرست معاملات فصلی ندارند و اظهارنامه عملکرد این گروه از مودیان در صورت انطباق با پایگاه اطلاعات مالیاتی، بدون رسیدگی پذیرفته می شود.
رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص جرایم پیش بینی شده در صورت عدم انجام تکالیف قانونی نیز گفت: از جمله جرایم پیش بینی شده می توان به اعمال جرایم نقدی، محرومیت از اعمال معافیت های مالیاتی، نرخ صفر و مشوق های قانون مالیات های مستقیم و ابطال مجوز فعالیت واحد متخلف و مسدود شدن درگاه ها و پایانه های پرداخت واحد متخلف اشاره کرد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قانون پایانه های فروشگاهی سازمان امور مالیاتی کشور فروشگاهی و سامانه مودیان مرکز تنظیم مقررات پایانه فروشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر یکشنبه در جلسه ویژه بررسی روند فعالیت صنایع دریا محور در گیلان شناسایی ظرفیت‌های مهم و آسیب شناسی این حوزه را در گام نخست مهم دانست و اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریایی با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری در دستور کار است.

وی بهره‌برداری حداکثری از ذخایر زیست بوم دریایی را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های جدید و همسو شدن نهاده‌های تبط و تدوین سیاست‌های یکپارچه برای توسعه فعالیت‌های دریا محور بر شمرد و گفت: کارخانجات موجود در صنایع تبدیلی و کشتی سازی و سایر فعالیت‌ها بایستی بر اساس الگوی اقتصادی آمایش سرزمینی استقرار و توسعه یابند.

این مسئول بر استفاده بیشتر از حمایت‌های صندوق صنایع دریایی کشور برای ایجاد کارخانجات مرتبط تاکید کرد و عنوان کرد: تدوین سیاست‌های یکپارچه و تقسیم کار برای دستگاه‌های متولی توسط دبیرخانه این کارگروه در سازمان برنامه بودجه استان می‌تواند روند سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی در حوزه را تسهیل و تسریع کند.

پورحیدری وجود ساحل ۳۰۰ کیلومتری نوار ساحلی دریای خزر را ظرفیتی بالقوه توصیف کرد و اضافه کرد: نقشه ژئوفیزیکی برای جانمایی دقیق بدور از مخاطرات زمین شناختی، زیرساخت‌های ساحلی گیلان؛ توسط مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی زیر مجموعه وزارت صمت با مقیاس یک پنجاه هزارم در حال انجام است و موضوع سرمایه‌گذاری شرکت کشتی سازی لوتوس روسیه نیز از طریق معاونت امور اقتصادی استانداری در حال پیگیری می‌باشد.

کد خبر 6097266

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد