Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، منابع یاد شده گفته‌اند که حتی اگر وحشت مردم هم فروکش کند، تکمیل ظرفیت جایگاه‌های سوخت در این کشور معضلی است که دست‌کم چند هفته طول می‌کشد. یکی از منابع مطلع به تایمز گفت که این مساله حتی در مورد پمپ‌بنزین های شرکت بریتیش پترولیوم هم که از روزهای نخست بروز بحران، فروش سوخت را سهمیه بندی کرد صدق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احزاب سیاسی مخالف دولت، نخست وزیر انگلیس را که با اجرای طرح اولویت‌بندی تخصیص بنزین به مشاغل کلیدی مخالفت کرده، متهم به مدیریت نیمه‌جان بحران کنونی کرده‌اند. بوریس جانسون دیروز (سه‌شنبه) در اظهار نظری ادعا کرد که بحران کمبود سوخت فروکش کرده و از مردم خواست تا زمانی که نیاز واقعی دارند به پمپ بنزین‌ها مراجعه کنند. او گفت که دولت در تلاش است تا کشور را از این وضعیت عبور دهد.

در همین حال «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس دستور داده تا نیروهای ارتش برای کمک به حل بحران وارد عمل شوند. گفته می‌شود حدود ۱۵۰ راننده نظامی کامیون برای آغاز عملیات سوخت‌رسانی در حالت آماده باش قرار دارند. نشریه دیلی‌میل گزارش داد که هرچند رانندگان ارتش دارای گواهینامه لازم برای رانندگی کامیون هستند اما به یک دوره آموزشی سه روزه درباره نحوه انتقال و جابه‌جایی سوخت نیاز دارند. این درحالیست که بوریس جانسون که پیشتر با به‌کارگیری نیروهای ارتش مخالف بود در این باره اظهار داشت: ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مقدمات لازم برای عبور از کریسمس و فراتر از آن را پیش‌بیینی کرده‌ایم.

بحران کمبود سوخت در انگلیس که از اواخر هفته گذشته آغاز شد به دنبال کمبود رانندگان کامیون به وجود آمده که به دلیل ابتلا به کرونا خانه‌نشین شده‌اند. تشکیل صف‌های طولانی مقابل پمپ‌بنزین‌ها از عصر جمعه آغاز شد و به رغم ادعای دولت مبنی بر رد مشکل کمبود سوخت، اوضاع همچنان ادامه دارد و رو به وخامت است. گزارش‌ها حاکیست که ذخایر ۹۰ درصد پمپ‌بنزین‌ها خشک شده و مابقی هم به زودی تمام می‌شود.

نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به کرونا

در همین حال منابع بهداشتی در انگلیس هشدار داده اند که اگر بحران کمبود سوخت مردم را به سمت وسایل نقیله عمومی هدایت کند، احتمال افزایش آمار مبتلایان به کرونا و شیوع موج چهارم بعید نخواهد بود. پروفسور «هاول هانتر» متخصص بیماری‌های فراگیر از دانشگاه ایست انگلیا با اشاره به تصمیم اخیر دولت جانسون برای کاهش محدودیت‌های کرونایی تاکید دارد که افزایش آمار مبتلایان به کرونا بر اثر بحران کمبود سوخت امری «قطعی» است. پیشتر هم گروه مشاوران پزشکی دولت انگلیس موسوم به سیج هم هشدار داده بودند که بازگشت آمار مسافران وسایل نقلیه عمومی به سطح پیش از همه‌گیری کرونا، منجر به شیوع موج جدید این ویروس در کشور می‌شود.

این درحالیست که رهبر دومین حزب پرجمعیت انگلیس با اشاره به اینکه مساله کمبود رانندگان کامیون بر اثر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قابل پیش بینی بوده گفت که مدیریت ضعیف دولت جانسون عامل بروز بحران کنونی است. او توصیه کرده که دولت طرح اعطای مجوز موقت کار برای رانندگان اروپایی را تا شش ماه تمدید کند.

دولت جانسون با اعطای ۵ هزار مجوز موقت کار برای رانندگان اروپایی تا پایان امسال موافقت کرده و از رانندگان بازنشسته هم خواسته تا به طور موقت به کار بازگردند. طبق اعلام صنف باربری انگلیس، این کشور با چالش کمبود حدود ۹۰ هزار راننده برای جبران تبعات برگزیت و همه‌گیری کرونا روبروست.

این تحولات درحالیست که قیمت نفت در بازارهای جهانی رو به افزایش است. دیروز قیمت نفت برنت رکورد ۳ ساله را شکست و به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرد. رسانه‌های انگلیسی هم گزارش داده‌اند که قیمت سوخت در این کشور به بالاترین حد در ۸ سال گذشته رسیده است.

برچسب‌ها بنزین بوریس جانسون گازوئيل انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنزین بوریس جانسون گازوئيل بنزین بوریس جانسون گازوئيل انگلستان بحران کمبود سوخت پمپ بنزین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به احتمال وقوع گردوخاک تا روز چهارشنبه گفت: از روز سه‌شنبه سامانه بارشی فعال استان را فرا می‌گیرد و اوج فعالیت این سامانه روزهای پنج‌شنبه و جمعه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از امروز صبح تا اواسط روز شاهد تأثیر گردوخاک عراقی بر برخی مناطق استان به ویژه بخش‌های غربی و مرکزی بودیم و به تدریج طی بعد از ظهر به سبب وزش بادهای جنوبی از شدت گردوخاک کاسته خواهد شد با این حال از اواخر امروز تا اوایل چهارشنبه همچنان احتمال گردوخاک خارجی وجود دارد.

وی افزود: طی بعد از ظهر امروز احتمال بارش پراکنده در برخی مناطق استان وجود دارد و طی روز سه شنبه سامانه بارشی فعال و فراگیری از سمت جنوب غرب و غرب وارد استان خواهد شد و تا اواخر شنبه سبب رگبار و رعد و برق، وزش بادهای متوسط تا شدید و ریزش تگرگ خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها طی روزهای پنجشنبه و جمعه در بخش‌های مرکزی، جنوبی و مناطق مرتفع شمالی، شمال‌شرقی و شرقی خواهد بود، از امروز تا اوایل هفته آینده دما روند کاهشی دارد به طوری که روز جمعه نسبت به امروز بیش از ۱۰ درجه افت دما در اغلب مناطق استان تجربه خواهیم کرد، شمال خلیج فارس نیز از اواسط فردا تا پایان هفته مواج و متلاطم است.

سبزه‌زاری تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته گتوند با ۴۰.۲ و ایذه با ۱۳.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و اهواز به بیشینه دمای ۳۹.۷ و کمینه دمای ۲۵.۲ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 749113

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا نیمه اردیبهشت
  • دواین جانسون اتهامات اخیرش را رد کرد؛ گمانه‌زنی از آینده راک در WWE
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • استاندارد پایین خودروهای داخلی عاملی در بروز ناترازی بنزین
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • گردوخاک تا فردا در خوزستان تداوم دارد