Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار در جلسه مشترک گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و توسعه صادرات غیرنفتی گیلان بر لزوم استفاده از فرصت ممتاز عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای و تقویت خطوط کشتیرانی دریایی از خزر و توجه به دیپلماسی اقتصادی تأکید کرد..

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جلسه مشترک گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و توسعه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: باید تلاش مان این باشد که صادرات کالاهای غیر نفتی از استان، آسان تر و با سرعت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود تمامی دشواری ها ، استان گیلان شرایط مساعدی از لحاظ صادرات دارد و بر همین اساس هر ساله  میزان صادرات مان افزایش داشته است.   استاندار گیلان ادامه داد : طی شش ماه نخست امسال، نزدیک به ۵۰۳ هزار تن کالا به ارزش حدود ۳۱۵ میلیون دلار از گیلان صادرات انجام شده که به لحاظ ارزی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد رشد نشان می دهد . وی با بیان اینکه صادرات کالا ها طی نیمه دوم سال بیشتر از نیمه اول سال است ، افزود: به همین دلیل مطمئنیم که با تلاش دستگاه‌های اجرایی مربوطه می‌توانیم به صادرات هدف‌گذاری شده ۷۲۰ میلیون دلاری در استان برای امسال برسیم. نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه به زمان پاسخگویی برای ثبت سفارش و رتبه استان در کشور نیز اشاره کرد و گفت: از لحاظ ثبت سفارش در کشور رتبه نهم و از لحاظ پاسخگویی رتبه سوم با میانگین را داریم که باید زمان پاسخگویی را به حداقل ممکن برسانیم.   وی با  تاکید بر ضرورت  تلاش شبانه‌روزی دستگاه‌ها گفت: باید رسوب کالاها در گمرک حداقلی شد و بکوشیم این روند ادامه یابد. دکتر زارع کاهش رسوب کالاها در گمرک استان طی ۱۰ سال گذشته را بی سابقه خواند  و افزود: باید موضوعاتی همچون نتایج آزمایش ها برای کالاها توسط گمرک و سایر دستگاه‌ها به حداقل ممکن برسد. استاندار گیلان با اشاره به اهمیت تامین مواد اولیه و کالاهای اساسی همچون گندم و غلات و واردات حدود ۸۸۰  هزار تن کالا به استان طی نیمه نخست امسال تصریح کرد: سیلوهای ما کمک کرد تا کالاهای اساسی ترخیص شوند  و ما از فرصت های بیشتری برای تحقق اهدافی که دولت سیزدهم دنبال می کند،  بهره‌مند شویم. وی یکی از ظرفیت های استان را اتحادیه اقتصادی اوراسیا دانست و بر تقویت آن و همچنین استفاده از پتانسیل های منطقه آزاد انزلی تأکید و اضافه کرد: تقویت کشتیرانی بین بنادر اکتائو و  کاسپین می تواند کمک کننده باشد و آستراخان نیز ظرفیت مناسبی‌ست که باید از آن به خوبی بهره گرفت .   استاندار گیلان همچنین تاکیدات رئیس جمهوری بر تقویت بازارچه های مرزی را یادآور شد و با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در این مسیر گفت: تامین زمین برای شهرک های صنعتی مرزی از جمله دغدغه هاست که باید از آن به نحو شایسته استفاده شود.

در این جلسه مدیرکل گمرک بندرانزلی گزارشی از آخرین وضعیت تجاری استان  ارائه کرد

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دریای خزر استاندار گیلان دیپلماسی اقتصادی توسعه صادرات غیرنفتی رسوب کالا گفت وگوی دولت و بخش خصوصی گمرکات استان خطوط کشتیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش ۶۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در بنادر شرق استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش 68 درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی بنادر شرق استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 604 TEU کانتینر یخچالی در این بنادر تخلیه و بارگیری شده است.

 وی مقصر این کانتینرها را کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کرد که عمدتا شامل میوه و تره بار، حبوبات و کالاهای با شرایط نگه‌داری ویژه است.

مدیر بنادر شرق هرمزگان با اعلام افزایش چهار درصدی تردد شناورها در بنادر شرق خاطر نشان کرد: در این بازه زمانی هشت هزار و 660 فروند انواع شناور در این بنادر تردد کردند.

 محمدحسینی‌تختی گفت: بندر جاسک به عنوان منطقه‌ای راهبردی در توسعه اقتصادی دریاپایه نیز در این مدت با صادرات 6 هزار و 29 تن از انواع کالای غیرنفتی افزایش 32 درصدی را رقم زده است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • ◄ معرفی شرکت های کشتیرانی در ایران
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران