Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-06@12:00:38 GMT

شهید «محمد الدُرَّه» نماد انتفاضه مسجد الاقصی 

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۱۸۵۲

شهید «محمد الدُرَّه» نماد انتفاضه مسجد الاقصی 

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، سید ابوالقاسم رحیمیان دبیرکل اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری در آستانه روز نهم مهرماه مصادف با سالروز شهادت محمدالدُرَّه اظهار داشت: نام انتفاضه الاقصی بیش از هر چیز یادآور شهید « محمدالدُرَّه » کودک ۱۲ ساله فلسطینی است که در دومین روز انتفاضه، مظلومانه و در آغوش پدر و در منظر دوربین های تلویزیونی بدست سربازان رژیم کودک کش و صفاک صهیونیستی به شهادت رسید و  حمایت مالی پشت پرده صهیونیست ها از رسانه های غربی مانع از برملا شدن این جنایت و انعکاس خبر شهادت محمدالدُرَّه نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: تصویر شهادت این کودک فلسطینی، در حالی که پشت پدر خود پنهان شده بود تا از شر حمله نظامیان کودک کش صهیونیست در امان باشد ، بارها از شبکه‌های تلویزیونی جهان پخش شد و رسوایی رژیم اشغالگر قدس و حامیان این رژیم را در دنیا به دنبال داشت و شهادت محمدالدُرَّه  منجر به آن شد تا هم‌سالانش را به مبارزه‌ای بی‌امان‌تر و آگاهانه‌تر با اشغالگران متجاوز و زورگو تشویق کرده و صدها محمدالدُرَّه پا به میدان جهاد بی‌امان گذاشتند.

رحیمیان در ادامه گفت : متاسفانه جنایات رژیم اشغالگر قدس بر علیه کودکان فلسطینی زیان های مادی، انسانی، اخلاق و فرهنگی فراوانی را به همراه داشته است  و در مورد این کودکان بی دفاع بی هیچ تردیدی ، همه ی حقوق آنان را هدف قرار داده اند. از جمله : حق حيات، حق بودن با خانواده و اجتماع، حق بهداشت و درمان، حق رفاه وآسایش، حق پيشرفت و تحصيل، حق بيطرف ماندن و تحت حمايت بودن و دهها حقوق دیگر که مورد بی توجهی قرار گرفته است.در واقع صهیونیستها در حالی این جنایات را مرتکب شده اند که بر اساس کنوانسیون حقوق کودک، حقوق کودکان در زمان جنگ و اشغال یک کشور باید حفظ شود . اما متاسفانه قوانین بین المللی در همه موارد و به طور یکسان رعایت نمی شود و با استانداردهای دوگانه ای با آنها برخورد می شود. رژیم اسرائیل یکی از این نمونه ها محسوب می شود که پا را از قوانین بین المللی فراتر گذاشته است و بدون هیچ واهمه ای از عواقب منفی و دغدغه محاکمه در دادگاه های بین المللی هر از گاهی صفحات ننگین تاریخ جنایات خود را قطورتر می کند.

رحیمیان در پایان خاطرنشان کرد:جهان با شهادت محمدالدُرَّه اقدامی که تکلیف بود را انجام نداد و آپارتاید و تبعیض نژادی و نژادپرستی همچنان در فلسطین جاری و ساری است. کودکان زیادی پس از شهادت شهید الدره به شهادت رسیدند مانند شهید محمد ابو خضیر که صهیونیست‌ها در دهانش بنزین ریختند و آتش زدند. یا شهید نوزاد دوآبشه که منزلشان را به آتش کشیدند و همراه پدر و مادر در آتش نژادپرستی صهیونیست‌ها سوختند و به شهادت رسیدند و ما امروز همراه و همگام با ملت مظلوم فلسطین ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و پرخاطره، صراحتا از جامعه جهانی خواستاریم تا نسبت به جنایات صهیونیست‌ها سکوت پیشه نکرده و به وظیفه انسانی خود در مقابله با صهیونیست‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: صهیونیست ها بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، دقایقی دیگر در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ از ساعت ۱۰ امروز و در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، پیکر شهید محمد رنجنوش، از پیاده راه میدان امام خمینی (ره) تشییع و پس از پیمودن مسیر خیابان شهدا، در گلزار شهدای همدان آرام خواهد گرفت.

حاج محمد رنجنوش، شهید تازه شناسایی شده، متولد یکم فروردین ۱۳۴۰ در روستای قوره جینه کبودراهنگ است.

والدین این شهید گرانقدر به دیار باقی شتافتند و همسر بزرگوار شهید دو فرزند پسر شهید رنجنوش را پرورش دادند.

حاج محمد رنجوش از شهدای جاویدالاثر تیپ ۳۲ انصارالحسین همدان، ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵ شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

دیگر خبرها

  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • شهادت کودکان فلسطینی در حمله رژیم اسرائیل + عکس های دردناک
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • تشییع باشکوه پیکر مطهر شهید گمنام در اشکذر
  • شهادت تعدادی از کودکان غزه در حمله موشک هدایت شونده صهیونیست‌ها
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، هم اکنون در همدان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر شهید رنجنوش، دقایقی دیگر در همدان
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران