Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:27:25 GMT

پیمان جبلی از سربازی به سرداری رسیده است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۱۸۸۷

پیمان جبلی از سربازی به سرداری رسیده است

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز در حکمی دکتر پیمان جبلی را به ریاست سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

مازیار ناظمی، سخنگوی سابق وزارت ورزش و پژوهشگر رسانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره این انتصاب بیان کرد: خیلی خوشحالم که آقای دکتر جبلی به عنوان هفتمین رییس سازمان صداوسیما پس از انقلاب منصوب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من در سال هایی که آقای جبلی در اوایل دهه هشتاد سردبیر گفتگوی خبری بودند با او همکاری داشتم.

وی با بیان این که پیمان جبلی از سربازی به سرداری رسیده است گفت: آقای جبلی در معاونت سیاسی و حوزه خبر مراحل مختلفی را طی کرده، از بدنه سازمان است و کار را می شناسد. او به خوبی با  حوزه‌های مختلف تولید، پخش و فنی آشناست. به جرات می توانم بگویم، تخصصی‌ترین انتخاب رییس سازمان صداوسیما در طول حیات رادیو و تلویزین تلویزیون رقم خورده است. یعنی از زمان قبل از انقلاب تا امروز پیمان جبلی متخصص‌ترین رئیس سازمان صداوسیماست.

جبلی به دو زبان عربی و انگلیسی مسلط است

این فعال رسانه‌ای افزود: جبلی هم جوان است و هم تخصص دارد. دانش آموخته رشته ارتباطات اجتماعی است و با حوزه‌های بیرونی صداوسیما ارتباط خوبی دارد. او با نهادهای تصمیم گیر و حکومتی در ارتباط است. آشنایی اش با اتمسفر اطلاع رسانی داخل و خارج کشور خوب است. سال‌ها معاون برون مرزی بوده و دو شبکه العالم و پرس‌تی‌وی را اداره کرده است. او برای گسترش ارتباط پیام سازمان صداوسیما و جمهوری اسلامی هیسپان تی وی را تاسیس کرده است. همچنین به لحاظ مقبولیت بین کارکنان و حرفه ای بودن، تمام مشخصات ریاست سازمان صداوسیما را داراست. به دو زبان عربی و انگلیسی مسلط است. عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیماست و اطلاعاتی به‌روزی دارد. در مجموع شخصیت وی برای پذیرش ریاست سازمان صداوسیما خیلی مطلوب است.

این مدرس رشته ارتباطات اجتماعی کار پیمان جبلی را بسیار دشوار توصیف کرد و اظهار داشت: باید تبلیغات رسانه‌هایی را که در شبکه‌های اجتماعی هستند در نظر داشت. رسانه‌های برون مرزی در خط مقابل نظام و کشور هستند و آرایش رسانه ای مفصلی دارند. شبکه‌های جدید فارسی زبان مدام حمایت مالی می‌شوند و تولید محتوا دارند. نگه داشتن مخاطب در این شرایط کار صداوسیماست.

 وی با تاکید بر این که وظیفه صداوسیما یک اطلاع رسانی صرف نیست، افزود: دفاع از تمامیت ارزی کشور، امنیت ملی و پوشش سلائق، دیدگاه‌ها و قومیت‌ها از جمله وظائف صداوسیماست. با توجه به تبلیغات مفصلی که علیه صداوسیما شده، اخبار این رسانه باید اعتبار بیشتری برای جامعه مخاطبان داشته باشد. آقای جبلی آشنایی قبلی با صداوسیما دارد و این نکته می تواند دستش را پیش بیاندازد.

صداوسیما نیاز به ترمیم نیروی انسانی دارد

ناظمی با بیان این که صداوسیما نیاز به ترمیم نیروی انسانی و مدیریت‌ها و منابع دارد توضیح داد: سازمان صداوسیما به عنوان یک مجموعه مفصل بحث کیفی‌اش مورد سوال است. تعدد شبکه ها باعث هزینه های ایجاد هزینه‌های سرشار شده است. آقای جبلی چون چند سال معاون برون مرزی و خبر بوده خودش با این مسائل آشناست. یکی از کارهای خوبی که کرد این بود که اسم معاونت سیاسی را به معاونت خبر تغییر داد. این اقدام نشان از نگاه حرفه‌ای وی دارد.

وی با بیان این که صداوسیما به حمایت همه دستگاه‌ها نیاز دارد تاکید کرد: کار در صداوسیما یک کار صرفا رسانه ای نیست. یک کار ملی در سطوح بالای نظام است. احیای نظام تولید محتوا در سازمان صداوسیما یکی از موضوعات مهم است. پیشنهاد می کنم صداوسیما در دوران جدید بخش مهمی از کار را برون سپاری کند. جوانان خلاق می توانند وارد شوند و سهمی از تولیدات صداوسیما را داشته باشند. آقای جبلی با کوچک‌سازی و چابک کردن صداوسیما می‌تواند در کشاکش سختی که در پیش رو دارد موفق باشد.

ناظمی افزود: همه سازمان صداوسیما بر محور نیروی انسانی اش می‌چرخد و این نیرو باید تقویت شود. اگر کسی جدا شده باید جذب شود. بهره گیری از نظر پژوهشگران حوزه دانشگاهی و حتی منتقدان اقدام مفیدی است. معتقدم به آقای جبلی باید فرصت داد و من دلم به موفقیت ایشان روشن است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت پنج سال و چهار ماه از دوره مسئولیت علی عسگری در سازمان صداوسیما و با توجه به پایان یافتن مدت زمان حکمش، پیمان جبلی ۵۵ ساله و دانش آموخته دکترای فرهنگ و رسانه از دانشگاه امام صادق (ع) سکان‌دار سازمان صدا و سیما شد.

پیمان جبلی در رسانه ملی، مسئولیت‌هایی همچون معاونت برون مرزی صداوسیما، عضویت در هیات علمی دانشگاه صداوسیما، معاونت سیاسی صداوسیما، دبیر اخبار خارجی بخش شامگاهی رادیو، دبیری اخبار خارجی و داخلی تلویزیون، سردبیری اخبار سراسری شبکه ۲ سیما، مدیرکلی اخبار داخلی واحد مرکزی خبر، مدیرکلی اخبار شبکه العالم و مدیریت دفتر شبکه العالم در بیروت را بر عهده داشته است.

برچسب‌ها سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما علی عسگری ایرنا دانشگاه امام صادق بیروت پیمان جبلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما علی عسگری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما علی عسگری ایرنا دانشگاه امام صادق بیروت پیمان جبلی سازمان صداوسیما پیمان جبلی آقای جبلی برون مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود

وزارت خارجه روسیه رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» ناتو را نشانگر آماده‌شدن این پیمان برای درگیری احتمالی با روسیه عنوان کرد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» کشور‌های عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو را نشانگر آماده‌شدن این پیمان برای درگیری احتمالی با روسیه دانست.

علاوه بر این وزارت خارجه روسیه به اتهام‌زنی ناتو به روسیه مبنی بر انجام حمله‌های ترکیبی از سوی این کشور علیه این پیمان نیز واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اتهام‌زنی ناتو، فریب‌کاری است و برای برانگیختن هیجانات و احساسات ضدروسی انجام می‌گیرد.

گفتنی است ناتو رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» را از ۲۴ فوریه آغاز کرده است. این رزمایش تا پایان ماه مه ادامه دارد و با مشارکت بیش از ۹۰ هزار نیرو از ۳۲ کشور عضو این ائتلاف نظامی تحت فرماندهی آمریکا انجام خواهد شد.

مرحله دوم این رزمایش با تمرکز بر جابه‌جایی نیرو‌ها در سراسر اروپا برگزار می‌شود. در جریان این رزمایش، متحدان ناتو قصد دارند تا مطابق ماده ۵ معاهده پیمان آتلانتیک شمالی، سناریوی جنگ علیه «دشمنی هم‌سطح» را پیاده کنند. براساس این ماده، حمله به یکی از اعضای ناتو، حمله به کل ائتلاف تلقی و مجوز اقدام و کمک مقتضی صادر می‌شود.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در ماه ژانویه گفت که وسعت رزمایش مدافع ثابت‌قدم ناتو در سال ۲۰۲۴ از بازگشت نهایی و برگشت‌ناپذیر این ائتلاف به نقشه‌های جنگ سرد جهت رویارویی با روسیه حکایت دارد و نشانه‌ای دیگر از جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه است.

دیگر خبرها

  • اعتراض تندروهای یهودی به سربازی اجباری با آتش‌زدن پرچم اسرائیل (فیلم)
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • مقام روسی: بایدن عقب‌مانده ذهنی است
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۱۴ اردیبهشت
  • سریال «سلمان فارسی» ۱۴۰۵ به پخش می‌رسد
  • «سلمان فارسی» پروژه‌ای جریان‌ساز
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست
  • جبلی: باید کار‌های بیشتری در موضوع عفاف و حجاب انجام شود
  • بازیگران جدید سریال «سلمان فارسی» مشخص شدند