Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌ استان‌ها ـ پیشکسوت دوران دفاع مقدس در گیلان از خاطرات جنگ تحمیلی و لزوم بهره‌گیری فرهنگ دفاع مقدس در عرصه اقتصادی و سایر عرصه‌ها می‌گوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، دفاع مقدس یکى از درخشان‌ترین صحنه‌هاى نقش‌آفرینى ملت ایران است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، صحنه‌های درخشان آن هنوز به طور کامل ترسیم نشده و لازم است مطرح شود تا نسل‌هاى آینده با ایثار و فداکارى رزمندگان و شیوه‌های مدیریتی آن زمان بیشتر آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌مناسبت هفته دفاع مقدس پای صحبت‌ها و خاطرات یکی دیگر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در گیلان نشستیم و ایشان نیز از نخستین روزهای جنگ تحمیلی تا فرماندهی هوشمندانه امام(ره) و حضور ارزشمند نیروهای مردمی در صحنه گفتند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس در گیلان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: جنگ تحمیلی در شرایطی به کشورمان تحمیل شد که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و خبر تحمیل جنگ خبر برای مردم بسیار سنگین بود اما امام(ره) با جنگ به گونه‌ای برخورد کرد که درک آن برای ملت آسان شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس از مهم‌ترین راهکارهای حفظ انقلاب اسلامی استاستاندار گیلان: تداوم روحیه استقلال‌طلبانه نیازمند بهره‌‌گیری از خاطرات و آثار فرهنگ دفاع مقدس استرئیس مجمع عالی بسیج گیلان: دولت انقلابی زمینه پای‌کار آمدن بسیجیان برای حل مشکلات را فراهم کرد

سردار نظرعلی علیزاده با بیان اینکه فرمان دفاع از کشور از سوی امام(ره) به نیروهای مسلح و مردم صادر شد تصریح کرد: امام(ره) دفاع را بر همه واجب دانستند و دستور تشکیل شورای عالی امنیت ملی را دادند اما بنی صدر در اوایل اعتقادی به حضور مردم، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی در عرصه نداشت.

وی افزود: ایده بنی‌صدر این بود که زمین بدهیم و زمان بخریم و پس از بازسازی مجدد، دشمن را از خاک کشور بیرون کنیم و امام(ره) با این طرح مخالف بودند و معتقد بودند که در صورت استقرار دشمن، بیرون کردن آنها راحت نخواهد بود لذا مردم با فرمان امام(ره) برای دفاع از میهن در جبهه‌ها حاضر شدند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس در گیلان گفت: صدام در آغاز جنگ تحمیلی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که "بعد از سه روز در خوزستان و پس از یک هفته در تهران مصاحبه خواهم کرد" و تصور می‌کرد هیچ مانعی در مقابلش قرار ندارد اما نیروهای مردمی، مردم بومی منطقه، سپاه و ارتش از سراسر کشور در مقابل دشمن قرار گرفته و جلوی پیشروی دشمن را گرفتند.

سردار علیزاده افزود: بنی‌صدر همچنان اجازه ورود نیروهای مردمی به جنگ را نمی‌داد و خودش نیز به جنوب رفت و چهار عملیات طراحی کرده بود و در عملیات‌ها شکست خورد و پس از شکست به تهران بازگشت و از امام(ره) خواست که با صدام مذاکره کنیم اما امام(ره) نپذیرفتند و پس از مدتی، بنی‌صدر عزل شد.

وی ابراز داشت: سرانجام قرارگاهی ایجاد شد و سپاه، ارتش و نیروهای مردمی همه در کنار هم قرار گرفتند و بعد از چندین عملیات خرمشهر آزاد شد و همینطور جنگ و عملیات‌ها ادامه پیدا کرد و در نهایت دشمن از مرزهای کشورمان خارج شد و در پایان شاهد شکل‌گیری یک نیروی مقتدر عاشورایی در کشور بودیم.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس در گیلان گفت: صدام که در اوایل جنگ در مصاحبه‌ای گفته بود "بعد از سه روز در خوزستان و بعد از یک هفته در تهران مصاحبه می‌کنم" در آخرین نامه‌ای که به رئیس جمهور وقت نوشته بود گفت "تمامی خواسته‌های شما را یک طرفه پذیرفتم."

سردار علیزاده با اشاره به نامه امام(ره) در پایان جنگ تحمیلی افزود: امام(ره) در آن نامه فرمودند این جنگ، جنگ بین اسلام و کفر بود اما در آینده پیروزی فلسطین و ملت‌های مسلمان را به دنبال خواهد داشت و پیش‌بینی‌هایی کردند که امروز شاهد نتایج آن هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن امروز در همه عرصه‌ها هر آنچه که در اختیار دارد برای مقابله با ما وارد میدان کرده است تصریح کرد: امروز بسیاری از جوانان فلسطینی، یمنی و کشورهای منطقه مانند جوانان دوران دفاع مقدس در حال مبارزه با دشمنان سلطه‌گر هستند و ما نیز در حوزه نظامی پیشرفت‌های بزرگ و عظیمی به دست آوردیم.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس در گیلان با اشاره به شکل‌گیری جنگ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی علیه کشورمان و ضرورت دفاع در این عرصه‌ها گفت: امروز دست‌اندرکاران و نسل جوان باید بتوانند الگوهای مدیریتی در عرصه‌ مقدس را پیدا کرده و از این الگوها بهره ببرند.

سردار علیزاده افزود: امروز هم مانند دوران دفاع مقدس نیاز داریم که نیروی جوان انقلابی وارد عرصه شود و در حوزه اقتصاد پیگیر مسائل باشد و در این صورت شاهد جهش اقتصادی خواهیم بود و از فرهنگ و شیوه مدیریتی دفاع مقدس می‌توانیم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی الگو بگیریم‌.

وی خاطرنشان کرد: اگر در میدان اقتصادی، فرهنگی و مدیریت با خدا معامله کنیم بسیاری از مشکلات فعلی وجود نداشت اما متاسفانه برخی افراد که در پُست‌های مدیریتی قرار گرفتند تنها خودشان را دیدند و این مردم، انقلاب و حرکت عظیم شهدا را ندیدند؛ اگر از مسیر شهدا جدا شویم شرمندگی چه فایده‌ای دارد؟

پیشکسوت دوران دفاع مقدس در گیلان با اشاره به تاثیرات حضور سردار شهید سلیمانی در منطقه گفت: حاج قاسم سلیمانی توانست بسیاری از مردم و جوانان منطقه را با فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنا کند و از آن‌ها نیروی رزمنده‌ای بسازد که مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن بایستند.

سردار علیراده افزود: در آینده بیشتر شاهد ثمرات تلاش و حرکت سردار سلیمانی خواهیم بود و امروز شاهد آن هستیم که آمریکایی‌ها از افغانستان اخراج شدند و در آینده نزدیک از منطقه فرار خواهند کرد و اسرائیل هم بساطش جمع خواهد شد و این موفقیت‌ها در تداوم دفاع مقدس است.

انتهای پیام/612 و 616/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نیروهای مردمی جنگ تحمیلی عرصه ها امام ره بنی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • دفاع جانانه کارشناسان عرب از ایران: صدام را به خاطر بیاورید!
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان