Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روزنامه نیویورک پست، کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه پس از سخنرانی در یکی از کلاس‌های دانشگاه جورج میسون در شمال ویرجینیا، از دانشجویان خواست تا سؤالات خود را مطرح کنند.

یکی از دختران دانشجوی ایرانی - یمنی گفت: مقدار زیادی از پول مالیات‌دهندگان صرف تأمین بودجه ارتش می‌شود، چه در حمایت از عربستان سعودی باشد یا در سرزمین‌های فلسطین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روز پیش بودجه‌ای برای ادامه حمایت از اسرائیل اختصاص داده شد که قلب من را جریحه‌دار کرد چرا که نسل‌کشی قومی و آوارگی مردم - مانند آنچه که در آمریکا رخ داد – (در اسرائیل رخ می‌دهد) و من مطمئنم که شما از این موضوع آگاهید.

وی افزود: من این موضوع را به این دلیل مطرح می‌کنم که آمریکایی‌ها از فقدان مراقبت‌های بهداشتی عمومی و مسکن مقرون به صرفه در مضیقه‌اند و این همه پول صرف تحریک اسرائیل و حمایت از عربستان سعودی می‌شود.

معاون جو بایدن در واکنش گفت: خوشحالم که این موضوع را بیان کردید. واقعیت این است که نباید صدا، دیدگاه، تجربه و باور شما را سرکوب کرد. باید شنیده شود. دموکراسی زمانی قوی می‌شود که همه مشارکت کنند. هدف ما باید وحدت باشد، نه همسانی.

گفتنی است که نظامیان صهیونیست هر روز به شهرها و شهرک‌ها و روستای فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی حمله کرده، به خانه‌های فلسطینیان یورش برده و دارایی‌های آنان را مصادره و فلسطینیان را بازداشت می‌کنند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با همراهی تفنگداران جوخه ترور موسوم به یگان یمام چند روز پیش به چندین منطقه در کرانه باختری از جمله شهر جنین و برقین یورش برده و با مبارزان مقاومت درگیر شدند که در اثر آن ۵ فلسطینی شهید و ۲ نظامی اسرائیل هم زخمی شدند که حال آنها وخیم گزارش شده است.

با این حال، کنگره آمریکا همچنان به تصویب بودجه برای حمایت از این رژیم ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها کامالا هریس اسرائیل عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا جو بایدن رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کامالا هریس اسرائیل عربستان سعودی کامالا هریس اسرائیل عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا جو بایدن رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تنش‌ها میان واشنگتن-تل‌آویو

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «سما»، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی کوتاه در این زمینه گفت: اسرائیل اگر ناگزیر شود که به تنهایی بایستد و ادامه دهد، این کار را انجام خواهد داد.

در همین راستا، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در پیامی خطاب به «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا» ادعا کرد: نمی‌توانید اسرائیل را به زانو دربیاورید و ما به اهدافمان در شمال و جنوب دست خواهیم یافت!

این اظهارات پس از آن بیان شد که جو بایدن چهارشنبه شب در سخنانی مدعی شد، در صورتی که بنیامین نتانیاهو دستور یک حمله گسترده به رفح در نوار غزه را صادر کند، انتقال تسلیحات آمریکایی به این رژیم را متوقف خواهد کرد.

بایدن در مصاحبه با شبکه سی.ان.ان با اشاره به اینکه واشنگتن بمب‌های ۲ هزار پوندی در اختیار اسرائیل قرار داده، اعتراف کرد: شهروندان غزه بر اثر این بمب‌ها کشته شده‌اند.

وی افزود: به صراحت اعلام کردم اگر آنها (اسرائیل) وارد رفح شوند، تسلیحاتی را که بطور تاریخی در رابطه با رفح و سایر شهرها استفاده می‌شود، تامین نمی‌کنم.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی دوشنبه تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز صبح سه‌شنبه اعلام کرد که بخش فلسطینی گذرگاه رفح در مرز جنوب نوار غزه با مصر را به اشغال خود درآورده است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۱۶ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۱۶ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره بوده، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در مناطق مختلف نوارغزه و همچنین حمله به گذرگاه رفح از دست داده است.

دیگر خبرها

  • تشدید تنش‌ها میان واشنگتن-تل‌آویو
  • تصمیم بی سابقه بایدن برای قطع کمک های تسلیحاتی به اسرائیل/ حملات سنگین ارتش اسرائیل به مناطق مختلف غزه/خشم مقامات صهیونیست از تصمیم جدید آمریکا
  • گالانت خطاب به بایدن: اسرائیل تسلیم نمی‌شود
  • اعتراف بایدن به کشتار غیرنظامیان به دست اسرائیل با بمب‌های آمریکا
  • ماهی‌گیری انتخاباتی بایدن از بحران غزه
  • آمریکا: تسلط اسرائیل بر گذرگاه رفح، عبور از خط قرمز نیست
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • پالتیکو: آمریکا ارسال بمب به اسرائیل را تعلیق کرد
  • مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد
  • آیا خیزش مردمی در غرب ماشین جنگی اسرائیل را متوقف می‌کند؟