Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:18:15 GMT

شعر دفاع مقدس زنده کننده‌ی حس وطن دوستی است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۲۳۵۸

شعر دفاع مقدس زنده کننده‌ی حس وطن دوستی است

ایسنا/ایلام در نشست تخصصی انجمن مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام بر جنبه‌ی وطن دوستی شعر دفاع مقدس برای نسلی که جنگ را ندیده‌اند تاکید شد

به گزارش ایسنا، «فاطمه ناظری» در نشست تخصصی انجمن مجازی شعر کانون پرورش فکری ایلام به ادبیات دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: ادبیات دفاع مقدس و به طور خاص شعر برای جوانان امروز که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند مثل یک گنجینه‌ی پر بهاست چرا که حس وطن پرستی را در وجود آنها زنده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاعر دفاع مقدس با بیان اینکه شعر دفاع مقدس مرز نمی‌شناسد و دفاع از یک حریم مقدس و ارزشمند است، ادامه داد:  مذهب نقش جدی در دفاع مقدس دارد و یک جریان پویا  و پیشرو شعر دفاع مقدس را هدایت می‌کند. همچنین شهادت‌طلبی گل سر سبد دفاع مقدس است بنابراین آنجا که می‌گویم «ما ملت امام حسینیم» پس استفاده از زبان هنر و ادبیات و به طور خاص این شعر هست.

وی با تاکید بر اینکه سرودن شعر برای این حماسه مقدس، یک اتفاق باشکوه در جریان‌های تاریخ ادبی است، افزود: شعر دفاع مقدس سلاح کارآمدی برای دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی است و چه خوب استالان که این سلاح در دست شماها است از آن به خوبی استفاده کنید.

ناظری تصریح کرد: برای کشتار از این سلاح نمی‌توان استفاده کرد بلکه باید از این سلاح برای آفریدن دنیای صلح و دوستی بهره بره. به تعبیر دیگر شعر مثل یک درخت است با شاخ زارهای تنومند و چه خوب است که این درخت تنومند میوه‌های بهشتی بدهد.

وی با اشاره به اینکه ادبیات دفاع مقدس ما در جهان منحصر به فرد است و هیچ کشوری به اندازه‌ی کشور ما نتوانسته محتوای سازنده و مطالب ارزنده‌ای در این وادی ارائه بدهد، گفت: رویداد دفاع مقدس در مرز اتفاق افتاده و مرزنشینان ما اکثرا کُرد هستند این در حالی است که ادبیات کردی بسیار غنی و پرمحتواست و ریشه در تاریخ کهن دارد.

ناظری ادامه داد: شاعران در زمان سرودن شعر دفاع مقدس و این جریان تاریخی از «موره» و «هوره» بسیار بهره برده‌اند. ادبیاتی که غنی است و ریشه در تاریخ  دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه ایلام شعر دفاع مقدس شعر دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۲۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود