Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به فناوری تولید گونه‌ای از ابرخازن ویژه دست یافتند که ساخت رایانه، ذخیره‌سازی انرژی، شیرین‌سازی آب و علوم پزشکی از زمینه‌‌هایی است که می‌توان این ابرخازن‌های نوین را در آنها به کار گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به فناوری تولید گونه‌ای از ابرخازن ویژه دست یافتند که ساخت رایانه، ذخیره‌سازی انرژی، شیرین‌سازی آب و علوم پزشکی از زمینه‌‌هایی است که می‌توان این ابرخازن‌های نوین را در آنها به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سارا مدنی" دانش‌آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مخترع این ابرخازن گفت: همه چیز از محلول اکسید گرافن سایز بزرگ شروع می‌شود، یک نوع از گرافن خاص که ما در تحقیقات خود از آن استفاده کردیم ضمن اینکه این محصول با محیط سازگار بوده و دارای توان بالا و طول عمر بالایی نیز است.

گرافن دارای ویژگی‌های منحصر به فردی مانند استحکام مکانیکی بسیار زیاد، قدرت رسانایی الکتریکی و حرارتی بسیار بالا، انعطاف‌پذیری و خاصیت مغناطیسی است و به همین دلیل این ماده کاربردهای فراوانی از جمله در نانوالکترونیک، پیله‌ای خورشیدی، ابزار ذخیره انرژی مثل باطری‌ها و ابرخازن دارد.

این پژوهشگر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای نخستین بار موفق به طراحی و ساخت نوعی ویژه از ابرخازن شده است که بعد از تبدیل گرافون به فوم حالا این محصول نازک، کاربردهای بسیار زیادی دارد که یکی از این محصولات ابرخازن است بنابراین شما در ذخیره‌سازی انرژی به شدت می‌تواند از آن استفاده کنید و در ماشین، لپتاپ و .... کاربردهای زیادی دارد و یک کاربرد دیگر آن این است که در شیرین‌سازی آب از آن استفاده می‌شود.

از این محصول حتی در زمینه پزشکی برای افزایش توان باطری‌های قلب استفاده می‌شود. وقتی که ما از ابرخازن در کنار این باطری‌ها استفاده می‌کنیم در واقع طول عمر باطری را که از طول عمر فرد بیشتر است را تضمین کردیم. توان این فوم‌های نازک بسیار بالاست و همین مزیت اصلی این طرح محسوب می‌شود ضمن اینکه این محصول مراحل پژوهشی خود را طی کرده و آماده حمایت مسئولین است.

اعزام تیم اختراعات ایران به مسابقات بزرگ نوآوری و تکنولوژی جهانی "تکنوفست" ترکیهمخترع ایرانی "کولر آبی بدون موتور و بی‌نیاز از برق شهری" بعد از 6 سال همچنان معطل حمایت!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اختراع شرکت های دانش بنیان علم و تکنولوژی اختراع شرکت های دانش بنیان علم و تکنولوژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا جعفری، مدیرعامل شرکت گاز اکباتان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار«صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه مهد علم و دانش است، اظهار کرد: بی‌تردید ورود دانشگاه به صنعت منجر به واکاوی مشکلات برای حل مسئله می‌شود.

وی با بیان اینکه پیوند دانشگاه و صنعت باید در عرصه عمل محقق شود و شعاری نباشد، افزود: دانشگاه‌ها باید به دانشجویان خود اعتمادبه‌نفس بدهند انتقال یافته‌های علمی به صنعت مهم بوده و دانشگاه نسل دوم و سوم با رویکرد کارآفرینی کنار پژوهش دانش فنی تولید می‌کند که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان تأکید کرد:‌ باید رویکرد پیوند علم و صنعت طوری باشد که دانش صنعتی از خارج کشور وارد نشود و نیاز کشور برطرف شود در همین راستا این شرکت نسبت به تولید کنتور هوشمند گاز ورود کرده است.

جعفری با بیان اینکه ۷۱ درصد خرید دانش فنی از بنگاه‌های خارج از کشور انجام می‌شود که دانشگاه با ورود خود باید آن را به کمترین میزان آن برساند، ادامه داد: ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه باید تقویت شود.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان بیان کرد:‌ این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات ایمنی، تنظیم و اندازه‌گیری گاز و از سازندگان مطرح قطعات بوده که در این شرکت ۲۰ محصول گازی تولید می‌شود و روی تولید یک یا چند محصول نماندیم؛ چراکه معتقدیم باید سیستم پویا باشد.

جعفری با اشاره به فعالیت ۳۵۰ نفر در این مجموعه بخش R&D و مهندسی را نقطه قوت و از موفقیت‌های این شرکت خواند، وجود نیروی انسانی فعال، ماهر و متخصص یکی از ظرفیت‌های آن شرکت برشمرد و مطرح کرد: چهار محصول دانش‌بنیان تولید کرده‌ایم و برای سه محصول هم اخیراً ثبت گواهی شده و هفت اختراع ثبت شده داریم. بخشی از این موفقیت‌ها ناشی از ارتباط با دانشگاه بوده و یافته‌های دانشگاه باید در عرصه بیرونی به‌ویژه صنعت و تولید نمود داشته باشد.

وی دانشجویان را به مطالعه کتاب«رنسانس اقتصادی آلمان» و «تکنوکراسی و سیاست گذاری توسعه اقتصادی در ایران» دعوت کرد و خواستار حل بروکراسی پیچیده در انعقاد تفاهم‌نامه‌ها شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • پوستکوعلو: نمی‌توان به بهانه تیم‌سازی در دستیابی به موفقیت ناکام ماند
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی