Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:36:36 GMT

عشایر؛ کمربند امنیتی نظام اسلامی

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۲۷۷۳

عشایر؛ کمربند امنیتی نظام اسلامی

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به نقش عشایر در ایجاد امنیت کشور به‌ویژه در مرزها، گفت: عشایر به‌عنوان قشر قانع و کم‌هزینه جامعه کمربند امنیتی نظام اسلامی ایران هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در دیدار با جمعی از عشایر استان لرستان که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در خرم‎آباد انجام شد، با بیان اینکه روحانیت و سادات پیوند ناگسستنی با عشایر دارند، اظهار کرد: روحانیون مبارزی که با رژیم پهلوی مبارزه می‌کردند وقتی از طرف رژیم شاه تعقیب می‌شدند پناهگاه و اقامت‌شان در منزل عشایر بود بر همین اساس پیوند و استحکام میان عشایر و روحانیت از دیرباز وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ویژگی‌های عشایر، افزود: عشایر مردمی انقلابی، متدین، غیور و متعصب در حفظ ارزش‌های دینی بوده و به جهت اقتصادی نیز مردمی اهل تولید و در عین حال کم‌مصرف، قانع، کم‌هزینه برای نظام اسلامی و از طرفی دیگر فداکار هستند.

شاهرخی با بیان اینکه خوشبختانه سپاه ناحیه عشایری، در زمینه پیوند مستحکمی که در میان عشایر، ریش‌سفیدان و معتمدین وجود دارد به خوبی قدم برمی‌دارد، اضافه کرد: سردار صفوی فرمانده سابق سپاه به بنده گفتند حضور عشایر لرستان در هشت سال دفاع مقدس بسیار کم‌هزینه بود و حتی با لباس‌ها و سلاح‌های خودشان حضور داشتند و همیشه درخواست می‌کردند در میدان نبردی باشند که کمترین فاصله را با دشمن داشته باشند و اینکه مقام معظم رهبری فرمودند: «رزم مردان لر قبل از آنکه شنیدنی باشد دیدنی است» اشاره به این مطلب دارد.

امام‌جمعه خرم‎آباد با بیان اینکه عشایر کمربند امنیتی نظام جمهوری اسلامی هستند و پابرجایی نظام در سایه قوت، قدرت و سرمایه‌ای است که عشایر غیور فراهم کرده‌اند، تصریح کرد: دشمن از گذشته تاکنون به دنبال این است در میان ملت ایران ناامیدی ایجاد کند، اراده‌ها را به ضعف منجر و روحیه ملت ایران را تضعیف کند؛ بر همین اساس با استفاده از سلاح‌های شیمیایی، موشک و بمباران شهرها زشت‌ترین روش‌های جنگی را به‌کار گرفتند ولی اعتماد مردم به امام راحل سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه امروز عزت و اقتدار ملت ایران در راهپیمایی با شکوه اربعین در کشور عراق به‌واسطه رشادت‌های رزمندگان و جهادگران عشایر و بسیجیان است، اظهار کرد: انتظار داریم مسئولان بیش از گذشته به امور عشایری توجه پیدا کنند و هر آنچه باعث رفاه و محرومیت‌زدایی عشایر است انجام دهند که انتظار می‌رود این اقدامات در دولت سیزدهم جبران و عقب‌ماندگی‌هایی که در طول هشت سال گذشته ایجاد شده است، جبران شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سپاه دفاع مقدس سردار صفوی استان لرستان انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۲۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمربند ایمنی را ببندید تا زنده بمانید! (عکس)

منبع: کانال تلگرام خلاقیت، بدون مرز

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • ایثارگران میدان‌داران واقعی حکم‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • کمربند ایمنی را ببندید تا زنده بمانید! (عکس)
  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • کشف اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در لرستان
  • خدا را سپاسگزاریم که در جای جای نظام سخن از یاد خدا و عدالت و یاری مظلومان است/ مردم ایران اسلامی در صف اول حمایت از فلسطین بوده و هستند