Web Analytics Made Easy - Statcounter

بشیر حاجی بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر به ارائه گزارشی از وضعیت اهدای خون در کشور پرداخت و گفت: طی ۶ ماهه امسال یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۱۰۶ نفر جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد یک میلیون و ۷ هزار و ۵۶ واحد خون اهدا شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۴۵ هزار و ۵۵۶ نفر برای بار اول اهدای خون داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در مورد اهدای خون بانوان نیز گفت: از خون‌های اهدایی در ۶ ماهه اول امسال ۴۵ هزار و ۱۴۳و احد خون معادل ۴.۴۸ درصد مربوط به اهدای خون بانوان بوده است.

وی افزود: بیشترین میزان خون اهدایی در کشور در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۰ مربوط به استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بوده است. همچنین استان‌های قزوین، خراسان رضوی و هرمزگان بیشترین میزان رشد اهدای خون را داشته‌اند.

حاجی بیگی از رشد ۷ درصدی اهدای خون در ۶ ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: طی این مدت یک میلیون و ۷۸۲ هزار و ۲ واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده و پلاسما و پلاکت به مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: ۹۰ درصد اهدا کنندگان خون در کشور دارای گروه خونی مثبت و ۱۰ درصد نیز گروه خونی منفی هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در خصوص رشد اهدای خون بانوان در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: استان‌های لرستان، قزوین، خوزستان و آذربایجان شرقی بیشترین میزان رشد اهدای خون بانوان را طی این مدت داشته‌اند.

حاجی بیگی به شاخص اهدای خون بانوان در ۶ ماهه اول امسال نیز اشاره کرد و گفت: استان‌های لرستان، سیستان و بلوچستان، کردستان و گلستان بیشترین میزان شاخص اهدای خون بانوان را داشته‌اند.

وی گفت: با توجه به عملهای جراحی و افزایش نیاز به خون و فراورده‌های آن مردم نوعدوست و ایثارگر باید اقبال بیشتری نسبت به اهدای خون داشته باشند. همچنین افرادی که واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کرده‌اند تا دو هفته از اهدای خون معاف هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در مورد بهبود یافتگان از کرونا نیز افزود: این افراد نیز یک ماه پس از بهبودی می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

حاجی بیگی از رشد ۵۰ درصدی اهدای خون در روز اربعین حسینی نسبت به سال قبل خبر داد و اظهار داشت: استان‌های مازندران، هرمزگان و گیلان بیشترین میزان رشد اهدای خون را در روز اربعین داشته‌اند. همچنین بیشترین میزان اهدای خون در روز اربعین مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان رضوی و اردبیل بوده است.

وی ادامه داد: در روز اربعین حسینی بیش از ۶ هزار واحد خون در کشور اهداشد.

کد خبر 5316195

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای خون سازمان انتقال خون ایران ویروس کرونا واکسن کرونا واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آمار کرونا سالمندی دانشگاه علوم پزشکی تهران بارداری سازمان بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کووید 19 واکسن پرستاران اهدای خون بانوان بیشترین میزان رشد اهدای خون روز اربعین ۶ ماهه اول اهدای خون سال قبل داشته اند حاجی بیگی اول سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت

حسین رضایی در این آئین ضمن تبریک روز کارگر با بیان اینکه این سخت کوشان به عنوان پیشانی تولید نقش مهمی در چرخه اقتصاد و تولید کشور دارند، گفت: در دین مبین اسلام نیز به اهمیت کار و کارگر پرداخته شده است.

فرماندار رفسنجان افزود: ما در سطح شهرستان بالغ بر ۶۰ هزار نیروی کارگری بیمه شده تأمین اجتماعی داریم که ۲۰ درصد یعنی عمده آن‌ها در معدن مس سرچشمه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: تولیدات کارگران در رفسنجان در همه حوزه‌ها اعم از کاشی و سرامیک، قطعه ماشین (رینگ آلومینیوم)، مس، پوشاک، دستکش و ملزومات بیمارستانی و ... است.

محمود شریفی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در این مراسم با قدردانی از کارگران و تبریک هفته کار و کارگر گفت: محور تحقق شعار سال کارگران سخت کوش واحد‌های صنعتی و تولیدی هستند و رسیدگی به مطالبات قشر را جزو برنامه محوری خود می‌دانیم.

وی با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل از کارگران بیان کرد: تجلیل از کارگران و جامعه کارگری تکریم از تولید و کمک به توسعه اشتغال است.

شریفی حضور کارگران در عرصه تولید را موجب پویایی و نشاط اجتماعی دانست و افزود: به همت کارگران امروزه انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها صاحب موفقیت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • پیشنهاد عجیب برای اهدای زمین‌های ایران به اتباع
  • ثبت ششمین اهدای عضو در استان یزد
  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فدراسیون فوتبال دوباره درخواست حواله خودرو داد
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران