Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:05:45 GMT

فرهنگ ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۳۱۰۲

فرهنگ ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی نهادینه شود

ایسنا/لرستان نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی نهادینه شود.

عباس گودرزی در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان بروجرد که امروز هفتم مهرماه در سالن همایش شهرداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر بروجرد نگاه مردم را عوض کنند.

وی تصریح کرد: مردم قدردان هستند و باید مسئولین به مردم خدمت کنند و شهید سلیمانی و حججی را الگوی خود قرار دهند و فرهنگ ایثار، شهادت و ازخودگذشتگی نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس با اشاره به هفته دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس تجلی روحیه ایثار، شهادت طلبی، حق‌خواهی و ظلم‌ستیزی است.

گودرزی اضافه کرد: دشمنان به دنبال آن هستند که با ایجاد تردید در دل و ذهن مردم، محاسبات ذهنشان را به هم ریخته تا تصمیم و اقدامی که آنها می‌خواهند از مردم صادر شوند، یعنی همان تغییر رفتار ملت ایران که از تغییر افکار عمومی و عقاید نشات می‌گیرد.

وی با اشاره به روز آتش‌نشان، بیان کرد: این روز، یادآور حماسه آفرینی‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش نشانان میهن اسلامی است که با احساس مسئولیت، به امر خطیر خدمت رسانی می‌پردازند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس ادامه داد: آتش‌نشانان با هدف نجات جان و مال انسان‌ها در حوادث و رویدادها از جان خود گذشته و با دلاوری و رشادت می‌کوشند تا امید و شادی را برای آسیب دیدگان به ارمغان آورند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از آتش‌نشانان برتر و نمونه شهرستان تجلیل و درجه افسری آتش‌نشانی به تعدادی از آتش‌نشانان که دوره آموزشی را با موفقیت گذرانده بودند، اهدا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهید سلیمانی شهرداری هفته دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی اشترینان عباس گودرزی شورای شهر بروجرد حججی بروجرد آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: قانون شوراها با ۲۰ سال تأخیر اجرا شده و به همین دلیل جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه شوراها سهل‌الوصول‌ترین راه ارتباطی با لایه‌های مختلف مردم است، ابراز کرد: شورا زبان گفت‌وگو و انتقال پیام‌های مردم در گروه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اقشار و صنوف مختلف است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: اگر بخواهیم اتصال مردم با حاکمیت را داشته باشیم باید جایگاه شورا را جدی بگیریم و ارتباط سازمانی با اجزای مختلف جامعه و حاکمیت برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه شورا جزو هیچیک از قوای مجریه، مقننه یا قضائیه نیست، عنوان کرد: مردم امور مختلفی را در حوزه قضائی، ضعف‌های قوه مجریه یا مسائل حقوقی را مطرح می‌کنند که این ارتباط و جایگاه را باید به شورا بدهیم که پیام مردم را به قوای مختلف برساند و پیگیری کند.

ناصحی‌مقدم در مورد شورای شهر ششم یادآور شد: یک وجه قالب تفاوت این شورا با دوره‌های قبلی این است که اعضا به شکل تیمی وارد شورا شدند و تاکنون هماهنگ و منسجم عمل کردند و در سه سال گذشته تعامل در شورا به حداکثر رسید تا به مشکلات غلبه کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دوره‌های قبل که دستیابی به برنامه عملی منسجم را دشوار می‌کرد، اختلافات داخلی بود اما اکنون سعی بر این است تا با پیش‌بینی اهداف کارشناسی شده و تعامل باشهرداری، مسائل شهری تبدیل به گفتمان پایدار شود.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شورای ششم توانسته در این مسیر موفق عمل کند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ساختارها به نحوه بهینه استفاده کنیم و با توجه به اینکه ۹ فکر مختلف در شورا هست، ابتدا باید به نحوه تصمیم‌سازی با تعامل و همفکری توجه کرد و اگر هر فرد بخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند موفقیت حاصل نمی‌شود.

وی افزود: شورا دارای کمیسیون‌های تخصصی است و موضوعات در این کمسیون‌ها بررسی می‌شود تا در صحن شورا طرح و یا شهرداری مورد تبادل نظر قرار گیرد.

کد خبر 6090994

دیگر خبرها

  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • آیت‌الله علم‌الهدی‌: حجاب ‌از مدارس در دل دختران نهادینه شود
  • تقدیر از معلمان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • کارگر باید لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند/ ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است