Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست آتش‎نشانی شهر ریوش گفت: شهرستان کوهسرخ با ۲۸ روستا، ۲۲۰۰ کیلومتر مساحت و ۳۰ هزار نفر جمعیت فقط دو ایستگاه آتش‌نشانی دارد که اصلا جوابگوی نیازها در مواقع بحرانی نیست.

مهدی عبدالله‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تمامی امکانات ما برای پوشش این ۲۸ روستا و شهر ریوش ۶نفر نیرو و چهار خودرو بوده که بسیار محدود و کم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرستان کوهسرخ با ۲۸ روستا، ۲۲۰۰ کیلومتر مساحت و ۳۰ هزار نفر جمعیت فقط دو ایستگاه آتش‌نشانی در روستای ایور و شهر ریوش دارد، افزود: دورترین روستا با مرکز شهرستان ۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

سرپرست آتش‎نشانی شهر ریوش تصریح کرد: شهرستان کوهسرخ به لحاظ کوهستانی بودن، وضعیت نامطلوب محورهای مواصلاتی و بعضأ بافت فرسوده به خصوص در روستاها با مشکلاتی بسیاری مواجه است و این دو ایستگاه اصلا جوابگوی نیازها در مواقع بحرانی نیستند.

وی بیان کرد: اگرچه ایستگاه آتش‌نشانی روستای طرق در بخش بررود راه‌اندازی شده و ماشین هم تحویل دادند اما فاقد نیرو است، اگر این ایستگاه تجهیز و یک ایستگاه دیگر در روستای اوندر منطقه تکاب راه‌‎اندازی شود تا حدودی مشکلات کمتر و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر می‌شود.

عبدالله‌نژاد با اشاره به اینکه به تناسب رشد ساخت و سازها در شهرستان کوهسرخ تجهیزات آتش‌نشانی شهر ریوش به‌روز نشده است و کمبودهای بسیاری وجود دارد، مطرح کرد: دو خودروی آتش‌نشانی مدل ۸۲ هستند و دیگر تجهیزات هم به گونه‌ای نیست که بتوانیم جوابگوی شهروندان در مواقع بحران‌ها باشیم.

وی عنوان کرد: اگر همزمان در دو محل آتش‌سوزی اتفاق بیفتد نمی‌توانیم پوشش بدهیم و این یک معضل جدی است که باید چاره‌ای اندیشیده شود.

سرپرست آتش‌نشانی شهر ریوش گفت: کمبود خودرو و فرسوده بودن‌شان موجب شده نتوانیم به موقع در صحنه حادثه حضور داشته باشیم، در صورت بروز حادثه در روستای اوندر با ۳۰ کیلومتر مسافت در مدت زمان نیم ساعت می‌رسیم در این فاصله زمانی تا نیروها برسند دیگر چیزی باقی نمی‌ماند آن موقع هم مردم فقط به ما ناسزا می‌گویند.

وی ادامه داد: متاسفانه برای امداد جاده‌ای نه تنها امکانات کمی داریم بلکه نیروهای آتش‌نشانی برای این مواقع آموزش‌های لازم را فرا نگرفته‌اند و تنها آموزش‌های مربوط به اطفاء حریق را فرا گرفته‌اند.

عبدالله‌نژاد با بیان اینکه برای خدمات‌دهی مطلوب نیازمند تجهیزات به‌روزی هستیم، مطرح کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه خدمات‎دهی به روستاها با این خودروهای فرسوده بسیار سخت است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم برای حوادث جاده‌ای امدادرسانی داشته باشیم نه تنها نیروی آموزش دیده نداریم بلکه از امکانات مورد نیاز نیز برخوردار نیستیم.

سرپرست آتش‎نشانی شهر ریوش تصریح کرد: با وجود ۲۸ روستا ایستگاه آتش‌نشانی ایور فقط چهار روستا را پوشش می‌دهد و باقی روستاها توسط ایستگاه شهر ریوش خدمات ‎دهی می‎شوند که بسیار مشکل است.

وی کم عرض بودن معابر به خصوص در روستا را یکی از مشکلات جدی برای حضور خودروهای آتش‌نشانی در محل حادثه دانست و گفت: اگر در بافت قدیمی شهر ریوش اتفاقی بیفتد خدمات‌رسانی با مشکلات جدی مواجه است.

عبدالله‌نژاد همچنین بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد منازل شهری و ۱۰۰ درصد منازل روستایی فاقد تجهیزات مورد نیاز برای مهار آتش‌سوزی هستند.

وی گفت: متاسفانه سقف ۵۰ درصد منازل بافت قدیم شهر ریوش و روستاها چوبی هستند و این موجب می‌شود در صورت بروز آتش‌سوزی در کمترین زمان تمامی ساختمان از بین برود.

مسئول آتش‎نشانی ریوش افزود: خوشبختانه از حدود یک سال قبل شهرداری برای کسانی که می‌خواهد پروانه ساختمانی صادر کند حتما باید استعلام وضعیت ایمنی ساختمان را از آتش‌نشانی دریافت کنند در غیر این صورت پایان کار صادر نمی‌شود.

وی عنوان کرد: طی هماهنگی به عمل آمده از ۱۵ مهرماه نیروهای آتش‌نشانی از تمامی ادارات و صنوف شهرستان بازدید خواهند نمود و وضعیت ایمنی این اماکن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عبدالله‌نژاد همچنین گفت: تاکنون فقط برای دانش‌آموزان، دهیاران روستاها و محیط‎بانان کلاس‎های آموزشی برگزار شده و برای خانواده‌ها هیچ‎گونه آموزشی ارائه نشده است.

وی در ادامه عنوان کرد: بیشتر آتش سوزی‌هایی که در شهرستان کوهسرخ اتفاق می‌افتد مربوط به منازل و مغازه‌ها هستند، از ابتداء امسال تاکنون ۳۱ مورد حادثه در شهرستان به وقوع پیوسته که منجر به عملیات شده است.

سرپرست آتش‎نشانی شهر ریوش بیان کرد: ۲۲ مورد از حوادث شهرستان آتش سوزی، ۶ مورد صید مار و ۳ مورد مربوط به رفع مزاحمت حیوانات وحشی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها آتش نشاني کوهسرخ ایستگاه آتش نشانی شهرستان کوهسرخ عبدالله نژاد ۲۸ روستا آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث مترو رباط کریم

حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد وگفت: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق امروز محقق شد و انشاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه‌های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص‌ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت مترو تهران و تایید نقشه‌ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می‌شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه در روز کارگر را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می‌دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک مترو تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده تصریح کرد: اگرچه در سفر رییس جمهور به شهرستان رباط کریم مصوب شده بود که احداث توسط شهرداری تهران صورت پذیرد، اما به دلایلی این امر محقق نشد و شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را امروز محقق کرد.

اللهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط‌کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت مترو تهران صورت خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد ایستگاه آتش نشانی برای امامزاده ابراهیم(ع) شفت
  • چرایی تجهیز نبودن آتش نشانی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • برخورد ۳ دستگاه خودرو حادثه آفرید
  • شهید مطهری جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود/ سیره شهید مطهری در برنامه‌های هفته معلم بازگو شود
  • شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • شکست رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج ایستگاه شهید سلطانی افتتاح می شود