Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق درودگر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص حذف تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۱ لیتوانی اظهار داشت: از کلیه ملی‌پوشان و کادرفنی برای رسیدن به مرحله یک هشتم و زحماتی که  در طول این مدت کشیدند تشکر می کنم. متأسفانه کارشناسان ما که این روزها  نظر می‌دهند تیم ملی را فقط در یک بازی آنالیز می‌کنند و نتیجه یک بازی را به کل مسابقات تعمیم می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۵ سال است که به فوتسال کم لطفی شده و در انتخات مدیران این رشته فدراسیون کم‌توجه است. این روند و انتخاب مدیران بی‌تجربه همچنان ادامه دارد. در حال حاضر فوتسال تحقیر شده و ساختار آن هر روز ضعیف‌تر از قبل شده و رده پایه ای وجود ندارد. زمانی ما تیم زیر ۱۹ سال تشکیل دادیم و آن را به قطر اعزام کردیم و این تیم در مقابل تیم‌هایی بزرگ دنیا مثل برزیل بازی کردند. 

رئیس سابق کمیته فوتسال ادامه داد: زمانی ما در تیم‌های پایه آنقدر خوب بودیم و تورنمنت‌های مختلف برگزار می‌کردیم. یادم هست محمد طاهری آن زمان شماره ۱۶ را بر تن داشت و در تیم جوانان در شهر ورامین بازی می‌کرد. در آن مقطع وی را کشف کردیم، یا بازیکنان دیگر. همچنین در حال حاضر تمامی رده‌های مختلف فوتسال جوانان، تیم «ب» و یا زیر ۲۰ سال تعطیل شده است. وقتی که ما در رده های پایه فعالیتی نداریم و لیگی وجود ندارد دیگر انگیزه‌ای برای جوانان به وجود نمی‌آید. محمد طاهری، کشاورزی، نظری، فخیم و … آنها با سن پایین جایگزین بزرگان فوتسال  مثل  سیامک داداشی، مرحوم بابک معصومی، علی صانعی، شاندیزی شدند. این جوان‌ها آمدند جایگزین آنها شدند و نسل طلایی فوتسال ما را تشکیل دادند. البته ما از این افراد درخواست کردیم که کنار بروند و جایی را برای جوان‌ها باز کنند آنها هم با آغوش باز پذیرفتند و همین  جوانان در اولین حضور خود سوم آسیا شدند.

درودگر تصریح کرد: وقتی ما تیم‌های پایه نداریم مربیان تیم ملی باید از کجا بازیکن بیاورند؟ فدراسیون باید دیدگاه خودش را نسبت به جوانگرایی و تیمهای پایه مثبت کند. وقتی که مهدی فخیم بعد از ۱۷ سال دوباره به تیم ملی دعوت می‌شود یعنی اینکه ما پشتوانه‌سازی و جوانگرایی نداشته‌ایم و این موضوع می تواند زنگ خطری برای فوتسال باشد. همه در جام جهانی لیتوانی زحمت کشیدند و نباید زحمات آنها را برای یک شکست زیر سؤال ببریم.

وی افزود:  پیشنهاد می شود فدراسیون هرچه زودتر به تشکیل  رده‌های پایه اقدام کند و پیشکسوتان را دعوت به کار تا با یکرنگی و یکدلی همه بتوانیم تیم ملی موفقی در سطح آسیا و جهان داشته باشیم.

رئیس سابق کمیته فوتسال در پاسخ به این سوال که از سال ۷۵ تا ۸۶ مدیر کمیته فوتسال بودید و در رده پایه و تیم ملی موفقیت‌های زیادی به دست آوردید آیا فدراسیون در خصوص تجربیات شما سؤالی داشته است یا خیر، عنوان کرد: خیر. ۱۴ سال است که هیچکس از فدراسیون درخواست برنامه و یا همکاری از من نداشته است. در حال حاضر روند جوانگرایی تعطیل و فوتسال ما کوچک شده است. زمانی ما در همین فوتسال ۴۰۰ مربی آماده داشتیم اما بعد چه اتفاقی افتاد؛ همه آنها خانه‌نشین شدند! 

درودگر خاطرنشان کرد: ما در فوتسال جوانگرایی نداریم و باید افرادی در رأس کار قرار بگیرند که از خاک خورده های این رشته باشند. امیدوارم که این شکست پلی باشد برای پیروزی و آدمها از خواب بیدار شوند. عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال بارها اعلام کرده که نگاه ما به تیم‌های ملی به خصوص فوتسال نگاه ویژه و پایه‌ای است امیدوارم این کار عملی شود.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| واکنش جنجالی سیاوش یزدانی به باخت الهلال که باعث خشم هواداران شد

پس از باخت تیم الهلال مقابل تیم العین، سیاوش یزدانی مدافع سپاهان، کامنتی با اموجی خنده در صفحه اینستاگرامی الهلال گذاشت که موجب خشم هواداران این تیم شد. سیاوش یزدانی پس از اخراج در بازی مقابل با الهلال، هنگام خروج از زمین علامت ۱-۰ را نشان داده بود که موجب حواشی شده بود. 

کامنت سیاوش یزدانی

دیگر خبرها

  • نشت گاز در شهرک «نقش جهان» پیشوا/مرد ۳۰ساله جان باخت
  • شرکت‌های دانش‌بنیان به رفع مشکل پرداخت بر پایه ارز در حوزه گردشگری بپردازند
  • تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا
  • مارکوس تورام پس از قهرمانی اینتر: تیری آنری بهترین عموی منه؛ اگه من به اینجا رسیدم به خاطر زحمات اونه / زیرنویس فارسی
  • نامه رسمی فدراسیون فوتبال به AFC برای تغییر مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • وعده جدید: ورزشگاه آزادی متحول می‌شود
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
  • عکس| واکنش جنجالی سیاوش یزدانی به باخت الهلال که باعث خشم هواداران شد