Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:52:36 GMT

۵۱ درصد مردم قم واکسن تزریق کرده‌اند

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۳۴۳۱

۵۱ درصد مردم قم واکسن تزریق کرده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر؛ سیامک محبی صبح چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد عنوان کرد: اکنون ۷۳۰ هزار واکسن در قم تزریق شده که ۴۹۰ هزار مربوط به دوز اول و ۲۳۰ هزار دوز مربوط به دوز دوم واکسن بوده و هم اکنون ۵۱ درصد مردم قم واکسن تزریق کرده‌اند باید همه همت کنیم تا پوشش واکسن در قم به ۸۰ درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روز گذشته ۲۰۰ هزار واکسن سینوفارم و ۵۰ هزار دوز واکسن برکت وارد قم شد و قم در زمینه تأمین واکسن مورد نیاز مشکلی ندارد و اکنون برای پوشش بالای جمعیت هدف سیاست محله محور را برای واکسن را اجرا می‌کنیم که این امر در ۲۸ محله شهر قم در حال انجام است.

به گفته محبی، وضعیت استان در زمینه بیماری کرونا مطلوب است و آمار مرگ‌ومیر و بیماران بدحال و بستری‌ها هم روند نزولی به خود گرفته است.

رئیس مرکز بهداشت با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون مادران باردار که جز گروه‌های پرخطر هستند گفت: از سوم شهریور این طرح اجرا شده و تاکنون تنها ۱۲ درصد از این مادران اقدام به تزریق واکسن کردند در حالی که در قم ۸ هزار مادر باردار داریم و جز گروه‌های حساس در زمینه ابتلاء به بیماری هستند.

محبی افزود: هفته قبل ۱۶ هزار تست کرونا در قم انجام گرفته که ۲ هزار و ۸۶۹ مورد کرونا مثبت شناسایی شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قم، بیان کرد: همچنان وضعیت آرامستان‌های شهری قم از نظر فاصله‌گذاری و ایجاد تجمعات خطرآفرین نگران کننده‌است؛ طی هفته منتهی به دوم مهرماه ۳۳ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.

محبی ادامه تصریح کرد: اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان ۵۱ درصد برآورد می‌شود، و ۶۳ درصد از مردم قم در محافل عمومی از ماسک استفاده می‌کنند که از میانگین کشوری پایین‌تر است
.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آغاز فصل پاییز و احتمال بازگشایی مدارس و کاهش محدودیت‌های کرونایی گفت: شیوع بیماری آنفلوانزا امسال بیشتر است و گروه‌های سنی حساس در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن این بیماری باید اقدام نمایند.

وی افزود: مسافرخانه‌ها، نانوایی‌ها، آرایشگاه‌ها، آبمیوه و بستنی فروشی، رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، گیم نت‌ها و مطب‌های پزشکی نیز از اصنافی است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آنها رضایت بخش نیست.

رئیس مرکز بهداشت قم تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعات وزارت بهداشت، قم از نظر روند بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در جایگاه هفدهم کشوری قرار گرفته‌است و هنوز ۱۵ منطقه قرمز در استان قم داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ضمن ارائه گزارشی از روند واکسیناسیون در قم گفت: درصد پوشش میانگین واکسیناسیون کشوری هم اکنون به ۵۷ درصد رسیده‌است و فقط ۸ میلیون از افرادی که اقدام به تزریق واکسن کردند در سامانه سلامت نام نویسی کرده بودند.

محبی افزود: قم روزانه ظرفیت تزریق ۳۰ هزار واکسن را دارد اما تاکنون این استان رقمی بالاتر از ۱۸ هزار دُز را هنوز تجربه نکرده‌است.

وی ادامه داد: ۳۶ درصد از افراد بالای ۱۸ سال قم نسبت به دریافت واکسن اقدام کرده‌اند که پایین‌تر از میانگین کشوری است؛ هم چنین میانگین پوشش افراد سالمند بالای ۷۰ سال در کشور حدود ۹۵ درصد است در حالی که این رقم در قم ۶۷ درصد از این گروه سنی است.

این مسئول به فصل سرد سال و شیوع آنفولانزا هم اشاره و گفت: با آغاز شروع واکسیناسیون آنفولانزا به مادران باردار، جانبازان و پرسنل بیمارستانی گفت: دست کم باید یک ماه بین تزریق واکسن کرونا و آنفولانزا فاصله باشد..

کد خبر 5316225

منبع: مهر

کلیدواژه: قم دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم ستاد ملی مقابله با کرونا اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا مرز مهران هفته دفاع مقدس بوشهر علامه حسن زاده آملی عکس استانها آمار کرونا گرگان ایلام واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس جنگ تحمیلی رعایت پروتکل های بهداشتی تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین اخبار اجتماعی جهان در هفته گذشته

از وقوع سیل و طوفان مرگبار در برزیل گرفته تا آزمایش بالینی اولین داروی رشد مجدد دندان‌ در ژاپن از جمله مهم‌ترین اخبار و رویدادهای جهان در حوزه اجتماعی طی یک هفته گذشته بودند.

به گزارش ایسنا، وقوع حوادث مختلف، یافته‌ها و موضوعات مهمِ حوزه سلامت و اتفاقات و مناسبت‌های محیط زیستی در سراسر دنیا از جمله اخباری هستند که هفته گذشته در صدر رویدادهای اجتماعی جهان قرار گرفتند.

اخبار مرتبط با افزایش چشمگیر کودکان آمریکایی که یکی از والدین خود را به دلیل خشونت با اسلحه یا مصرف بیش از حد مواد مخدر از دست داده‌اند و نیز ثبت پربارش‌ترین ماه آوریلِ پاکستان در بیش از ۶۰ سال گذشته از جمله اخبار برگزیده اجتماعی در جهان طی بازه زمانی مذکور هستند که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم:

ثبت پربارش‌ترین ماه آوریلِ پاکستان در بیش از ۶۰ سال گذشته

آژانس هواشناسی پاکستان اعلام کرده است این کشور مرطوب ترین ماه آوریل (ماه گذشته میلادی) خود از سال ۱۹۶۱ میلادی را تجربه کرده است و بیش از دو برابر بیشتر از حد معمول در این ماه بارندگی داشته است.

کارشناسان هواشناسی پاکستان اعلام کردند میزان بارندگی در آوریل سال جاری (۲۰۲۴)، ۵۹.۳ میلی‌متر است که «بیش از حد بالاتر» از میانگین نرمال ۲۲.۵ میلی‌متر است.

بیشترین میزان بارندگی در ایالت «بلوچستان» با ۴۳۷ درصد بیشتر از میانگین به ثبت رسیده است.

چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد برای دست‌ یافتن به سلامتی مطلوب باید روزی چهار ساعت را به درجاتی از فعالیت بدنی اختصاص دهید.

متخصصان دانشگاه صنعتی سوینبرن استرالیا رفتار ۲۰۰۰ نفر را در بازه زمانی ۲۴ ساعته تجزیه و تحلیل کردند تا برای دستیابی به سلامتی مطلوب و بهینه، ترکیبی مناسب از تمرین بدنی و استراحت را تعیین کنند.

زمان‌بندی و تفکیک ایده‌آل تقریبا به این شکل بود که هشت ساعت خواب، پنج ساعت ایستادن، شش ساعت نشستن و تقسیم چهار ساعت برای فعالیت بدنی سبک و متوسط.

رعایت این تقسیم‌بندی به کنترل قند خون و ارتقای سلامتی قلب کمک می‌کند.

سیل در افغانستان قربانی گرفت

خبرگزاری «شینهوا» اعلام کرده است سیلِ روزهای اخیر در برخی نواحی افغانستان تاکنون دست‌کم ۱۴ کشته برجای گذاشته و به برخی از روستاها خسارت زده است.

مقامات روز یکشنبه اعلام کردند در پی دور جدید باران‌های شدید و جاری شدن سیل در ولایات غرب و شمال افغانستان و مناطق همجوار آن، فوت دست‌کم ۱۴ تن در روزهای اخیر تایید شده است.

در ویدیوهای منتشرشده لحظه ویرانی خانه‌های روستایی، آوار سنگ‌هایی که سیل با خود آورده و روستاییان در حالیکه از این اتفاقات شوکه شده‌اند، دیده می‌شود.

اقدام عجیب شهردار «سیسیل» در پی افزایش جمعیت بزها

«ریکاردو گولو»، شهردار جزیره سیسیل در ایتالیا که جمعیت بزهای وحشی در آن افزایش یافته به مقامات محلی پیشنهاد داده است این حیوانات را به صورت رایگان به مردم واگذار کنند.

جمعیت بزهای وحشی در این جزیره به طور چشمگیری افزایش یافته است.

همین موضوع نیز باعث شده تا مقامات محلی به فکر واگذاری این حیوانات به مردم بیفتند.

مقامات محلی اظهار کردند: ما مطلقا نمی‌خواهیم حتی معدوم کردن حیوانات را در نظر بگیریم، بنابراین ایده واگذاری آنها را تشویق می‌کنیم. هر کسی می‌تواند درخواستی برای دریافت بز بدهد، لازم نیست کشاورز باشد و هیچ محدودیتی در تعداد وجود ندارد.

سازمان ملل: سیل در شرق آفریقا به ۷۵۰ هزار نفر آسیب زده است

سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد نزدیک به ۷۵۰ هزار نفر بر اثر سیل در شرق آفریقا آسیب دیده‌اند.

همچنین بر اثر سیلاب در این منطقه ۲۳۴ هزار نفر آواره و بیش از ۲۳۶ نفر کشته شده اند که بیش از ۲۲۹ نفر از این آمار به تنهایی مربوط به کنیا است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) همچنین گفت مقامات محلی کنیا گزارش داده اند که بیش از ۲۸۵ هزار نفر در سراسر این کشور تحت تاثیر پیامدهای سیل قرار گرفته اند.

این سازمان اعلام کرده است تاکنون کمک‌های نقدی و بهداشتی به افراد آسیب دیده رسانده است.

والدین قربانی مواد مخدر و اسلحه در آمریکا؛ افزایش ۳ برابری کودکان آسیب‌دیده در ۲ دهه اخیر

بر اساس داده‌های یک مطالعه جدید، نزدیک به ۱۰۰ هزار کودک آمریکایی در سال ۲۰۲۰ یکی از والدین خود را به دلیل خشونت با اسلحه یا مصرف بیش از حد مواد مخدر از دست داده‌اند که نسبت به سال ۱۹۹۹ میلادی سه برابر شده است.

به گفته تیمی که یافته‌های خود را در چهارم ماه مه (ماه جاری میلادی) در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) گزارش کرد، به طور کلی این دو علت تقریباً یک چهارم (۲۳ درصد) از موارد دست دادن والدین در سال ۲۰۲۰ را تشکیل می‌دهند که تقریباً دو برابر سطح ذکر شده در سال ۱۹۹۹ میلادی است.

تیمی به سرپرستی «متیو کیانگ» از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد به این نتیجه رسیدند: جوانان آمریکایی در معرض خطر بالا و فزاینده ای برای تجربه مرگ والدین‌شان با مواد مخدر یا سلاح گرم هستند.

افزایش تلفات سیل در برزیل؛ ساکنان با کمبود آب مواجه هستند

شمار قربانیان سیل و طوفان در ایالت «ریو گرانده جنوبی» برزیل به ۹۵ تن رسیده و این در حالی است که کارشناسان نسبت به بارندگی‌های بیشتر هشدار می‌دهند.

مقامات محلی می‌گویند در پی بارندگی و جاری شدن سیلاب ساکنان مناطق حادثه دیده با کمبود آب مواجه شده‌اند.

همچنین به گفته نیروهای امدادی، تاکنون ۳۷۲ نفر دیگر مصدوم شده و ۱۳۱ نفر همچنان مفقود هستند.

آزمایش بالینی اولین داروی رشد مجدد دندان‌ در ژاپن

متخصصان ژاپنی اعلام کردند آزمایش‌ بالینی اولین «داروی رشد دوباره دندان» در ماه سپتامبر (شهریور) امسال (۲۰۲۴) در بیمارستان دانشگاه «کیوتو» آغاز می‌شود.

پس از تایید ایمنی این دارو، آن را برای افرادی که به‌طور مادرزادی دندان ندارند تجویز می‌کنند تا از تاثیر آن مطمئن شوند. متخصصان امیدوارند که این دارو از سال ۲۰۳۰ در بازار عرضه شود.

باور بر این است که حدود یک درصد از جمعیت جهان با کمبود دندان مادرزادی مواجه‌اند. فقدان شش دندان یا بیش از آن به «الیگودنشیا» یا کمبود دندان ارثی معروف است.

به گزارش مرکز اطلاعات بیمارستان کیوتو که در این پژوهش مشارکت دارد، اولین مرحله آزمایش‌های بالینی از سپتامبر سال جاری تا اوت ۲۰۲۵ خواهد بود. برای سنجش میزان اثربخشی این دارو آن را به‌شکل وریدی (از راه رگ‌ها) به ۳۰ مرد سالم ۳۰ تا ۴۶ ساله تزریق خواهند کرد.

واکسن‌های کرونای آسترازنکا به دلیل کاهش تقاضا جمع‌آوری می‌شوند

شرکت آسترازنکا اعلام کرد به دلیل مازاد واکسن‌های کووید ۱۹، محموله‌های واکسن‌های قبلی خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند.

این شرکت اعلام کرده است از زمان آغاز همه‌گیری کووید ۱۹ چندین نسخه به روز شده از واکسن‌هایی که برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شده از سوی شرکت‌های مختلف راهی بازار شده‌اند و همین امر موجب کاهش تقاضا و مازاد واکسن‌ کرونای Vaxzevria ساخت این شرکت شده که دیگر تولید یا عرضه نمی‌شود.

پیشتر نیز در پی شکایت گروهی در انگلیس، این شرکت اعتراف کرده بود که موارد نادری از واکسن‌های کووید ۱۹ آسترازنکا به ایجاد لخته خون و مرگ بیماران منجر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار اجتماعی جهان در هفته گذشته
  • مشارکت ۵۳ درصد مردم شهرستان کلات در دور اول انتخابات
  • کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند بخوانند | این واکسن کرونا خونمان را لخته کرده است؟
  • حمایت ستاد ملی جمعیت از آثار هنرمندان با موضوع جمعیت
  • جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی برای مردم غزه
  • خدمات صندوق صعب‌العلاج برای بیماران تالاسمی
  • آیین پاسداشت تولید ۳۰ اثر نمایشی با محوریت جوانی جمعیت برگزار شد
  • تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته