Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:29:26 GMT

امسال هم سالی نیاور برای زیتون رودبار

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۳۵۸۷

امسال هم سالی نیاور برای زیتون رودبار

ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: امسال هم مانند سال گذشته سالی نیاور برای باغات زیتون رودبار است.

سروش ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا گفت: سال گذشته سال نیاور زیتون بود و ما پیش بینی می کردیم امسال سال آور باشد اما اینگونه نشد.

وی افزود: پیش بینی شده بود امسال نزدیک به 20هزار تن زیتون از باغات این شهرستان برداشت شود، این در حالیست که میزان برداشت شده زیتون بین 12تا 13هزار تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اغلب کاهش محصول در باغات زیتون قدیمی و سنتی رخ داده است و خوشبختانه باغات مدرن و نوسازی شده اصلا کاهش محصول نداشتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: در این شهرستان 22هزار نفر به تولید زیتون مشغول هستند و در 9253 هکتار از باغات زیتون فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر سرمای لازم را در زمستان گذشته داشتیم و زمان گل دهی نیز باد گرم در باغات زتیون نمی وزید، این میزان کاهش محصول را شاهد نبودیم.

ابراهیمی ادامه داد: پرداختن به تولید روغن زیتون از آبان ماه آغاز می شود و چون محصول زیتون امسال افزایش نیافت به طبع در تولید روغن زیتون نیز افزایشی نخواهیم داشت.

وی گفت: برای کم شدن نیاز کشور از واردات روغن نیاز است که تولید روغن افزایش یابد و برای تحقق این امر در شهرستان رودبار تلاش می شود که سهم تولید روغن این شهرستان را بالا ببریم.

ابراهیمی با بیان اینکه در رودبار علاوه بر روغن گیری از زیتون، کشت کلزا، آفتابگردان و دیگر دانه های روغنی صورت می گیرد، تصریح کرد: سهم رودبار برای کشت کلزا امسال هزار هکتار در نظر گرفته شده است که در صورت شرایط آب و هوایی مناسب کشاورزان برای کشت این میزان کلزا اقدام خواهند کرد.

وی افزود: علاوه  بر شرایط آب و هوایی، میزان قیمت خرید تضمینی نیز تاثیرگذار است و در صورت مناسب بودن قیمت، کشاورزان بیشتری رغبت خواهند کرد که به تولید کلزا بپردازند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زيتون کلزا آفتابگردان روغن باغداران تولید روغن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ تلخ یک کودک در رودبار

آفتاب‌‌نیوز :

عصر امروز که چند کودک برای بازی به گودال‌های پرآب حاصل از سیلاب در رودخانه شهر رودبار مراجعه کردند و در نتیجه به علت عمق زیاد آب گودال باعث خفگی کودک ۵ ساله شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • مرگ تلخ یک کودک در رودبار
  • افت شدید فشار آب شهرستان رودبار، امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • جلوه زیبای گل محمدی در باغات اشکذر
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است