Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز چهارشنبه در آخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان ابراز داشت: در دوران کرونا ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی استان سمنان هرگز فراتر از ۵۰ درصد نرفت.

وی افزود: مردم استان سمنان از نظر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، همواره در رتبه‌های اول تا سوم کشور قرار دارند که این نشان دهنده فرهنگ بالای مردم این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: افتتاح مرکز سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر و مرکز سرطان در سمنان هر کدام با اعتبار یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال، علاوه بر ارائه خدمات تخصصی، تعداد ۱۰۰ تخت به ظرفیت درمان استان اضافه کرد.

استاندار سابق سمنان بیان کرد: استان سمنان ظرفیت‌های قابل توسعه در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری دارد و لازم است برنامه‌ریزی‌های دولت آینده برای این استان نیز در همین حوزه‌ها باشد.

وی افزود: استان سمنان در حوزه‌های صنعت و معدن پیشرفت‌های خوبی دارد و رفته رفته جایگاه کشوری خود راکسب می‌کند اما سهم کشوری این استان در حوزه کشاورزی در حال کم شدن است.

استاندار سابق سمنان گفت: به منظور بهبود جایگاه کشاورزی استان لازم است رویکردها تغییر کند و به سمت کشاورزی گلخانه‌ای و آبیاری‌های نوین حرکت کنیم.

آشناگر چالش بسیار جدی استان سمنان را کم آبی دانست و گفت: بارندگی در استان سمنان بسیار پایین و برابر با ۱۳۴ تا ۱۴۰ میلی‌متر است در حالی که تبخیر به دلیل آب و هوای عمدتا گرم و خشک این استان بالا است.

وی ادامه داد: استفاده بی‌رویه از منابع زیرزمینی آب نیز مزید بر علت کم‌آبی استان سمنان است که به منظور کنترل این موضوع، از کنتورهای هوشمند با مشارکت کشاورزان در تمام چاه‌های عمیق استان استفاده می‌شود.

ردیف بودجه ملی انتقال آب خزر به سمنان تعریف شده است

استاندار سابق سمنان مهم‌ترین اقدام برای حل مشکل کم‌آبی استان سمنان را انتقال آب خزر به این استان دانست و گفت: استان سمنان نقش مهمی در ایجاد اشتغال فرا استانی دارد و تامین آب مورد نیاز این استان باید در اولویت باشد و تاکنون انتقال ۲۲۰ میلیون متر مکعب تصویب شد.

آشناگر بیان کرد: این طرح از نظر زیست محیطی دارای مجوز است و با تلاش نمایندگان سابق و  فعلی استان سمنان در مجلس شورای اسلامی، ردیف بودجه ملی آن تعریف شد.

وی افزود: بر اساس برآوردها، اجرای طرح انتقال آب خزر به سمنان ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و روش تامین مالی این طرح تعیین و تصویب شده است.

آشناگر تاکیدکرد: با مقامات دولت جدید نیز در خصوص تسریع اجرای این طرح مکاتبه شده است.

استاندار سابق سمنان گفت: طرح انتقال آب سد فینسک به استان سمنان در ابتدا چالش‌هایی با سایر استان‌ها به همراه داشت که اکنون با حل این چالش‌ها اجرای طرح آغاز شده است اما تا به سرانجام رسیدن آن زمان باقی است.

معادن، ظرفیت و چالش مهم استان سمنان

آشناگر معادن را ظرفیت و مسایل مبتلا به آن را از مشکلات استان سمنان دانست و گفت: معادن با ارزش استان سمنان ظرفیت بسیار خوبی برای تولید ثروت است اما در صورتی که بنا بر خام‌فروشی مواد معدنی باشد، نه تنها ثروت تولید نمی‌شود بلکه محیط زیست نیز آسیب جدی می‌بیند.

وی افزود: طرح توسعه معادن جنوب استان سمنان با حضور نمایندگان سمنان، دامغان و شاهرود، وزیر صنعت، وزیر دفاع و با ریاست رئیس کل ستاد نیروهای مسلح کشور تهیه شد.

استاندار سابق سمنان گفت: در سال‌های اخیر با وجود تاثیرات منفی محدودیت‌های منابع مالی، افزایش تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و شیوع کرونا، اهداف تعیین شده در ابتدای راه تا مقدار مطلوبی محقق شد.

آشناگر ادامه داد: اعتبارات استانی در سال‌های اخیر رشد متوازنی داشت اما نکته مهم، جذب ۳۴ هزار میلیارد ریال اعتبار سفرهای استانی دولت بود که حدود ۱۰ برابر اعتبار استانی محقق شده در سال ۱۴۰۰ است.

وی بیان کرد: اعتبار تصویب شده استان سمنان برای سال ۱۴۰۰، هفت هزار میلیارد ریال است که تاکنون سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از آن محقق شده است.

استاندار سابق سمنان گفت: خدماتی که در هر دولت ارائه می‌شد، از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است و کوتاهی در اطلاع رسانی آن ظلم به نظام است.

آشناگر با بیان اینکه نرخ بیکاری و تورم استان سمنان در سال‌های اخیر پایین‌تر از میانگین کشوری بوده است ابراز داشت: در بهار ۱۴۰۰ میانگین تورم در کشور ۴۵.۲ درصد و در استان سمنان ۴۲.۷ بود.

استاندار سمنان گفت: جاده نظامی تاکنون متولی نداشت اما اکنون در اختیار دولت است و عملیات آسفالت و مرمت آن در حال اجرا است.

ظرفیت‌های ورزشی استان سمنان مغفول مانده است

آشناگر گفت: استان سمنان در زمینه ورزش دارای ظرفیت‌های مناسبی است اما تلاش‌های انجام شده تاکنون برای تامین زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز این حوزه را مناسب نمی‌دانم.

وی افزود: مردم استان سمنان با یکدیگر اتحاد دارند اما برخی فعالان با سخنان خود تخم تفرقه را در این استان می‌کارند در حالی که با تفرقه و اختلاف مشکلات افزایش می‌یابد و ظرفیت‌ها مغفول می‌ماند.

استاندار سابق سمنان ابراز داشت: استان سمنان به تعبیر مقام معظم رهبری، دیار اخلاق و عرفان است و نباید هیچ اختلاف و بی‌اخلاقی در این استان رواج یابد.

وی در پایان از حمایت‌های آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده سابق ولی فقیه در استان و همچنین از تلاش‌های نمایندگان سابق و فعلی استان سمنان در مجلس شورای اسلامی قدردانی و از مردم این استان طلب حلالیت کرد.

برچسب‌ها گردشگری سمنان کم آبی دریای خزر اشتغال زایی استانداری سمنان علی رضا آشناگر  نرخ تورم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری سمنان کم آبی گردشگری سمنان کم آبی دریای خزر اشتغال زایی استانداری سمنان نرخ تورم استان سمنان میلیارد ریال انتقال آب ظرفیت ها کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت:  در فروردین  امسال ، ۲۹ هزار تن کالا شامل مواد شوینده - کربنات سدیم ، هیدروکربن   و سیم و کابل به ارزش ۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان سمنان به ۳۴ کشور جهان صادر شد که به لحاظ وزن ۹۶ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۸۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضی حاجیان نژاد با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۵۰ تن کالامواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی به ارزش شش میلیون ۵۰۰ هزار دلار به گمرکات استان سمنان وارد شده است  گفت: تراز تجاری یک ماهه استان سه میلیون ۵۰۰ هزار دلار و مثبت بوده است.
حاجیان نژاد همچنین گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری ، میزان تجارت خارجی استان سمنان در سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • افشاگری میلیاردی مدیر سابق استقلال علیه سمیعی
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند/ میانگین سنی ۵۶ سال
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند