Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- برخی شهرهای آذربایجان‌غربی شهردار جدید خود را انتخاب کرده اما برخی دیگر تاکنون موفق به انتخاب آن نشده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، انتخابات ششمین دوره شورای شهر و روستا در 28 خرداد ماه برگزار شد و اولین و مهمترین برنامه اعضای شورای شهر نیز انتخاب شهردار بود در حالی که تاکنون برخی شهرستان‌های استان در انتخاب شهردار ناکام مانده‌اند و شاید دلیل اصلی ناکام ماندن، نبود افراد اصلح برای گزینه شهرداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوراهای اسلامی شهرستان‌ها تقریبا از بدو آغاز ششمین دوره فعالیت در 14 مرداد ماه، تمرکز خود را بر انتخاب شهرداران معطوف کرده‌اند و بیشتر شهرستان‌ها همان اوایل کار موفق به انتخاب شهردار شده و برخی نیز پس از کش و قوس‌های فراوان و مطرح شدن اسامی بی‌شمار سرانجام شهردار خود را انتخاب کردند.

البته ناگفته نماند که شهرداری برخی شهرستان‌ها در چهار سال گذشته عملکرد مطلوبی نداشته و در بسیاری از زمینه‌ها همچون حمل‌ونقل و یا کیفیت خدمات نمی‌تواند نمره‌ قابل قبولی بگیرد و شهردار بعصی شهرستان‌ها نیز متأسفانه در سوءاستفاده از واکسن پاک‌بانان هم جزو شهرهای پیشرو در این فساد بود و به‌همین دلیل مردم این شهرستان‌ها نگران انتخاب شهردار جدید هستند و با ذره‌بین اقدامات اعضای شورای شهر را زیر نظر دارند.

حال باید دید که علت اصلی عدم انتخاب شهردار برای برخی شهرستان‌ها از جمله سلماس، شاهین‌دژ و ماکو چیست؟، مردم این شهرستان‌ها انتظار دارند که علت این همه تاخیر را دانسته و اعضای شورای شهر آن را شفاف‌سازی کنند.

 شهرداران منتخب چه سوابقی دارند؟ 

در ارومیه «حسین مهدی‌زاده» با هفت رای از 11 رای به عنوان گزینه مدنظر شورای اسلامی شهر ارومیه با مدرک دکتری تخصصی شهرسازی به عنوان شهردار چهار سال آینده ارومیه انتخاب شد.

در بوکان «جلال احمدی» برگزیده شورای اسلامی شهر بوکان شد و وی نیز دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی عمران سازه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه است.

«مرتضی نجفی» که دارای مدرک مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت ساخت پروژه است و دارای سابقه دو دوره عضویت در شورای اسلامی شهر میاندوآب و حدود 9 ماه شهرداری میاندوآب را در کارنامه دارد به عنوان شهردار جدید انتخاب شد.

همچنین«رضا اسماعیلی ذبیحی» منتخب شهردار خوی متولد روستای سیه‌باز خوی بوده که عضویت شورای شهر فردیس از توابع استان البرز را در کارنامه کاری خود دارد.

در مهاباد نیز «کمال خرم‌دل» شهردار مهاباد شد که در هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد عضویت داشته و معاونت فنی و عمرانی شهرداری ، رئیس هیئت مدیره سازمان اتوبوسرانی کارشناس رسمی دادگستری و مشاور ارشد شورای شهر در ادوار گذشته را در کارنامه دارد.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر چالدران« احمد حسن‌نژاد» را با سه رأی موافق به عنوان شهردار انتخاب کردند.

علاوه بر آن، سکان شهرداری پلدشت نیز با چهار رای موافق و یک رای  مخالف به «سید تقی حسن‌زاده» رسید.

وزیر کشور حکم شهردار اهواز را صادر کردحکم انتصاب شهرداران چند شهر استان خراسان جنوبی صادر شدشهرداران سنندج و اهواز منصوب شدند

در شوط «سجاد زینال‌پور» هم شهردار منتخب شوط شد که پیش از این کارمند فرمانداری شوط بوده است.

همچنین از مجموع هفت نفره شورای شهر پیرانشهر«جمال احمدی لاوین» که سابقه فعالیت در شهرداری ارومیه را در کارنامه خود دارد با کسب پنج رای موافق و دو رای مخالف به عنوان شهردار جدید این شهر در دوره جدید معرفی کرد.

در قره ضیاءالدین نیز«یاسر جوادپور» به عنوان گزینه شهرداری از سوی شورا انتخاب شد.

«ناصر بداقی»نیز در جلسه شورای اسلامی شهر چهاربرج با کسب اکثریت آرا به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد.

در نقده نیز علی حیدرپور پس از چند روز از سوی شورای شهر این شهرستان به سمت شهردار انتخاب شد.

اعضای شورای شهر سردشت نیز«کامل رسولی» را به عنوان شهردار این شهرستان انتخاب کردند.

انتهای پیام/7548/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر اعضای شورای شهر عنوان شهردار انتخاب شهردار شهردار جدید شهرستان ها انتخاب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار