Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد حسین صومی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه وضعیت بیماری کرونا در استان از نظر بروز بیماری، تعداد بستری ها و فوتی ها، متناسب با هم به کندی در حال کاهش است، افزود: آمار فوتی های روزانه کرونا در آذربایجان شرقی به ۲۰ نفر کاهش یافته و ۱۳۰ نفر نیز از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه آماری که در خصوص واکسیناسیون ارایه می شود، براساس جمعیت هدف متفاوت است، ادامه داد: اکنون به دلیل اینکه ویروس توانمندتر شده، این فرضیه نیز که اگر ۷۰ درصد جمعیت واکسینه شوند به ایمنی جمعی می رسیم ،زیر سوال رفته و حداقل باید ۸۰ درصد جمعیت واکسینه شوند.

صومی با بیان اینکه سن واکسیناسیون در آذربایجان شرقی به بالای ۱۲ سال رسیده  است، اضافه کرد: آذربایجان شرقی از نظر میزان واکسیناسیون در کشور در صدر قرار دارد بطوری که ۸۶ درصد افراد بالای ۶۰ سال، ۸۰ درصد ۵۰ تا ۶۰ سال، ۷۲ درصد ۴۰ تا ۵۰ سال و ۴۰ درصد ۱۵ تا ۱۸ ساله ها در استان واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: در شهرستان های بستان آباد با ۸۹ درصد ، هوراند با ۸۷ درصد و ورزقان با ۸۶ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال بیشترین میزان واکسناسیون و مراغه با ۶۲ درصد، مرند با ۶۴ درصد و بناب با ۶۰ درصد کمترین میزان واکسیناسیون انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با بیان اینکه واکسیناسیون برای جلوگیری از مرگ و میر فوق العاده مهم است، گفت: بر اساس تحقیقات جهانی ۳۷.۵ درصد کسانی که واکسینه نشده اند و به بیماری کرونا مبتلا می شوند، فوت می کنند.

دکتر عباسعلی درستی افزود: افرادی که یک دز واکسن زده اند، ولی به فاصله زمانی کمتر از سه هفته از تزریق به بیماری مبتلا شوند ۲۳.۵ درصد امکان مرگ شان وجود دارد و اگر بیش از سه هفته از تزریق دز اول واکسن بگذرد و فرد مبتلا شود، این رقم به حدود ۱۰ درصد کاهش می یابد.

وی ادامه داد: ولی اگر هر ۲ دز واکسن به کسی تزریق شود و فرد در کمتر از سه هفته مبتلا شود، احتمال مرگ و میر ۱.۶ درصد درصد و با گذشت بیش از سه هفته به حدود هشت دهم درصد کاهش پیدا می کند.

درستی اظهار کرد: در دنیا تنها راه کنترل بیماری کووید ۱۹، تزریق واکسن است و باید درصد کافی از جمعیت واکسینه شود تا ایمنی به وجود آید که این درصد اکنون با توجه به جهش ویروس ۸۰ درصد جمعیت را شامل می شود.

وی گفت: برای پیشگیری از مرگ و میر و برگشت به زندگی عادی ضروری است بیش از ۸۰ درصد جمعیت واکسینه شوند.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان شرقی واکسیناسیون محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان شرقی واکسیناسیون ویروس کرونا آذربایجان شرقی واکسیناسیون محدودیت های کرونا آذربایجان شرقی جمعیت واکسینه درصد جمعیت سه هفته ۸۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان