Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:36:34 GMT

پیمان شانگ‌های؛ فرصتی برای تجارت خارجی ایران

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۴۱۹۷

پیمان شانگ‌های؛ فرصتی برای تجارت خارجی ایران

ایسنا/زنجان رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: عضویت در پیمان شانگ‌های فرصت مناسبی برای تجارت خارجی کشور به وجود آورده است.

علی یگانه‌فرد ظهر امروز (۷ مهرماه) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، با بیان اینکه استان زنجان از سال ۹۷ تا بهار امسال جزو چهار استان در تسهیل فضای کسب و کار است، اظهار کرد: سیاست‌های دولت سیزدهم در توسعه روابط با ۱۵ کشور همسایه و عضویت در پیمان شانگ‌های فرصت مناسبی برای تجارت خارجی کشور به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شش ماهه اول امسال ۱۸۰ میلیون دلار صادرات از استان انجام شده و ۱۷۶ میلیون دلار واردات به استان انجام شده است. کشورهایی که در نقشه راه به عنوان هدف صادراتی مشخص شده بودند مورد توجه قرار گرفتند که شامل ارمنستان، پاکستان، روسیه، هند و ... بوده و حجم قابل توجهی تجارت با این کشورها انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: روسیه کالاهایی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار وارد می‌کند که در استان زنجان تولید می‌شود و امید است که با ورود به این بازار، کالاهای بیشتری به این کشور صادر شود. در شش ماهه اول امسال یک میلیون دلار صادرات به روسیه انجام شده که بیشتر آن شمش روی بوده و جای کار بسیاری برای ورود به این بازار وجود دارد.

در ادامه این جلسه، رئیس خانه معدن استان زنجان با بیان اینکه وضعیت صادرات بخش معدنی استان از سال ۹۵ تا ۹۹ کاهش شدیدی به لحاظ ارزش دلاری داشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تجهیزات قدیمی در بخش معدن داریم و نیاز به به روزرسانی برای ورود به بازار رقابت، به خاطر استانداردها و کیفیت، بازارهای جهانی را از دست داده‌ایم. صادرات نیز به دلیل بالا بردن تعرفه و جلوگیری از خام‌فروشی صادرات کاهش یافته و برای صادرات سنگ‌های برش‌خورده و نبود تجهیزات لازم، فرصت و بازار از دست رفته است.

آرمین سلسالی ادامه داد: ایران رتبه چهارم سنگ نما در جهان را دارد و استان زنجان هم در کمربند کانی‌زایی سنگ‌های تزئینی است و می‌توان از این فرصت استفاده کرد ولی مشکل اصلی این بخش تعطیلی ۴۴ درصد معادن است که بخشی از دلایل تعطیلی‌ها مربوط به منابع‌طبیعی است.

وی افزود: معادن گرانیت ظرفیت بالایی در استفاده برای توسعه استان دارد، به طوری که از ظرفیت سنگ‌های گرانیت در معابر عمومی با توجه به کیفیت بالا و مقاومت زیادی در برابر سایش و فرسایش دارند، توسط شهرداری مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان تجارت خارجی اتاق بازرگاني استان زنجان انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ذبیحی صبح چهارشنبه در آئین آغاز به کار بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق که در دانشگاه زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز نگاه به حوزه توزیع تغییر کرده است، افزود: این تغییر نگاه به واسطه وضعیت ناترازی ناشی از بد مصرفی به دست آمد.

وی این وضعیت ناترازی را فرصتی مغتنم برای توزیع دانست و اظهار کرد: همین امر باعث شد تا نگاه خود را به این حوزه تغییر داده و نسبت به ایجاد تغییر در مدل‌ها و قوانین گام‌های بلندی برداریم که همین امر موجبات تبدیل شدن تهدید به فرصت را فراهم آورد.

این مسؤول در ادامه با تاکید بر اینکه امروز شبکه توزیع نیروی برق همانند گذشته نمی‌تواند به صورت سنتی مدیریت شده و به همین خاطر نیازمند گذر از این مدل و حرکت به سمت هوشمندسازی در این عرصه هستیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه توزیع برق بر اساس مدل جدید (هوشمندسازی) انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای اصلی در این حوزه، تمرکز بر مشارکت مردم بوده و این امر باعث افزایش تاب‌آوری شبکه خواهد شد.

ذبیحی با تاکید بر اینکه ضامن موفقیت در حوزه مدیریت انرژی، مشارکت و همراهی مشترکان است، عنوان کرد: در همین راستا پویشی در راستای جلب مشارکت مشترکان شبکه توزیع برق راه‌اندازی شده است.

گفتنی است، بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی شبکه‌های توزیع برق به میزبانی شرکت توزیع برق زنجان در دانشگاه زنجان در حال برگزاری است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از سراسر کشور از بخش دولتی صنعت برق، بخش خصوصی و دانشگاهی طی سه روز برگزاری این کنفرانس حضور خواهند داشت.

کد خبر 6094240

دیگر خبرها

  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • عکس | اطلاعیه جدید سامانه تجارت
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • زنجان چه ظرفیت‌های صادراتی دارد؟ + فیلم