Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، دبیرستان پسرانه ایرانسل در سیمین شهر گمیشان افتتاح شد این دبیرستان با ۲۷۰ دانش‌آموز در یک شیفت مشغول به تحصیل می‌شوند.

شهرستان گمیشان جزو سی‌ و یکمین شهرستان محروم کشور است در سیل سال ۱۳۹۸ حدود ۱۴ مدرسه در گمیشان آسیب دید که امروز با افتتاح «مدرسه ایرانسل سیمین‌شهر گمیشان» سیزدهمین مدرسه آسیب‌دیده از سیل در این شهرستان بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم افتتاح این دبیرستان استاندار گلستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز کرد: شرکت ایرانسل توانسته است با خدمات‌دهی به سه استان سیل‌زده کشور کمک شایانی به محصلان این استان‌ها انجام دهد استان گلستان یکی از مناطق سیل‌‌زده‌ای بود که در سال ۱۳۹۸ درگیر شد و خوشبختانه توانست این تهدید جدی را به فرصت تبدیل کند.

*بیش از ۷۹۰ روستای گلستان توسط شرکت ایرانسل پوشش داده شد/ «شهید علی لندی» به همگان درس ایثارگری داد
هادی حق‌شناس با اشاره به اینکه ۲۳ مدرسه تخریبی در استان گلستان داشتیم، تصریح کرد: خوشبختانه توانستیم با تبدیل تهدید به فرصت تعداد ۴۵ مدرسه در سطح استان گلستان بسازیم همچنین در زمینه جاده‌سازی، نوسازی اراضی و برخی از زیرساخت‌هایی که آسیب دیده بود را بازسازی کنیم.

وی با بیان اینکه از اعتبارات سیل اخیر توانستیم تعداد ۲۵۰ کلاس درس در استان گلستان ایجاد کنیم، افزود: بیش از ۷۹۰ روستای گلستان توسط شرکت ایرانسل پوشش داده شده است تنها چند روستا باقی مانده است تا تحت پوشش این شرکت قرار گیرد.

استاندار گلستان گفت: استان گلستان از میانگین کشوری که ۱۲ هزار کلاس‌ است توانست یک‌هزار کلاس بسازد که متاسفانه در این زمینه از میانگین کشوری عقب هستیم باید بیشتر فعالیت کنیم تا زیرساخت‌ها را تقویت کنیم.


هادی حق‌شناس استاندار گلستان

حق‌شناس با بیان اینکه استان گلستان از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، اظهار کرد: خوشبختانه امسال و سال گذشته شاهد رتبه‌های تک‌رقمی و دورقمی در کنکور سراسری بودیم که به این معناست دانش‌آموزان گلستانی چیزی کمتر از دانش‌آموزان مناطق دیگر ندارند.

وی با بیان اینکه آموزش، اساس توسعه کشور است، تصریح کرد: مدارس استان گلستان باید توسعه پیدا کند و توجه به مدارس جزو اولویت‌های استان گلستان است.

استاندار گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید علی لندی دانش‌آموز ۱۵ ساله‌ای که برای نجات دو مادر به دل آتش می‌زند و جانش را به خطر می‌اندازد، ابراز کرد: ایثارگری شهید علی لندی به همگان ثابت کرد که نسل اول انقلاب باز هم قابل تکرار است و این نوجوان به ما درس ایثارگری داد.

*270 دانش‌آموز در مدرسه ایرانسل سیمین‌شهر مشغول به تحصیل می‌شوند/ بهره‌برداری بیش از 90 درصد مدارس آسیب‌دیده از سیل در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق‌قلا و گمیشان
در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸ هنگامی که سه الی چهار ماه از وقوع سیل در گلستان می‌گذشت به تهران سفر کردیم و تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش و شرکت ایرانسل منعقد شد و به همت شرکت ایرانسل در مدت یکسال توانستیم این مدرسه را در سیمین‌شهر افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.

احسان گوهری‌راد با بیان اینکه در مدرسه ایرانسل سیمین‌شهر شهرستان گمیشان تعداد ۲۷۰ نفر در یک شیفت مشغول به تحصیل هستند، ابراز کرد: در سیل ۱۳۹۷ الی ۱۳۹۸ حدود ۱۴ مدرسه در شهرستان گمیشان آسیب دید که از این تعداد تاکنون ۱۳ مدرسه به طور کامل آماده و افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ مدرسه در شهرستان‌های گنبدکاووس، گمیشان و آق‌قلا بر اثر سیل آسیب جدی دیدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه بیش از ۹۰ درصد مدارس آسیب‌دیده از سیل در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق‌قلا و گمیشان به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان اینکه شهرستان گمیشان دارای ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز است، یادآور شد: این شهرستان دارای ۱۰۹ مدرسه است که ۴.۰۵ درصد مدارس استان گلستان را تشکیل داده است و همچنین ۴.۲۷ درصد از معلمان استان گلستان را معلم‌های گمیشان تشکیل داده‌اند.

گوهری‌راد بیان کرد: در دوره ابتدایی ۹۷.۳۷ درصد از دانش‌آموزان پایه ششم در شهرستان گمیشان وارد پایه هفتم می‌شوند این درحالی است که در استان گلستان این عدد بالغ بر ۹۵.۴۷ درصد است یعنی گذر دانش‌آموزان ابتدایی به متوسطه در شهرستان گمیشان از میانگین استان گلستان فراتر است.

وی با اشاره به اینکه گذر دانش‌آموزان شهرستان گمیشان از متوسطه اول به متوسطه دوم نگران‌کننده است، ابراز کرد: گذر دانش‌آموزان متوسطه اول به متوسطه دوم در شهرستان گمیشان ۸۴ درصد است ولی در استان گلستان ۸۷ درصد است یعنی سه واحد از استانی پایین‌تر است.


بیژن عباس‌آوند مدیرعامل ایرانسل

 

* سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت ایرانسل در گلستان
مدیرعامل ایرانسل گفت: سیلی که در سال ۱۳۹۸ وارد گلستان شد مشکلات زیادی را برای مناطق سیل‌زده ایجاد کرد تا جایی که شهرستان‌های گمیشان و آق‌قلا تقریبا در تیتر یک اخبارهای کشور قرار گرفتند و سبب شد تا مردم بیشتر با جمعیت، وسعت و ظرفیت شهرستان‌های گلستان آشنا شوند.

بیژن عباس‌آوند تصریح کرد: هنگامی که سیل به گلستان خسارت وارد کرد تمامی ارگان‌ها، نهادها و مردم دست به دست هم دادند و تلاش کردند تا باری را از دوش مردم این منطقه بردارند جامعه ارتباطی ایرانسل نیز تلاش کرد تا بتواند شبکه‌های ارتباطی را عال نگه دارد.

وی با بیان اینکه شرکت ایرانسل در بروز حوادث طبیعی در کنار مردم است و به آنها خدمات‌رسانی می‌کند، ابراز کرد: در زمان شیوع کرونا در کشور باز هم شرکت ایرانسل تلاش کرد تا با ارائه اینترنت از راه دور به دانش‌آموزان و دانشگاهیان خدمات‌دهی کند.

مدیرعامل شرکت ایرانسل خاطرنشان کرد: هنگامی که سیل در شهرستان گمیشان خساراتی از جمله به آموزش و پرورش به بار آورد تصمیم‌گرفتیم با کمک هرچند کوچک به بخش نوسازی مدارس این شهرستان مشارکت کنیم همچنین در بازسازی مدارس استان لرستان و خوزستان که بر اثر سیل دچار خسران شدند توانستیم مشارکت داشته باشیم و خوشبختانه امسال در افتتاح مدرسه گمیشان شرکت کردیم.

عباس‌آوند با بیان اینکه راز توسعه کشور در گرو توسعه منابع انسانی است، گفت: طبیعتا بستر توسعه نیروی انسانی مدرسه و دانشگاه است هرچه در توسعه زیرساخت آموزش در مدارس و دانشگاه کار شود کمک به تسریع روند توسعه کشور خواهد شد.


دبیرستان ایرانسل در سیمین شهر گمیشان

وی از سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت ایرانسل به گلستان خبر داد و تصریح کرد: شرکت ایرانسل ۵۰۰ میلیارد تومانی به منظور توسعه شبکه‌ای در گلستان سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرعامل شرکت ایرانسل با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در مناطق شمالی کشور صورت گرفت، اظهار کرد: در استان‌های شمالی کشور سرمایه‌گذاری بسیار خوبی انجام ادیم و شهرستان گرگان نیز جزو پوشش اینترنتی بسیار خوب در کشور است.

* گمیشان ظرفیت خوبی در زمینه پرورش میگو دارد
در مراسم افتتاحیه دبیرستان ایرانسل ایری نماینده مردم غرب گلستان گفت: احداث مدارس یکی از زیرساخت‌های بسیار مهم است که منجر به توسعه آموزش در کشور می‌شود شهرستان گمیشان جزو سی و یکمین شهرستان‌های محروم کشور است که از محرومیت‌های ویژه‌ای برخوردار است که می‌طلبد با سرمایه‌گذاری از ظرفیت‌های شهرستان استفاده کرد.


دبیرستان ایرانسل در سیمین شهر گمیشان

ایری ابراز کرد: متاسفانه در زمینه پرورش میگو در این شهرستان با مشکل مواجه هستیم با وجود آنکه گمیشان ظرفیت خوبی در زمینه پرورش میگو دارد اما از لحاظ زیرساختی با مشکل مواجه هستیم.

*۴۹ پروژه با ۲۴۶ کلاس درس در گلستان ساخته شد
مدیرکل نوسازی مدارس گلستان در مراسم افتتاحیه دبیرستان ایرانسل گفت: ۲ هزار و ۵۶۳ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در گلستان ایجاد شد که ۳۶ درصد از کلاس‌های ساخته شده با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز بود.

لیوانی با بیان اینکه پس از وقوع سیل تعداد ۲۴ مدرسه در گلستان نیازمند بازسازی بود، افزود: در دو الی سه سال اخیر و پس از وقوع سیل در گلستان این مشارکت به ۷۵ درصد رسید که پس از وقوع تعداد ۲۴ مدرسه با ۱۴۳ کلاس درس در استان گلستان نیازمند بازسازی بود که با حضور خیرین مدرسه‌ساز نزدیک به ۴۹ پروژه با ۲۴۶ کلاس درس در گلستان ساخته شد.


یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی مدارس گلستان

وی بیان کرد: امروز شاهد افتتاح پروژه‌ای هستیم که تفاهم‌نامه آن در تیرماه سال ۱۳۹۸ در شرکت ایرانسل امضا شدو کار اجرایی این مدرسه در سال ۱۳۹۹ به پایان رسید اما به دلیل شیوع بیماری کرونا افتتاح این مدرسه به تعویق افتاد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

مدیرکل نوسازی مدارس گلستان بیان کرد: این پروژه دارای ۶ کلاس درس، نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه و ۱۰ فضای جنبی و اداری با زیربنای یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع است و همچنین دارای محوطه ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع است و ۳۰۰ متر طول دیوارکشی دارد بابت ساخت این فضای آموزشی نزدیک به ۸ میلیارد تومان هزینه شد که بخشی از این هزینه را شرکت ایرانسل پرداخت کرد.

* شرکت ایرانسل برای علم‌آموزی به دانش‌آموزان تلاش ویژه‌ای کرده که قابل تقدیر است
امام جمعه سیمین‌شهر با بیان اینکه علم از جایگاه والایی برخوردار است، گفت: آموختن علم بر همه مسلمانان اعم از زن و مرد ضرورت دارد رسول گرامی اسلام در اینباره فرمودند «علم را فراگیر هرچند که در چین باشد».

حاج آخوند حنفی از شرکت ایرانسل که برای کسب علم‌آموزی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تقدیر کرد و گفت: شرکت ایرانسل برای علم‌آموزی به دانش‌آموزان تلاش ویژه‌ای کرده که قابل تقدیر است.


مراسم افتتاح «دبیرستان ایرانسل» در سیمین‌شهر گمیشان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در تیرماه سال ۱۳۹۸ تفاهم‌نامه‌ای در شرکت ایرانسل امضا شد که کار اجرایی مدرسه در سال ۱۳۹۹ به پایان رسید اما به دلیل شیوع بیماری کرونا افتتاح این مدرسه به تعویق افتاد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

این مدرسه دارای ۶ کلاس درس، نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه و ۱۰ فضای جنبی و اداری با زیربنای یک‌هزار و ۵۰۰ مترمربع و محوطه ۲۵۰۰ متر مربع است که ۳۰۰ متر طول دیوارکشی دارد و بابت ساخت این فضای آموزشی نزدیک به ۸ میلیارد تومان هزینه شد که بخشی از این هزینه را شرکت ایرانسل پرداخت کرد.


مهمانان مراسم افتتاح «دبیرستان ایرانسل» در سیمین‌شهر گمیشان

 

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

منبع: فارس

کلیدواژه: گلستان ایرانسل مدرسه گمیشان سیمین شهر گمیشان ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرستان گمیشان استاندار گلستان استان گلستان شرکت ایرانسل دانش آموزان آموزش و پرورش سرمایه گذاری نوسازی مدارس مراسم افتتاح کلاس درس هزار و ۵۰۰ آسیب دیده سال ۱۳۹۸ آق قلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد

وحید فراهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته ۵۰ مدرسه در استان گلستان ساخته شد که از این تعداد ۴۹ مورد با مشارکت خیرین انجام شد.

وی افزود: با این تعداد پروژه توانستیم ۱۹۷ کلاس درس را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

مدیرکل توسعه و تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: برای ساخت ۵۰ مدرسه در استان مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم سعی داریم طی ۶ ماه نخست امسال حدود ۴۰ پروژه دیگر به بهره برداری برسانیم و آنها را تحویل دانش آموزان گلستانی دهیم.

فراهی اظهار کرد: ۲۶ جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گلستان ۳۰ اردیبهشت با حضور مسؤولان کشوری و استانی در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 6090474

دیگر خبرها

  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • پول هست زمین نیست!
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد