Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت مسکو از هیچ‌گونه تنش‌زایی‌ها حول آزمایش‌های موشکی کره شمالی حمایت نمی‌کند.

ریابکوف طی نشست خبری توضیح داد روسیه در حال رصد اطلاعات مربوط به آخرین پرتاب‌های موشکی کره شمالی است و مهم این است که گامی برداشته نشود که مانع از سرگیری روند مذاکرات درباره خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی تصریح کرد: «ما تمام اطلاعاتی را که از منابع مختلف در این زمینه به دست می‌آید نظارت می‌کنیم، البته ما آنها را با قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل متحد تطابق می‌دهیم، که رژیم تحریمی نسبتاً سختی را علیه کره شمالی وضع کرد و الزامات پارامترهای مجاز را تعیین کرد».

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر لزوم اجتناب از اقداماتی که در روند سیاسی خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره اخلال ایجاد می‌کند، گفت: «شلیک موشک‌های اخیر کره شمالی از جمله آزمایش موشکی مافوق صوت در چشم اندازهای از سرگیری گفت‌وگو برای حل مشکل شبه‌جزیره کره پیش بینی شده است».

بر اساس این گزارش، ریابکوف همچنین اظهار داشت: «ما از تلاش‌های فرضی برای سوءاستفاده از آزمایش‌های [موشکی] کره شمالی برای افزایش تنش‌ها حمایت نمی‌کنیم. ما معتقدیم که راه جایگزینی وجود دارد و اینکه هرچه سریعتر روند سیاسی و گفت‌وگو باید از سر گرفته شود، برای امنیت تمام منطقه شمال شرقی آسیا و جهان بهتر است».

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی بامداد روز چهارشنبه خبر داد که این کشور روز سه‌شنبه کی موشک هایپرسونیک جدید را آزمایش کرده است.

پیش از این نیز «کیم سونگ» نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی، اما گفت پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری ندارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: کره شمالی روسیه معاون وزیر خارجه سرگئی ریابکوف کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو

دریافت 4 MB کد خبر 849120 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها تسلیحات نظامی خبر ویژه روسیه - اوکراین ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم