Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم یادواره ۲۴۱ سرباز شهد نیروی پدافند هوایی ارتش روز چهارشنبه با حضور امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی، حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر ابراهیم گلفام جانشین معاونت فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، امیر محمد رضا فولادی رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش و جمعی از خانواده‌های شهدا در ستاد فرماندهی نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر صباحی فرد در این مراسم،گفت: دشمنان انقلاب با راه انداختن جنگ تحمیلی می‌خواستند که این انقلاب نوپا را از ریشه برکنند. نمی‌توانم بگویم جنگ جهانی اما واقعاً جنگ جهانی اتفاق افتاد و دنیا در برابر یک کشور و یک انقلاب که تازه شکل گرفته بود ایستاد. اما به همت شهدا و جانبازان و رزمندگان این اتفاق نیفتاد چراکه آنها ایستادگی کردند و از جان و خون خود گذشتند و نگذاشتند که دشمنان ما وجبی از خاک ایران اسلامی را تصاحب کنند.

وی با یادآوری تمام جنگ‌هایی که در ایران در طول سالیان گذشته اتفاق افتاد،افزود: هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بود که ما یک وجب از خاک میهن اسلامی را واگذار نکردیم آن‌هم به همت شهدا و ایثارگران بود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی با تاکید بر اینکه سربازان وظیفه تاثیرگذارترین نیروها در جنگ‌ها هستند، گفت: در طول ۸ سال دفاع مقدس آمار شهدای وظیفه را بررسی کنید به این نتیجه می‌رسید که وظیفه‌های ما چه تاثیرگذاری در جنگ تحمیلی داشتند و چه شهدایی را تقدیم انقلاب نوپا کردند.

امیرصباحی فرد با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند نیروی پدافند هوایی اولویت اول نیروهای مسلح است، افزود: در ۸ سال دفاع مقدس نیروی پدافند خط مقدم جنگ بودند و هر عملیاتی در طول جنگ تحمیلی صورت گرفت زیر چتر قدرتمند پدافند هوایی بود.

وی ادامه داد: از مولفه‌های تاثیرگذار در پدافند باید به سربازان وظیفه اشاره کنم. کسانی که در ۸ سال دفاع مقدس به خصوص در بحث توپچی‌ها سنگربانی کردند سربازان وظیفه بودند. توپ‌هایی که در مناطق عملیاتی مستقر داشتیم همرزمان من وظیفه‌ها بودند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی با اینکه در طول جنگ تحمیلی عراق سه بار ناوگان هوایی خود را بازسازی کرد، گفت: نیروی پدافند بیش از ۶۵۰ هواپیمای عراقی را مورد هدف قرار داند و سرنگون کردند که جزو افتخارات این نیرو است.

امیرصباحی فرد با بیان اینکه در عملیات مرصاد ۱۷ سرباز پدافند هوایی را سر بریدند، افزود: در طول ۸ سال دفاع مقدس در ارتش بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ سرباز آموزش دید و وارد جبهه‌های جنگ شد که از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی و نیروی پدافند هوایی است.

وی گفت: پدافند هوایی ارتش و کشور در منطقه حرف اول را می‌زند و قدرت مطلق پدافند هوایی منطقه پدافند هوایی ایران است. دنیا و دشمنان می‌دانند که قدرت رویایی و مقابله با پدافند قدرتمند را نداشته و نخواهند داشت.

فرمانده نیروی پدافند هوایی افزود: ما در ۸ سال دفاع مقدس ثابت کردیم با تجهیزاتی که خیلی ابتدایی بود توانستیم کار بزرگی انجام دهیم و امروز که می‌گوییم قدرت مطلق منطقه‌ای یعنی تجهیزات ما تجهیزات با فناوری به روز دنیا است. ما در لبه فناوری در زمینه تجهیزات پدافند هوایی قرار گرفتیم.

امیر صباحی فرد با بیان اینکه همه تجهیزاتی که از آن استفاده می‌کنیم بومی است که رزمایش‌هایی که در چند سال اخیر انجام دادیم نشان دهنده آن است، تاکید کرد: مانعی برای کشف و شناسایی هیچ نوع پرنده‌ای با هر سطح مقطعی نداریم. حتی برای کشف و شناسایی هواپیماهای رادار گریز با توجه به تجهیزاتی که داریم مشکلی برای درگیری و انهدام آنها نداریم.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: برگزاری چنین جلساتی برای یاد شهدا از نیازهای ملی، فکری و روحی است. بشدت به برگزاری جلساتی که در آن جلسات یاد شهدا، نام و راه و آرمان شهدا مطرح می‌شود مثل هوا به آن نیاز داریم. همانگونه که هوا به ما حیات می‌دهد قرار گرفتن در فضای تکریم از شهدا و خانواده‌های آنها به ما حیات می‌دهد.

وی افزود: اگر این گونه برنامه‌ها و جلسات نباشد ما دچار مرگ اجتماعی می‌شویم بنابراین بشدت محتاج بزرگداشت مردان بزرگی هستیم که در ۸ سال دفاع مقدس از استقلال و تمامیت ارضی کشو دفاع کردند که امروز به تعبیر فرمانده نیروی پدافند هوایی توانستیم قدرت اول منطقه شویم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: بخش عمده‌ای از بار سنگین صیانت، حراست، استقلال، تمامیت ارضی و مرزی کشور چه در زمان صلح و چه در جنگ برعهده سربازان وظیفه است. سربازان جوان ما نیروی پیشران در دفاع از حیثیت ملی بوده، هستند و خواهند بود.

در ادامه این مراسم از کتاب خدمت سربازی در آینه اسلام رونمایی شد. همچنین از تعدادی خانواده شهدا پدافند با اهدا لوح قدردانی شد./ مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: امیر صباحی فرد پدافند هوایی ایران فرمانده نیروی پدافند هوایی ۸ سال دفاع مقدس سربازان وظیفه جنگ تحمیلی صباحی فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از  روابط عمومی ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس که امروز (دوشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خلیج ‌فارس نماد اقتدار کشور ماست.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر 67 روز پس از آغاز دفاع مقدس موفق شد که استیلای دریایی خود را در خلیج‌فارس تثبیت کرده و شاهرگ‌های اقتصادی دشمن بعثی در این منطقه را قطع کند.

دریادار ایرانی اضافه کرد: با این دستاورد نیروی دریایی ارتش، اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بنادر اصلی ما همچون بندر امام، بندر بوشهر و ترمینال نفتی خارک در امنیت کاملی که توسط نیروی دریایی تامین شده بود، فعالیت کردند و در نهایت منجر به پیروزی های شیرینی شد که نیروهای مسلح به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پیروزی‌های متعدد نیروهای مسلح کشورمان ادامه داد: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح کشورمان همواره درحال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند؛ جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بود.

وی در رابطه‌ با برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خلیج‌ فارس و اسکورت نفتکش‌های ایرانی اظهار کرد: خلیج‌ فارس امروز امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود و ما عمدتا اسکورت کشتی‌هایمان در مناطقی مثل خلیج عدن و اقیانوس اطلس انجام می‌دهیم.

امیر دریادار ایرانی در پایان تاکید کرد: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد