Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌الله طاهرخانی گفت: شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان بخشی از دولت به منظور رفع دغدغه مسکن این اقشار، تأمین مسکن و احداث ۱۲ هزار و ۴۴۶ واحد در شهرهای جدید برای مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران را در دستور کار قرار داده است.

وی توضیح داد: هم‌اکنون در شهرهای جدید پرند، هشتگرد، صدرا، سهند، بینالود، بهارستان و فولادشهر در حال ساخت ۱۲ هزار و ۴۴۶ مسکن برای مجموعه ایثارگران هستیم که در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد؛ برخی به ۶۰ درصد پیشرفت رسیده و بعضی واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: در پرند ۹۲۴ واحد، در هشتگرد ۶۳۴، صدرا ۱۰۰، سهند ۲۵۰، بینالود ۶۴۰، بهارستان ۳۳۹۸ و فولادشهر ۶۵۰۰ واحد به مرحله توافق رسیده که از کل این تعداد، زمین ۹۹۲۷ واحد تأمین و ۶۷۱۹ واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

وی گفت: پروژه‌ها در مراحل مختلفی از تأیید نقشه، فوندانسیون یا پیشرفت ۳۰ تا ۶۰ درصد قرار دارد. برخی در مرحله انتخاب پیمانکار است. تعدادی نیز از واحدهای آماده مسکن مهر بوده که واگذار شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: دوره جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس ایران نمونه بی بدیلی در دنیا به شمار می‌رود که بدون شک عامل توفیق آن نیز در این جنگی نابرابر وجود نیروی انسانی مخلص در برابر قدرت سازماندهی شده دشمن بوده است.

طاهرخانی همچنین عنوان کرد: نکته قابل توجه در این حوزه آن است که رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اجازه نداد تا ساختار کشور با توجه به درگیر جنگ شدن بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی دچار خلل شود که ما این امر را مدیون شما رزمندگان هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی وظیفه امروز را در برابر خدمات وصف ناپذیر ایثارگران در شهرهای جدید تأمین مسکن ویژه ایثارگران نام برد و افزود: با برنامه‌های مشخصی که در این خصوص به شرکت‌های تابعه ابلاغ شده است بایستی نظارت دقیق بر انجام صحیح و فوری این امر را جزو اولویت‌های کاری شهرهای جدید قرار دهیم چرا که فداکاران عرصه دفاع مقدس نباید از نظر معیشتی که مسکن جزو اصلی آن است دچار مشکل باشند.

کد خبر 5316314

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران شرکت عمران شهرهای جدید خانواده شهدا جانبازان و ایثارگران اربعین 1400 قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی قیمت طلا وزارت راه و شهرسازی قیمت سکه بهار آزادی بانک مرکزی قیمت جهانی طلا سازمان هواپیمایی کشوری افزايش شاخص بورس قیمت نفت اقتصاد آمریکا سید جواد ساداتی نژاد پروازهای اربعین شهرهای جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به صورت موردی یا معرفی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع‌هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در این راستا تا کنون هزار ۱۱۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون به ۱۸۸ خانوار ایثارگر در استان گلستان زمین واگذار شده، گفت: ارزش ریالی این اراضی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینی در انتها یادآور شد: گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • ۱۷۰ هزار طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور فعال است
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز