Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:48:27 GMT

خاکستر مرده‌هایت را نفروش!

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۴۴۷۳

خاکستر مرده‌هایت را نفروش!

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله - علیرضا رأفتی: چند روز پیش بود که جلسه‌ای با عنوان «عادی‌سازی روابط عراق و اسرائیل» در اقلیم کردستان عراق برگزار شد. پس از برگزاری این اجلاس، دولت عراق آن را غیرقانونی خواند، محکوم کرد و مردمی که خون‌شان از این ماجرا به جوش آمده بود کمپین «نه به عادی‌سازی روابط» را کلید زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمپینی که هم‌زمان شد با اربعین حسینی و زائران و شیعیان اباعبدالله (علیه السلام) که از گوشه گوشه دنیا در کربلا و نجف حضور داشتند، پرچم مخالفت با رژیم صهیونیستی را بلند کردند.

در این چند روز هشتگ «#کلاکلاللتطبیع» در فضای مجازی و پرچم‌ها، بنرها و کاغذهای کوچک و بزرگ در جای جای نجف، کربلا و دیگر شهرهای عراق، خروش مردم علیه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جار می‌زنند.

ماجرای عادی‌سازی روابط رژیم اشغالگر با کشورهای عربی از چند سال پیش کلید خورد و بعد از مدتی در رابطه با چند کشور مثل امارات متحده عربی به ثمر نشست. البته این به ثمر نشستن و عادی شدن روابط صرفاً در سطح دولت‌ها بود و عامه مردم و کف جامعه این کشورها هیچ وقت دل‌شان با صهیونیست‌ها صاف نشد. مردم جهان عرب حتی اگر رگ گردن‌شان در برابر ظلم ورم نکند، در مقابل تجاوز به جهان عرب آرام نمی‌مانند و از همین رو، غالب مردم جوامع عربی هیچ وقت حساب‌شان را با رژیم اشغالگر پاک نکردند. اگر چه دولت‌های مختلف عربی چه پس از جنگ اعراب و اسرائیل و چه حالا در جریان عادی‌سازی روابط، غیرت‌شان را به معاملات سیاسی فروختند.

نزار قبانی، شاعر سوری، شعری دارد به نام «الحب و البترول (عشق و بنزین)» که در آن امیران عرب را خطاب قرار می‌دهد و از انفعال‌شان در برابر رژیم اشغالگر قدس گلایه می‌کند. ترجمه قسمت‌هایی از این شعر می‌شود:

کی می‌فهمی؟

ای شتر لگام گسیخته صحرا!

که نمی‌توانی دنیا را با نفت و کاخ‌هایت صاحبت شوی
کی می‌فهمی؟

قدس را فروختی،

خدا را فروختی،

خاکستر مرده‌هایت را فروختی،

انگار نه انگار که سرنیزه‌های اسرائیل خواهرانت را هدف گرفته‌اند…

کد خبر 5316279

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین حسینی فلسطین اسرائیل عادی سازی روابط با اسرائیل صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران اربعین حسینی علی لندی ویروس کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی علامه حسن زاده آملی ایران واکسن کرونا اربعین 1400 دفاع مقدس ازدواج مدیریت شهری عادی سازی روابط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود