Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@10:50:07 GMT

تنها ۳۸ روستای سردشت از نعمت گاز برخوردار است

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۴۴۹۵

تنها ۳۸ روستای سردشت از نعمت گاز برخوردار است

گروه استان‌ها-نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: از ۲۷۰ روستای شهرستان سردشت تنها به ۳۸ روستا گازرسانی انجام شده و شرکت گاز، پروژه‌های گازرسانی به روستاها و حاشیه شهرهای دو شهرستان پیرانشهر و سردشت را به کندی پیش می‌برند. - اخبار استانها -

 کمال حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با ابراز تاسف از اینکه از 270 روستای شهرستان سردشت تنها به 38 روستا گازرسانی انجام شده است اظهار داشت: متاسفانه مسئولان وزارت نفت و مشخصا شرکت گاز، پروژه‌های گاز‌رسانی به روستاها و حاشیه شهرهای دو شهرستان پیرانشهر و سردشت، را بسیار به کندی پیش می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین متاسفانه با وجود پیگیری مطالبات مردمی و مکاتبات فراوان با وزارت نیرو، اما مشکلات گازرسانی توسط مسئولان این وزارتخانه رفع نمی‌شود در حالی که این مکاتبات در راستای تسریع در انجام امورات است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون سرانه گازرسانی در دو شهرستان پیرانشهر و سردشت کمتر از میانگین کشوری و حتی استانی است.

گزارش تسنیم نتیجه داد/کلنگ اجرای گازرسانی به شهرک صنعتی "بادرود" به زمین زده شدتوسعه گازرسانی به رشد و پویایی هر چه بیشتر استان یزد کمک می‌کند

وی اظهار داشت: با وجود این کمبودها، اما در 6 ماهه نخست سال هیچ پروژه جدید گازرسانی آغاز نشده و حتی پیمانکاران پروژه‌های گذشته نیز به دلیل عدم دریافت مطالبات خود کار را تعطیل کرده‌اند.

حسین‌پور گفت: علاوه بر آن در حاشیه شهرها،خانوارهای بسیاری هستند که از نعمت گاز شهری بی‌بهره بوده و اوضاع شهرستان پیرانشهر نیز بسیار بغرنج است و در فصل سرما زندگی برای مردم مستضعف و محروم دو شهرستان بسیار سخت و مشقت بار است.

انتهای پیام/7548/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرستان پیرانشهر پیرانشهر و سردشت دو شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از بهره‌برداری عملیات احداث پل روستای سوخته کلا پس از وقفه طولانی درآینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با عزم راسخ راهداران بعد از حدود ۱۰ سال صبوری قائمشهری‌ها پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: با تلاش‌های شبانه روزی و مدیریت جهادی این مجموعه، عملیات احداث پل سوخته کلاسالیان سال راکد بود و حدود ۲ سال قبل پروژه نیمه کاره از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی منفک وجهت اتمام نهایی به این اداره کل واگذار گردید در حال انجام و بزودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

جهانیان با بیان اینکه اتمام این پروژه تاثیر خوبی در کاهش بار ترافیکی ۳۰ روستای همجواردهستان بالا تجن شهرستان قائمشهر و همچنین شریان سوادکوه شمالی خواهد داشت، گفت: با افتتاح این پروژه تردد بیش از ۴۰ هزار جمعیت ۳۰ روستای مذکور به آسانی فراهم خواهد آمد.

او با اشاره به اینکه توسعه و رفع محرومیت از چهره روستا‌ها از اولویت‌های دولت مردمی است، افزود: روستاییان بیش از دیگران به خدمت رسانی و دریافت امکانات و خدمات برای تأمین نیاز‌های اساسی خود و رهایی از محرومیت نیاز دارند، به همین دلیل محور برنامه‌های خدمت‌رسانی، توسعه و مقابله با محرومیت باید متوجه نواحی روستایی می‌باشد.

جهانیان گفت: طی یک سال گذشته ده‌ها پروژه نیمه تمام که سالیان سال راکد مانده بود ازجمله پل اروست شهرستان ساری، امیر ده وگردرودبار شهرستان بابل، بلیران و چنگ میان شهرستان آمل، کردخیل شهرستان جویبار و تیل پرده سر شهرستان تنکابن با همت راهداران به سرانجام رسید و عاقبت به خیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی