Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بله ما هم می‌دانیم که خیلی لذتبخش است که قوطی نوشابه خنک را از یخچال بیرون بیاورید و مستقیماً از قوطی بنوشید. اما آیا اغلب این کار را می‌کنید؟ پس ما خبر بدی برای شما داریم که پس از خواندن این مطلب احتمالاً ترجیح می‌دهید یک لیوان بردارید!

۱. E. coli

اگرچه اکثر قوطی‌ها بی خطر هستند، اما خطر آلودگی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این فکر کنید که چند نفر قبل از قرار دادن قوطی خریداری شده توسط شما در یخچالتان، آن را لمس کرده اند؟ در برنامه تلویزیونی ۲۰۱۷ محققان، مجموعه‌ای از قوطی‌های نوشابه را از مغازه‌های مختلف جمع آوری کرده و میزان باکتری روی آن‌ها را اندازه گیری کردند. نتایج کاملاً نگران کننده بود! خیلی از قوطی‌ها تمیز بودند، اما برخی از آن‌ها به باکتری E. coli آلوده بودند! این باکتری می‌تواند باعث اسهال، مشکلات تنفسی و ذات الریه شود!

۲. BPA

بیسفنول A، که بیشتر با نام BPA شناخته می‌شود، اغلب در بطری‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. این ماده خطرناک است و می‌تواند به مایع درون قوطی شما نفوذ کرده و باعث عدم تعادل هورمونی شود. اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان تصمیم گرفتند آن را از محصولات خود خارج کنند، اما این ماده شیمیایی هنوز بخش مهمی از قوطی‌های آلومینیومی است. مطالعه‌ای از انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۱۴ نشان داد که BPA موجود در قوطی‌ها می‌تواند باعث فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی شود.

۳. حشرات موذی

هر چیزی که در کف یک مغازه یا کارخانه قرار دارد در معرض عبور و مرور انواع حشرات و موش است. معمولاً کارخانه‌ها با بسته بندی مواد غذایی سعی در ممانعت از ورود حیوانات موذی را دارند، اما با این حال، هنگام خوردن از قوطی، ممکن است در حال نوشیدن از محلی باشید که حیوانات موذی از آن رد شده اند! اگر داستان‌های وحشتناک موجود در اینترنت را باور کنید، می‌توانید در اثر مصرف ادرار موش، جان خود را از دست دهید. حتی اگر این احتمال غراق آمیز باشد، ما فکر نمی‌کنیم نوشیدن از قوطی که ادرار یا مدفوع احتمالی روی آن قرارگرفته، چندان خوشایند باشد. توصیه می‌کنیم قبل از نوشیدن قوطی، حتما آن را بشویید.

۴. حالت تهوع

چند لحظه به آن فکر کنید، یک قوطی نوشابه قبل از اینکه به لب شما برخورد کند، چه سفر طولانی‌ای انجام داده است. این محصول در کارخانه تولید شده، مهر و موم شده، قبل از قرار دادن در قفسه‌ها توسط پرسنل سوپر مارکت، از کارخانه به مغازه منتقل شده است. چه کسی می‌داند که چند نفر آنرا لمس کرده اند؟ برای اثبات این امر، یک ایستگاه تلویزیونی در تگزاس چند قوطی تصادفی را آزمایش کرد. آن‌ها شواهدی از stenotrophomonas maltophilia، pseudomonas luteola و عفونت enterobacter cloacae پیدا کردند که همگی می‌توانند باعث بیماری شوند. البته، این بدان معنا نیست که مطمئناً در اثر نوشیدن قوطی بیمار می‌شوید. با این حال، بهتر است قوطی را قبل از نوشیدن از آن، بشویید یا از یک لیوان استفاده کنید.

منبع: طلا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوشابه مواد غذایی قوطی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گوجه فرنگی و لیمو دو میوه خاص هستند که برای درمان سرما خوردگی بسیار موثر هستند.

گوجه فرنگی برای سرماخوردگی:

آب گوجه فرنگی نوشیدنی محبوبی است که طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها را برای بدن تأمین می‌کند. آب گوجه فرنگی بسیار مغذی است و سرشار از بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است. به عنوان مثال، نوشیدن فقط 1 لیوان (240 میلی لیتر) آب گوجه فرنگی تقریباً نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می‌کند و 22٪ از نیازهای ویتامین A شما را به صورت آلفا و بتاکاروتنوئیدها برآورده می‌کند. آب گوجه فرنگی و سایر محصولات گوجه فرنگی ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش دهد.

لیمو برای سرماخوردگی:

لیمو منبع خوبی از ویتامین C است. همانطور که می‌دانید در زمان سرماخوردگی خوردن ویتامین c بسیار مهم است. یک لیمو حدود 31 میلی گرم ویتامین C را تأمین می‌کند، که 51 درصد از میزان مورد نیاز مصرف روزانه مرجع (RDI) است. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین C خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • کشف وتوقیف ۲۲ بسته نوشابه انرژی زا قاچاق در ورزنه
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند! | تاثیر لبنیات در چربی سوزی شکم ؛ روزانه سه وعده لبنیات بخورید
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • اگر می‌خواهید وزن کم کنید، شام را زودتر بخورید (فیلم)
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم