Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز،  ابراهیم صالحی عمران در حاشیه جلسه هم اندیشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در برنامه هفتم توسعه از اعلام آمادگی گروه صنعتی انتخاب برای جذب بیش از 2000 نفر فارغ التحصیلان مهارتی دانشگاه در مقطع کاردانی و مهندسی حرفه ای خبر داد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف طرح تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه در ۳۱ استان کشور، ارتباط موثر با بنگاه های اقتصادی به عنوان شرکای آموزش عالی مهارتی است عنوان کرد: در این راستا و پس از عقد تفاهم نامه همکاری با گروه صنعتی انتخاب، صنایع جی پلاس، گلدیران و اتحادیه  آسانسور، پله برقی و صنایع وابسته در تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های مرتبط، فرصت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه در این صنایع ایجاد گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صالحی عمران با بیان اینکه ایجاد حلقه اشتغال بین صنعت و دانشگاه های ماموریت گرا از اهداف عالی این طرح است، افزود: منابع دولتی پاسخگوی نیاز تجهیز بیش از 3400 کارگاه و آزمایشگاه دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور نیست. از سوی دیگر در دوران پسا صنعتی، نیاز بنگاه های اقتصادی بزرگ و متوسط به نیروی انسانی ماهر و آشنا به فناوری نوین به شدت افزایش یافته است، لذا پس از حضور موثر بخش خصوصی در تدوین و بازنگری سرفصل های درسی و ایجاد حس اعتماد در گام اول، تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های در سراسر واحدهای تابعه و در مرحله دوم جذب فارغ التحصیلان از برنامه‌های موفق این دانشگاه‌ بوده که در آغاز مسیر آن قرار داریم. 

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با اشاره بر نامگذاری بخش خصوصی به عنوان شرکای آموزش عالی مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه ای تصریح کرد: این موضوع به تمامی حوزه ها اعم از آموزشی، پژوهشی و دانشجویی جهت رصد نیاز نیروی انسانی صاحبان صنایع کوچک و بزرگ و خدماتی در کشور ابلاغ شده است. 

گفتنی است، 570 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه  هزینه گردیده است و لزوم حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه در صنعت، برگزاری آزمون صلاحیت عملی «فنوحر» برای متقاضیان جذب، بازنگری مداوم سرفصل های درسی، توسعه مراکز رشد مهارتی از مهم ترین اهداف دانشگاه در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی تلقی می شود. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1113043 برچسب‌ها دانشگاه فنی و حرفه‌ای

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه دانشگاه فنی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است

عبداله زاده در مراسم روز ملی آزمایشگاه که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، از پژوهش به عنوان موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور و از آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی به عنوان موتور محرک پژوهش نام برد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عبداله زاده ضمن تشکر از مدیر آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی گفت: برگزاری مراسم روز ملی آزمایشگاه فرصت مناسبی برای ایجاد انسجام و نزدیکی بیشتر بین کارشناسان و فعالان آزمایشگاه‌ها و تقدیر از زحمات آن‌ها است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در خصوص اهمیت آزمایشگاه‌ها یادآور شد: پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه کشور است و موتور محرک پژوهش، آزمایشگاه‌ها و عرصه‌های پژوهشی است. پژوهش‌های موفق از آزمایشگاه‌های پیشرفته و دقیق حاصل می‌شوند که دارای ویژگی‌های خاصی هستند.

عبداله زاده گفت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های آزمایشگاه موفق، داشتن تجهیزات پیشرفته و دقیق است. اما مهم‌تر از این مؤلفه، وجود کارشناسان خبره و قوانین و مقررات حاکم بر آن است. عنصر اصلی یک آزمایشگاه موفق، نیروی انسانی یا همان کارشناس است که می‌تواند بر تجهیزات موجود در آزمایشگاه اثر بگذارد و با نحوه نگهداری از امکانات، نقش مهمی در آزمایشگاه ایفا کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف و نقش‌های مهم کارشناسان آزمایشگاه، تربیت نیروی انسانی است. دانشجویان زمان زیادی در آزمایشگاه حضور دارند. تعامل کارشناسان آزمایشگاه با دانشجویان بسیار مهم است و در اینجا نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارند.

عبداله زاده با اشاره به اهمیت دسترسی پژوهشگران به تجهیزات آزمایشگاه‌ها گفت: برای ایجاد امکان دسترسی مناسب‌تر به تجهیزات آزمایشگاه‌ها، اکثر تجهیزات را به صورت شبکه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم و بدین منظور یکی دیگر از وظایف کارشناسان آزمایشگاه این است که، تجهیزات آزمایشگاه‌ها را به موقع در سامانه‌های‌های مختلف مانند گلستان و خاتم ثبت کنند.

وی افزود: ظرفیت آزمایشگاه‌های دانشگاه و همکاران این حوزه بسیار بیشتر است و امیدواریم دست در دست یکدیگر وضعیت بهتری را در آینده رقم بزنیم. همکاران در آزمایشگاه‌های دانشگاه گاه کار کارشناسی انجام می‌دهند و گاهی کار مدیریتی بر عهده دارند، اما در پاره‌ای موارد هر دو وظیفه را بر دوش می‌کشند. یکی از اموری که کارشناسان آزمایشگاه می‌توانند انجام دهند، ارائه مشاوره‌های علمی و آزمایشگاهی به دانشجویان و اساتید است.

عبداله زاده در پایان ضمن تاکید بر اهمیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه خاطر نشان کرد: توجه به آزمایشگاه مرکزی در اولویت است امیدواریم بتوانیم خدمات بهتری به دانشجویان و پژوهشگران ارائه دهیم. در این راستا باید از نظرات یکدیگر استفاده کنیم.

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه از پیشنهادات همکاران در خصوص جمع گرم و صمیمی کارشناسان آزمایشگاه‌ها و ارتقای کیفیت فعالیت آن‌ها استقبال می‌کند و در صورت امکان آن‌ها را به اجرا در می‌آورد.

دیگر خبرها

  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی