Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در رزمایش توزیع هشت هزار بسته تحصیلی در خراسان جنوبی گفت: ۵۵‌ هزار دانشجو، چهار هزار طلبه و پنج هزار و ۵۰۰ نخبه داریم که مسوولیت بسیار سنگینی است زیرا شخصیت‌هایی از همین خانواده‌ها آینده‌ساز کشور می‌شوند.

وی افزود: در سفر سال ۹۸ به خراسان جنوبی سه فرماندار استان گفتند ما یتیم بودیم و کمیته امداد ما را حمایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیته امداد کشور گفت: چند روز پیش مراکز نیکوکاری ۸۰‌ دانشگاه را به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح کردیم که در آن مراسم چند نفر از اساتید گفتند یتیم بودیم و کمیته امداد ما را بزرگ کرده است، در مجلس هم کسانی هستند که دور چهارم رای می‌آورند و ‌فوق تخصص هستند که از همین خانواده‌ها برخاسته‌اند.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۲۰۰ هزار بسته تحصیلی را رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به ما تحویل داد که حایز اهمیت بود.

بختیاری گفت: ۱۴ هزار دانش‌آموز تحت پوشش در استان خراسان جنوبی داریم که هشت هزار بسته تحصیلی امروز فراهم شده و ۶ هزار بسته دیگر را به زودی تامین خواهیم کرد تا به عنوان اولین استان تمامی دانش‌آموزان تحت حمایت از بسته تحصیلی بهره‌مند شوند.

وی افزود: تاکید شده به مدیران کل که مبادا دانش‌آموزی به خاطر نداشتن بضاعت مالی ترک تحصیل کند و مسوولیت همه ما در این زمینه سنگین است زیرا اینها ولی نعمت ما هستند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند گفت: با همراهی خوبی که در استان‌ها از سوی خیران وجود دارد، امیدواریم خیلی از مشکلاتی که در دوران کرونا ایجاد شده و سرپرستان خانواده‌هایی که ‌شغلشان را از دست دارند، مرتفع شود.

وی گفت: بعد از واژه مواسات در ادبیات خدمت‌رسانی که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، ۵۴ پایگاه بسیج لبیک گفتند، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری پای کار آمدند و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) راه‌اندازی شد و سردار سلامی فرماندهی این قرارگاه را برعهده گرفت.

بختیاری افزود: سایر دستگاه‌‎ها نیز همراه شدند و بعد از سه ماه که گزارش عملکرد این قرارگاه خدمت مقام معظم رهبری داده شد ایشان کتبا تشکر کردند و این رزمایش ما را سرافراز کرد.

وی گفت: در همین دوران که کرونا بر همه مسائل تاثیر گذاشت حتی آمریکا جلوی‌ ماسک را گرفت اما ایران الان یکی از بزرگترین صادرکنندگان ماسک در جهان است.

رییس کمیته امداد افزود: واکسن هم خریداری و جلوی آن گرفته شده بود، واکسن را از راهی دیگر وارد کردیم و از آنها خواستیم تا پولمان را برگردانند در حالی که الان اعلام کردند هرچه واکسن می‌خواهید در اختیارتان می‌گذاریم.

وی گفت: مردم هرجا وارد شدند پیروزمندانه آمدند و در این شرایط سخت اقتصادی آنگونه وارد عمل شدند که با رزمایش‌های مختلف و کمک‌های مومنانه در جهان درخشیدند.

بختیاری افزود: توطئه دشمن فقط مربوط به ایران نبود در لبنان هم جلوی سوخت را گرفتند که مردم را بشورانند اما سخنرانی سید حسن نصرالله در روز عاشورا ورق را برگرداند و حتی مسیحیان لبنان به نفع حزب الله شعار دادند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مومنانه جمع‌آوری و ۶۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به خانواده‌های نیازمند استان پرداخت شده است.

رضا سلم‌آبادی افزود: همراهی سازمان‌‎ها در این مدت باعث رزمایش‌های مختلف و کمک‌های مومنانه قابل توجه شده که در مرحله اول پویش ایران همدل ۱۶ میلیارد و ۸۰۰‌ میلیون تومان اطعام مهدوی جمع‌آوری شد و در دهه کرامت ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری و از طریق سبد غذایی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ سری جهیزیه هم به نوعروسان اهدا شد تصریح کرد: از عید قربان تاکنون ۲۱ میلیارد تومان جمع‌آوری شده که خیران و دستگاه‌های مختلف نقش اساسی در تامین آن داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در آستانه مهر ماه ۱۷ هزار بسته تحصیلی تهیه و توزیع شد و امسال ۱۴ هزار بسته را هدف‌گذاری کردیم که امروز هشت هزار بسته آماده توزیع است.

وی از توزیع چهار هزار و ۵۰۰ کولر آبی در استان نیز خبر داد و گفت: ۲۴ میلیارد تومان برای این بخش هزینه شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز (چهارشنبه) به منظور بازدید و بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت به خراسان جنوبی سفر کرد و در نشست ستاد توسعه خاوران حضور یافت.

دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حضور در شورای زکات و رزمایش توزیع ۸ هزار بسته تحصیلی، افتتاح مرکز نیکوکاری اهل سنت در روستای بجد و بازدید از طرح‌های خوداشتغالی و روند احداث واحدهای مسکونی مددجویان از برنامه‌های سفر بختیاری به خراسان جنوبی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سید مرتضی بختیاری کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سید مرتضی بختیاری کمیته امداد امام خمینی ویروس کرونا سید مرتضی بختیاری کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی هزار بسته تحصیلی رییس کمیته امداد خراسان جنوبی خانواده ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی زیر پوشش کمیته امداد استان، در قالب طرح «شوق زیارت» به مشهد مقدس اعزام شدند.

سیدمحمدعلی حسینی، امروز شنبه در جلسه هماهنگی اعزام ممدجویان به مشهد با بیان اینکه اردوهای شوق زیارت ویژه مددجویان زیارت اولی است، اظهار کرد: این طرح، یکی از طرح‌های خداپسندانه و فرهنگی کمیته امداد است که طی آن، نیازمندانی که تاکنون به زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج مشرف نشده‌اند، در طول سال شناسایی و ساماندهی می‌شوند تا با کمک خیران امکان سفر آنان فراهم شود.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲، تعداد ۱۰ هزار و ۷۰ دانش‌آموز سیستان و بلوچستان، به ویژه دانش‌آموزان کنکوری، در اردوهای آموزشی از جمله پانسیون‌های مطالعاتی، دوره‌های مشاوره درسی و شغلی حضور پیدا کردند.

معاون فرهنگی و مشاوره کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت‌های فرهنگی، کتابخوانی، اردوهای زیارتی و آموزشی، برگزاری جشنواره‌های تابستانی، رقابت و دوره‌های مهارت آموزی از جمله اقداماتی است که کمیته امداد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مددجویان زیرپوشش این نهاد انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۴۹ هزار و ۴۴۱ دانش‌آموز و بیش از چهار هزار دانشجو و طلبه، تحت پوشش کمیته امداد سیستان و بلوچستان قرار دارند و از خدمات این نهاد، بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • آزمون دوباره از ۱۳۵ کنکوری جامانده «زیرکوه»!
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت