Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمدطاها مهری روز چهارشنبه در نشست شورای زکات خراسان جنوبی که با حضور سید"مرتضی بختیاری" رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد با بیان اینکه در قرآن کریم هر جایی که بحث نماز مطرح شده، همراهش پرداخت زکات است، افزود: فریشات مقام معظم رهبری در امر زکات برای ما به منزله فتواست، ایشان در یک پیام مهم دستور دادند که نهضت احیا و ترویج زکات را دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بیان کرد: اگر فرهنگ‌سازی، تبیین و ترویج این فریضه الهی در همچنین جلساتی در سراسر کشور در دستورکار کارگزاران قرار گیرد خیلی از مشکلات جامعه اسلامی، فقرا و مستمندان حل می‌شود.

مهری با بیان اینکه امروز آثار و برکات پرداخت زکات را در کشور و خراسان جنوبی به وضوح می‌بینیم، اضافه کرد: البته من معتقدم که این نقطه آغازین راه است و خیلی بیشتر از این مردم معتقد، اهل ایمان و اهل ادای واجبات شرعی انتظار داریم.

وی اظهار داشت: اولویت ما در شورای زکات دستور مقام معظم رهبری مبنی بر فرهنگ‌سازی، تبلیغ و ترویج زکات است، یکی از دستورکارهای سفرهای استانی با حضور رییس کمیته امداد کشور، برگزاری شورای زکات با حضور نماینده ولی فقیه است که تاکنون آثار و برکات زیادی هم داشته است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد با تاکید بر اینکه انتظار ما از کارگزاران نظام اسلامی این است که دستور مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج و احیای زکات را به جد دنبال کنند، اضافه کرد: در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در خصوص ترویج این فرضیه مهم از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت در خراسان جنوبی استفاده خواهد شد.

مهری ادامه داد: در تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی تلاش داریم از تمامی ظرفیت موجود روحانیون در کشور برای ترویج فرهنگ زکات بهره ببریم.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم با جامعه هدف پرداخت زکات در کشور با توجه به مشکلات و گرفتاری‌های فراوان موجود به واسطه فشار اقتصادی، ارتباط موثر برقرار کنیم اضافه کرد: باید نسبت به معرفی کارکردها و تاثیرات اقتصادی پرداخت زکات در جامعه اقدام کنیم.

مهری با اشاره به اینکه بحث کمیته رسانه و تبلیغات شورای زکات بر عهده دوستان صدا و سیما در استان‌ها است، اضافه کرد: همچنین کمیته فرهنگ‌سازی برعهده سازمان تبلیغات اسلامی و جهاد کشاورزی هم به عنوان جامعه هدف ما یک سازمان اثرگذار است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به شعاری که داریم باید فعالیت‌های فرهنگی ما پیوست اجتماعی داشته باشد، این موضوع را به مبلغان و روحانیون القا کردیم.

حجت الاسلام احمد رضایی افزود: شبکه تبلیغ در استان، شبکه قوی هستند و هر ۴۵ روز به صورت منطقه‌ای در خدمت آنان هستیم و نکات ترویجی را در اختیار مبلغان قرار می‌دهیم.

وی اظهار داشت: علاوه بر امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی کشور برای ترویج زکات، ما هم در استان با توجه به ظرفیت‌های بومی با کمیته امداد تفاهم‌نامه امضا کردیم.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: علاوه بر شبکه تبلیغ، شبکه مداحان، مسوولان هیات مذهبی و شبکه قرآنی پای کار فعالیت‌های مشترک بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی خواهیم آورد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی هم با اشاره به مشکلات خشکسالی و آسیب در حوزه قنوات گفت: در حوزه دام هم علیرغم کمک‌های جهاد کشاورزی اما سهم زکات پرداخت می‌شود که نشان از ایمان مردم این منطقه دارد.

رضا سلم‌آبادی افزود: در سال جاری ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بودجه کمیته امداد استان بوده که نسبت به سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان درآمد کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی بود که بیش از ۷۱ درصد برنامه کل سال محقق شده است و در مدت مشابه سال گذشته ۴ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان توانستیم جمع‌آوری کنیم که ۵۲ درصد تحقق برنامه داشتیم.

سلم آبادی با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۸۱ درصد برنامه‌های کمیته امداد خراسان جنوبی محقق شده است، اضافه کرد: ۶۱ درصد کمک‌های جمع آوری شده امسال نقدی بوده است و زکات مستحبی ۴۰ درصد و زکات واجب هم هشت درصد بوده است.

وی اظهار داشت: هزار و ۶۸۸ روستا دارای سکنه داریم که ۴۲۶ روستا مشمول شورای زکات هستند و ۱۲۸ روستا تاکنون شورای زکات در آن شکل گرفته و ۶۲۳ نفر عاملان زکات افتخاری هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد: شبکه نیکوکاری در استان بدون هیچ چشم‌داشتی همکاری دارند و همچنین ۲۸۰ مبلغ با مجموعه ما همکاری دارند که نزدیک به ۲۰۰ نفر افتخاری همکاری دارند.

سلم آبادی ادامه داد: در خصوص شجره طیبه هم حدود هشت هزار درخت در خراسان جنوبی پلاک‌کوبی شده که محصول آن در ۶ ماه نخست امسال ۱۷۰ میلیون تومان ارزش داشته است.

وی عنوان کرد: با وجود آسیب زیرساخت‌های کشاورزی و دامداری در نتیجه خشکسالی چندین ساله اما همراهی و همکاری خوبی مردم داشته‌اند.

سلم آبادی با اشاره به اینکه در سال قبل ۵۴۰ درصد تخصیص بودجه داشتیم و نگاه عمیقی از سوی کمیته امداد کشور به خراسان جنوبی وجود دارد، اضافه کرد: چهار هزار دستگاه کولر بدون پرداخت هیچ ریالی در مناطق گرمسیری استان در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

 رییس سازمان برنامه وبودجه خراسان جنوبی هم گفت: کشاورز باید بداند که مبلغی که می‌دهد بخشی از آن به عمران و آبادانی منطقه برمی‌گردد.

مجید پورعیسی افزود: پیشنهاد می‌کنم اگر تفاهم‌نامه مشترک بین کمیته امداد و استاندار امضا شود وقتی ۹ میلیارد تومان جذب شد ما هم حاضریم ۹ میلیارد تومان تخصیص دهیم تا در پهنه استان تقسیم شود و با این نیت که جاهایی که زکات پرداخت می‌کنند، منابع پررنگ‌تر تخصیص یابد.

وی اظهار داشت: در سال جاری تلاش می‌کنیم برای کمیته امداد منابع بگذاریم اما باید به صورت ساختاری عمل شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی هم گفت: در زمینه زکات بدون هیچگونه محدودیتی به تمام عوامل برنامه‌ساز تاکید کردیم که در این حوزه به صورت ویژه کار کنند.

رضا آیینه‌دار افزود: در زمینه تبلیغ امر زکات در استان مشکلی نداریم و هر درخواستی از سوی کمیته امداد باشد، اجرایی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در سه ماه گذشته در بخش‌های مختلف خبری ۳۰ دقیقه در زمینه ترویج فرهنگ زکات کار کردیم، در این مدت حدود ۲۰۰ دقیقه در حوزه سیما هم تولید برنامه داشتیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) امروز (چهارشنبه) به منظور بازدید و بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت به خراسان جنوبی سفر کرد و در نشست ستاد توسعه خاوران حضور یافت.

دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حضور در شورای زکات و رزمایش توزیع ۸ هزار بسته تحصیلی از دیگر برنامه‌های امروز بختیاری در سفر به خراسان جنوبی است.

رییس کمیته امداد کشور در این سفر از طرح‌های خوداشتغالی و روند احداث واحدهای مسکونی مددجویان بازدید و مرکز نیکوکاری اهل سنت روستای بجد را افتتاح می‌کند.

برچسب‌ها بیرجند خراسان جنوبی کمیته امداد امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبی کمیته امداد امام خمینی بیرجند خراسان جنوبی کمیته امداد امام خمینی سازمان تبلیغات اسلامی رییس کمیته امداد خراسان جنوبی هم خراسان جنوبی میلیون تومان پرداخت زکات فرهنگ سازی تفاهم نامه شورای زکات سلم آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر نخعی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون مددجویان این نهاد تعداد ۲۹۷ تخته فرش به متراژ هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش ۴۲ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه استعدادسنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد طرح راه اندازی می‌شود.

نخعی فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت را این طور توضیح داد: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می شود.

وی صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و اظهار کرد: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل توجهی کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان‬ جنوبی‬ با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

نخعی در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

کد خبر 6093726

دیگر خبرها

  • ترویج آموزه‌های اخلاقی در اولویت فرهنگیان باشد
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد