Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، سید حیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروگفت: با توجه به انجام استحقاق سنجی بیماران نیازمند انسولین های قلمی و اتصال سامانه های ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت (TTAC) به سامانه مدیریت بیماری‌های نادر (RDA)،  از امروز تحویل انواع انسولین های قلمی صرفا به بیماران ثبت شده در سامانه مدیریت بیماران‌ نادر دارای سهمیه صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: پیرو اطلاع رسانی های قبلی وزارت بهداشت مبنی بر لزوم ثبت نام بیماران مبتلا به دیابت در سامانه مدیریت بیماران نادر، به منظور جلوگیری از سو استفاده برخی سودجویان و نشت دارو به خارج از شبکه رسمی توزیع دارو، از امروز انسولین قلمی بر اساس اطلاعات ثبت شده بیمار در این سامانه عرضه می شود.
 
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این سامانه میزان قاچاق معکوس انسولین قلمی که جزء ارزبرترین داروهای مصرفی کشور به حساب می آید، به حداقل برسد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انسولین بیماران دارو مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۵۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند

دکتر مینا آژوغ اظهار کرد: رتبه‌بندی داروخانه‌ها از سال گذشته در اداره کل دارو کلید خورد و در مرحله اول فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: این پروژه با پایش در مورد داروی انسولین آغاز شد و فهرست داروخانه‌های خاطی که تحویل دارو‌های دارای برنامه توزیع به آنان ممنوع بود، احصا شد. همچنین در ادامه برای سایر دارو‌های دارای برنامه توزیع نیز اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • بازار دارو را مدیریت می‌کنیم
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد