Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دیوان محاسبات کل کشور در نامه‌ای به وزیر علوم تأکید کرد: احکام تامین سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی، ایجاد قطب(هاب) بین‌المللی جهت ارائه آموزش‌های مجازی(الکترونیکی) و تجاری‌سازی ایده و دانش در تولید محصول برای تحقق نیاز به همت بیشتری دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، دهمین نامه ارسالی مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کل کشور به دولتمردان سیزدهم که در راستای منویات امام خامنه‌ای و شعار سال 1400، عملکرد 7 قانون مرتبط با تولید، ابعاد مقررات و آئین‌نامه‌ها و موضوع ترک فعل به مقامات ارشد دستگاه‌های اجرایی ارسال می‌شود، خطاب به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به رشته تحریر درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در این نامه تاکید کرده است: احکام تامین سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی، ایجاد قطب(هاب) بین‌المللی جهت ارائه آموزش‌های مجازی (الکترونیکی)، نیمه حضوری، باز و از راه دور، تجاری‌سازی ایده و دانش در تولید محصول و خدمات دارای ارزش افزوده برای تحقق نیاز به همت و پیگیری بیشتری دارند.

بذرپاش در ادامه‌ی نامه‌ی خود به زلفی‌گل، از موضوعات زیر به عنوان پروژه‌هایی یاد کرده که اجرای آنها نیاز به توجه بیشتری دارد:

– بازنگری و اصلاح نظام آموزش عالی کشور در جهت ارزش‌آفرینی و کارآفرینی
– طراحی و پیاده‌سازی نظام آمایش آموزش عالی و پژوهش به منظور مأموریت‌گراکردن فعالیت‌های موسسات آموزش عالی و پژوهش کشور
– تبدیل دانشگاه‌های برتر کشور به تراز بین‌المللی
– طراحی الگوی تغییر و ارتقای نقش دانشگاه‌ها در حل مشکلات کلان، دستگاهی و بنگاه‌های اقتصادی کشور
– پیاده سازی نظام حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با هماهنگی معاونت علمی و فناوری
– طراحی و پیاده‌سازی نظام صیانت از بازار ملی در حوزه دانش بنیان از طریق تهیه پیوست فناوری با هماهنگی علمی و فناوری

رئیس کل دیوان محاسبات در پایان یادآوری نموده است مبنای رسیدگی این دیوان در حوزه‌های مالی و رعایت و عملکرد، اجرای قوانین و اسناد بالادستی، ارتقای شفافیت، مبارزه با فساد، حذف قوانین مزاحم و تحقق شعار سال 1400 به منظور اولویت‌بندی اقدامات اجرایی دستگاه‌های تحت امر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دیوان محاسبات وزارت علوم مهرداد بذرپاش دیوان محاسبات وزارت علوم مهرداد بذرپاش دیوان محاسبات بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی مجلس و در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی درباره لزوم قرائت گزارش تفریغ بودجه پیش از بررسی جداول در مجلس گفت: دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه کرده است که کمیسیون تلفیق در زمان بررسی لایحه بودجه به این گزارش توجه کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه‌های گذشته مجلس درگیر بررسی لوایح برنامه و بودجه بود، فرصتی برای قرائت این گزارش در صحن فراهم نشد که در زمان خود در مجلس قرائت می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور