Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، منوچهر فاضلی مدیرگروه تخصصی گوش و حلق و بینی دانشکده پزشکی کرمانشاه گفت : موکورمایکوزیس یا قارچ سیاه در سالیان قبل به صورت موردی بوده و به بیماران کرونایی اختصاص ندارد، اما با شیوع کرونا به دلیل دارو‌های خاصی که بیمار برای مهار سیستم ایمنی بدن مصرف می‌کند این قارچ که به طور طبیعی در محیط‌های مرطوب مثل جنگل و یا حتی کولر‌ها وجود دارد زمینه رشد را بعد از درمان بیماران کرونایی پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت : قارچ سیاه از بینی و سینوس‌ها شروع می‌شود، هنگامی که بیمار از بیمارستان ترخیص می‌شود، هرگونه تورم در اطراف بینی، گونه ها، چشم، کام، لب و لثه ها، بی حسی، ترشحات خونابه‌ای سیاهرنگ از بینی هر کدام یک علامت هشداردهنده این بیماری است که بایستی جدی گرفته شود.

 فاضلی افزود: کسانی که بیمار کرونایی دارند بخصوص کسانی که بیمار کرونایی سالخورده، دیابتی و یا مصرف کننده دارو‌های مهارکننده سیستم ایمنی بدن مثل کورتون دارند حتما به کلینیک گوش و حلق و بینی بیمارستان امام خمینی (ره) مراجعه کنند تا اقدامات تشخیصی پیشگیرانه و نهایتاً جراحی را انجام دهیم و از مرگ بیمار جلوگیری کنیم.

مدیر گروه تخصصی گوش و حلق و بینی دانشکده پزشکی کرمانشاه افزود: بهترین راه پیشگیری از قارچ سیاه مراجعه به موقع بعد از بروز علایم است، برای اینکه اصلاً به قارچ سیاه مبتلا نشویم باید سعی کنیم که کرونا نگیریم، اما اگر گرفتیم نباید بگذاریم که این بیماری پیشرفت کند.

او گفت: بیمارانی که به آی سی یو می‌روند بایستی کنترل شوند، در صورت رسیدگی نکردن به این بیماران ما هم از درمان آن‌ها عاجز می‌شویم و اینجاست که می‌تواند جان بیمار را به خطر بیندازد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی دستورالعمل های بهداشتی ویروس کرونا قارچ سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۶۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • چه کسانی پلیس را ترور می‌کنند؟
  • رئیس‌جمهور: سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی رسوایی دیگری برای مدعیان آزادی بیان و تمدن غرب است/ سرکوب حامیان فلسطین چهره بی‌روتوش غرب را نمایان کرد/ گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • متولدین کدام ماه‌ها از همه آسیب‌پذیرترند!
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • پیامد‌های شکست در اراک؛ ضربه به شخصیت پرسپولیس، نمایان شدن مشکلات دفاعی و عیار گلر جوان
  • قارچ خور در دنیای واقعی! (فیلم)
  • ببینید | تلاش مرد فداکار برای رساندن دارو به دختر بیمار