Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاد داشت: سید سعید سعادت

به گزارش جام جم آنلاین – چهار محال و بختیاری، اینک و در آستانه شکل گیری دولت سیزدهم در همه اجزاء و استان های کشور  و معرفی تمامی وزراء همگان انتظار دارند تا در اسرع وقت استانداران، فرمانداران و بخشداران سراسر کشور منصوب و مشغول خدمت شوند.

آئین تودیع و معارف های پرشما و پر هزینه حداقل از ابتدای سال 1368 و اولین شکل گیری ریاست جمهوری و تمرکز در قوه مجریه با انتخاب دولت پنجم و ششم هاشمی رفسنجانی 9 دولت شکل گرفته که تمامی روسای جمهور توانسته اند در 2 مرحله و انتخابات موفق به کسب آراء لازم شده و در 8 سال سکاندار امور اجرائی کشور شوند، دولت هاشمی، دولت خاتمی، دولت احمدی نژاد، دولت روحانی و دولت سید ابراهیم رئیسی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برکناری و جابجائی  تعداد زیادی از مدیران در سطوح مختلف در سراسر کشور

با تشکیل هر دولت جدید و یا در طول عمر یک دولت مقامات و مسئولان زیادی منصوب، جابجا و برکنار می شوند. معمولا در کشور ما برای آنان مراسم و آیینی با عنوان تودیع و معارفه برگزار می کنندبا کلی هزینه، تشریفات و پروتکل های اداری، سیاسی، امنیتی و اجتماعی

هزینه های سر سام آور سفر وزراء و معاونین برای سفر از تهران به مراکز استان ها

شمار این مراسم هم در کشور زیاد است. برای نمونه الان وزیر کشور در سراسر ایران راه افتاده و میخواهد ۳۱ استاندار را تودیع و معارفه نمایدوزیران هم در استان ها مدیران کل استانی را تودیع و معارفه نمایند. برای مثال الان که ۱۹ وزارتخانه داریم ۱۹ ضربدر ۳۱ استان می‌شود ۵۸۹ مراسم تودیع و معارفه. در هر شهرستان هم ۱۹ اداره ضربدر ۴۵۱ شهرستان و...، هزینه آن رامحاسبه کنند، سازمان های مستقل هم به این تعداد باید افزوده شود.

عدم تحمیل هزینه های تودیع و معارفه بر دوش ملت و دولت اقدامی حسنه و خدا پسندانه

بنظر میرسد برگزاری مراسمات تودیع و معارفه اصلا ضروری نیست و علاوه بر هزینه های مادی که به ملت و دولت تحمیل می شود دارای حواشی بسیار زیاد و تبعات منفی نیز می باشد که در این مقال نمی گنجد

برای نمونه یک مدیری را با سلام و صلوات و تجلیل و گاهی ادبیات اغراق آمیز در خصوص شخصیت وی معارفه می کنند،مدت زمانی همان مدیر و یا مقام مسئول مشکلاتی را برای آن وزارتخانه، نهاد، استاندار و یا فرماندار ایجاد نموده که باعث ایجاد یاس، ناامیدی و بدبینی میان توده مردم و بالاخص جوانان و نیروهای فعال و انقلابی کشور می شود.

حذف آئین تودیع و معارفه های پر هزینه و پرحاشیه یک بار برای همیشه

لذا شایسته است دولت سیزدهم این مراسم پر هزینه و پر شمار تودیع و معارفه را یک بار برای همیشه لغو و همه مدیران بدون برگزاری آئین تودیع و معارفه در فضائی آرام و به دور از تجملات و صرف هزینه های سر سام آور معرفی و مشغول به خدمتگزاری بی منت و با صداقت و صمیمیت برای مردم و اقشار مختلف جامعه باشند.

آنچه در ذهن ملت و تاریخ ثبت خواهد شد خدمت صادقانه و خدمتگزاران واقعی هستند

اساسا لازم نیست مردم مقامات و مسئولان را به اسم و رسم بشناسند. مردم باید خدمات آنها را ببینند و در روند زندگی شان رائحه خوش خدمت و خدمت رسانی را حس و لمس کنند، مهم نیست نام این مسؤل و ویژگی های شخصیتی او چه هست، مهم میزان خدمت و تاثیر گذاری مثبت در روند زندگی خوب و بدون دغدغه مردم است،

آنچه که می ماند ،نام خوش خدمتگزاران واقعی مردم است و 

به قول سعدی علیه الرحمه:

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز

مرده آنست که نامش به نکوئی نبرند


منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تودیع و معارفه هزینه های سنگین مدیران خداپسندانه تودیع و معارفه پر هزینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۶۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، محمد صالحی در این خصوص گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل، در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد نموده که پس از شناسایی این متخلفین و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری متخلفین شدند.

وی افزود: از گروه اول که در سطح رودخانه‌های این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه شش عدد تور ماهیگیری و سه عدد قلاب کشف و ضبط گردید.

صالحی افزود: در ادامه گشت و کنترل در این شهرستان به گروه دیگری از متخلفین زیست محیطی برخورد نموده که از آن‌ها اداوت شکار کشف و ضبط گردید.

صالحی گفت: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه و تشکیل پرونده متخلفین، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردیده که متخلفین با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از هموطنان عزیز درخواست نمود در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت نسبت به آن اقدام شود. برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902664

دیگر خبرها

  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت سیزدهم برای بهبود وضع هوا و کاهش سوختن گازهای مشعل
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • سیستم بانکی و ارز کشور باید در خدمت تولید باشد
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • تسهیل خدمت‌رسانی به مردم با هوشمندسازی امور قضایی