Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@06:26:42 GMT

رشد 50 درصدي اهداي خون در اربعين

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۶۵۲۷

خبرگزاری آریا- سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از رشد 50 درصدی اهدای خون در اربعین حسینی سال 1400 نسبت به سال قبل خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر بشیر حاجی بیگی با بیان اینکه در روز اربعین بیش از 6 هزار واحد خون در کشور اهدا شد، افزود: استان‌های مازندران، هرمزگان و گیلان بیشترین میزان رشد اهدای خون را در روز اربعین داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: همچنین بیشترین میزان اهدای خون در روز اربعین حسینی پس از استان‌های نامبرده مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان غربی، اصفهان، خراسان رضوی و اردبیل بوده است.

رشد 7 درصدی اهدای خون در شش ماهه نخست امسال
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از رشد 7 درصدی اهدای خون در شش ماهه اول سال 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
دکتر بشیر حاجی بیگی افزود: توزیع خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های سراسر کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 9/6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
وی گفت: در شش ماهه اول امسال در کل کشور یک میلیون و 244 هزار و 106 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه داشته اند که از این تعداد یک میلیون و 7 هزار و 56 واحد خون اهدا شده است.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: 145556 نفر در شش ماهه اول امسال برای بار اول اهدای خون داشته اند.
دکتر حاجی بیگی با اشاره به این که از 1007056 واحد خون اهدایی در شش ماهه اول امسال 4/48 درصد مربوط به اهدای خون بانوان بوده است گفت: بیشترین میزان خون اهدایی در کشور در نیمه اول امسال مربوط به تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بوده است.
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران افزود: بیشترین میزان رشد اهدای خون در شش ماهه اول امسال نیز مربوط به استان‌های قزوین، خراسان رضوی و هرمزگان بوده است.
دکتر حاجی بیگی خاطرنشان کرد: 90 درصد اهدا کنندگان خون در کشور گروه خونی مثبت و 10 درصد گروه خونی منفی دارند.
وی تاکید کرد: با توجه به افزایش عمل‌های جراحی و افزایش نیاز به خون و فرآورده‌های آن مردم نوعدوست و ایثارگر باید اقبال بیشتری نسبت به اهدای خون داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، حاجی بیگی یادآورشد: کسانی که واکسن‌های اسپوتنیک و آسترازنکا دریافت کردند تا دو هفته از اهدای خون معاف هستند و بهبودیافتگان از کرونا نیز می‌توانند یک ماه پس از بهبودی برای اهدای خون مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اهدای خون اربعین سازمان انتقال خون ایران شش ماهه اول امسال بیشترین میزان اهدای خون حاجی بیگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ بهروز ناصری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه اظهار کرد: معاونان و مدیران فرهنگی باید با به فعلیت رساندن ظرفیت بی‌نظیر دانشجویان و استادان سفیران معرفی دستاوردهای دانشگاه باشند. دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های آموزشی، علمی، پژوهشی و به‌ویژه فرهنگی در کشور بی‌نظیر و تأثیرگذار بوده و باید تأثیرگذاری دانشگاه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی و مردم و مسئولان در جریان آن قرار بگیرند.

وی اضافه کرد: پایلوت شدن معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام به‌عنوان متولی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح همه مراکز آموزش عالی استان، کسب عنوان برتر جشنواره مهدویت و امامت در دوره قبل، کسب مقام اول راهیان نور در سطح کشور گوشه‌ای از افتخارات فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ایلام بوده که با تلاش و کوشش حوزه فرهنگی کسب شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام گفت: اولویت اصلی استان ایلام با توجه به برگزاری کنگره اربعین و بیشترین حجم تردد کشور از استان به‌عنوان دروازه عتبات عالیان کار فرهنگی است و انتظار مسئولان استان ایلام محور قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی در ایام اربعین و بسط و گسترش فرهنگ اربعین و عاشورایی بوده و باید از این ظرفیت برای توسعه دانشگاه و معرفی بیشتر آن استفاده شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • کدام کشورها بیشترین حاجی را دارند؟
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی