Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرمانده سپاه استان قزوین گفت: رویکرد سپاه استانی در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی تخقق اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد در نواحی حاشیه‌نشین، دورافتاده و محروم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سردار سرتیپ پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی در جریان افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی در روستاهای بخش طارم سفلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد سپاه استانی در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی تخقق اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد در نواحی حاشیه‌نشین، دورافتاده و محروم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در روستاهای هدف طرح‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی آنتن مخابرات، گیرنده‌های تلویزیونی و رادیویی و فاضلاب جزو مشکلات عمده است که در حوزه آنتن‌‌دهی تلویزیون 50 درصد فرستنده‌های دیجیتال از طریق سپاه و مابقی هم از طرف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری نصب خواهند شد.

سردار آتانی با اشاره به نیاز شدید اهالی روستاهای طارم سفلی به پایگاه اورژانس محلی ادامه داد: جانمایی برای ساخت و استقرار این پایگاه در روستای حصار صورت گرفته و به زودی شاهد آغاز عملیات عمرانی و ساخت این پایگاه خواهیم بود.

نحوه اجرای طرح آب‌رسانی به روستای زرند

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) در بخش دیگری از این گفت‌وگو به اجرای طرح آب‌رسانی به روستای زرند اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هزینه اجرای این طرح یک میلیارد و 300 میلیون تومان تخمین زده شده بود، اما با مشارکت مالی مردم و خیران کل این پروژه با هزینه 950 میلیارد تومانی به اتمام رسید که بخشی از پروژه از منابع قرارگاه و بخشی هم با مشارکت مردمی تأمین شد.

سردار آتانی افزود: در این طرح آب‌رسانی یک مخزن آب 100 هزار لیتری برای تأمین آب آشامیدنی ساخت شده و برای انتقال این آب هم 4 کیلومتر لوله‌کشی کردیم تا مردم روستای زرند از نعمت آب شرب بهداشتی برخوردار شوند.

اقدامات قرارگاه آبادانی سپاه بودجه محرومیت‌ زدایی قزوین را 2.5 برابر کردعملیات محرومیت‌زدایی سپاه در 70 روستای قزوین تا پایان سال به اتمام می‌رسدفرمانده سپاه استان قزوین: بخش اعظم محرومیت‌زدایی سپاه در دهستان چوقور طارم‌ سفلی اجرا شد

سپاه طرح‌های نیمه‌کاره دستگاه‌های اجرایی را تکمیل می‌کند

فرمانده سپاه قزوین در ادامه از اجرای پروژه‌های نیمه‌کاره دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خبر داد و گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه طارم سفلی و اعلام هزینه‌های بالا از سوی پیمانکاران، قرارگاه پیشرفت و آبادانی اجرای طرح‌های عمرانی در این نقاط را به عهده می‌گیرد؛ چرا که حضور گروه‌های جهادی، مهندسی سپاه و مشارکت محلی قیمت اجرای طرح‌ها را کاهش می‌دهد.

سردار آتانی اضافه کرد: البته صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرای پروژه‌ از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی به معنای کم‌کاری در اجرای آنها نیست و طرح‌های عمرانی و زیرساختی قرارگاه با مهندسی دقیق اجرا می‌شوند.

وی با اشاره به مشارکت سپاه در اجرای طرح مسکن محرومان ادامه داد: امسال 500 واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی برای مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره) و سازمان بهزیستی ساخته خواهد شد.

اجرای طرح‌های ضربتی برای آب‌رسانی به روستاهای طارم سفلی

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب‌الأمر(عج) هم در ادامه این مراسم در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار داشت: با توجه بحران آب حادث‌شده در روستاهای محروم و دوردست طارم سفلی به دنبال اجرای طرح‌های ضربتی برای آب‌رسانی به روستاهای این منطقه هستیم؛ چرا که کشاورزی اقتصاد مردم این روستاها را تشکیل می‌دهد و وجود آب برای استمرار کشاورزی الزامی است.

سرهنگ پاسدار مسلم لطفی‌پور افزود: یکی از مشکلات ما در حوزه اجرای طرح‌های آب‌رسانی دیر رسیدن بودجه‌ها و اعتبارات است و اینکه باید فازبندی پروژه‌ها طوری اتفاق بیفتد که مهندسان بسیجی ما درگیر کم‌کاری دستگاه‌های اجرایی نشوند.

وی ادامه داد: به هر حال قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حوزه مبارزه با شبیخون فرهنگی هم وارد شده که در بخش سخت‌افزاری استقرار ایستگاه‌های فرستنده دیجیتال امواج تلویزیونی و در حوزه نرم‌افزاری هم با اجرای طرح‌های آموزشی و تربیتی تلاش می‌کنیم که با جنگ نرم فرهنگی دشمن مقابله کنیم و نگذاریم که نیروی کاری و سخت‌کوش روستانشین ما دچار انحرافات فکری و اعتقادی شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین محرومیت زدایی بسیج سازندگی مناطق محروم استانداری قزوین محرومیت زدایی بسیج سازندگی مناطق محروم قرارگاه پیشرفت و آبادانی طرح های محرومیت زدایی اجرای طرح اجرای طرح ها اجرای طرح آب رسانی سپاه استان طارم سفلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، احمد باقری پور در جلسه زمانبندی افتتاح این طرح‌ها که با ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیرعامل و معاونین آب و فاضلاب کشور و همچنین جانشین قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، گفت: پروژه‌های محرومیت زدایی برای تامین آب ۵۸ روستای استان یزد در قالب طرح جهاد آبرسانی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در حال اجرا است که در این جلسه در مورد برنامه زمانبندی بهره برداری این پروژه‌ها در ۳۱ روستا تا پایان امسال برنامه ریزی شد.   او با بیان اینکه طرح‌های آماده بهره برداری در شهرستان‌های خاتم، اردکان و ابرکوه قرار دارند افزود: با بهره برداری از این طرح‌های محرومیت زدایی پنج هزار ۷۶۳ خانوار روستایی با جمعیت ۱۹ هزار و ۷۷۰ نفر از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره مند می‌شوند.   معاون توسعه و بهره برداری آبفای استان یزد ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها در ۳۱ روستای استان بالغ بر هزار میلیارد ریال از محل طرح ملی محرومیت زدایی از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) هزینه شده است.   باقری پور بر ارتقای کیفیت زندگی و افزایش امیدآفرینی بین روستائیان تاکید کرد و اظهار داشت: عملیات آبرسانی به این روستا‌ها شامل ۱۵ روستا در مجتمع آبرسانی بخش بهمن ابرکوه، ۹ روستا در مجتمع آبرسانی عقدای اردکان و هفت روستا در مجتمع آبرسانی بختیاری و شهریاری خاتم است که تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • افتتاح ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • اجرای ۷۰ برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در هفته بسیج سازندگی
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • تحقق وعده صادق با ۲۰ درصدتوان نیروها
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • استقبال فرمانده‌ی قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع از مدل اقتصاد تعاونی پیشگامان