Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در آخرین نشست خبری با اصحاب رسانه در دوره ۳ ساله مسئولیت خود مهمترین اقدامات صورت گرفته در بخش اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، زیربنایی، عمرانی، بهداشت و درمان و امور آب را تشریح و به سئوالات خبرنگاران در دو بخش حضوری و ارتباط فضای مجازی پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا آشناگر با اشاره به ارتقاء سطح جذب اعتبارات و اجرای پروژه‌های نیمه تمام تصریح کرد: در سه سال گذشته غیر از اعتبارات جاری و استانی، در بخش اعتبارات مربوط به دو سفر هیات دولت به استان در مجموع ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان جذب شد که با استفاده از آن حدود ۶۲ پروژه از مجموع ۱۵۷ پروژه مصوب بطور کامل تکمیل و تحویل و مابقی پیشرفت بین ۳۰ تا ۷۰ درصدی دارد.

استاندار سمنان مشکل کم آبی و تامین آب از منابع برون استانی را از دغدغه‌های مسئولان ارشد اجرایی استان در سال‌های اخیر برشمرد و درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای طرح انتقال آب دریای خزر گفت: تخصیص ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب برای استان سمنان از محل انتقال آب دریای خزر اخذ مجوز‌های زیست محیطی لازم، ایجاد ردیف در بودجه کشور اعلام امادگی شرکت مپنا و رایزنی با وزرات دفاع درباره پذیرفتن ابر پروژه‌ای با تخمین ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار تا کنون محقق شده است.

به گفته آشناگر، توسعه بهداشت و درمان به رغم شرایط کرونایی، پیگیری ایجاد صنایع فراوری معدنی و جلوگیری از خام فروشی، حمایت از صنایع در قالب ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید، پیگیری طرح‌های مصرف بهینه آب با کشاورزی نوین، پیگیری طرح‌های ملی توسعه مسیر‌های ارتباطی زمینی، هوایی و ریلی، کسب عناوین برتر ملی در جشنواره‌هایی نظیر شهید رجایی در بخش رضایت مندی مردم، پایین نگه داشتن شاخص تورم و بیکاری نسبت به میانگین کشوری از جمله مهمترین اقدامات دوره مسئولت وی بوده است.

علیرضا آشناگر از آذر ماه سال ۱۳۹۷ مسئولیت استانداری سمنان را پذیرفته بود و در این هفته سید محمد رضا هاشمی از سوی هیات دولت بعنوان جایگزین وی انتخاب شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جذب اعتبارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

کهربایی مدیرکل زندانهای استان سمنان در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، گفت: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 

مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر