Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت آیت الله العظمی سیستانی در پاسخ به استفتایی، مردم عراق را به مشارکت گسترده در انتخابات آتی این کشور دعوت کردند.

به گزارش شفقنا، متن بیانیه مرجع تقلید عالیقدر شیعیان که در قالب پاسخ به پرسش جمعی از شهروندان عراقی صادر شده است، به شرح زیر می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی

سلام علیکم ورحمه الله و برکاته

موعد انتخابات مجلس نمایندگان عراق نزدیک است و بسیاری از شهروندان درباره نظر مرجعیت عالی دینی درباره مشارکت در این انتخابات می‌پرسند و اینکه چه رویکرد را در این باره مصلحت می‌دانند؟

جمعی از شهروندان

بسم الله الرحمن الرحیم

مرجعیت عالی دینی همگان را به مشارکت آگاهانه و مسوولانه در انتخابات آتی دعوت می‌کند و هرچند این امر بدون کاستی نیست، اما سالم‌ترین راه برای عبور کشور به سمت آینده‌ای است که امید می‌رود بهتر از گذشته باشد و از طریق آن، از خطر افتادن در ورطه هرج و مرج و بن بست سیاسی جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رای دهندگان محترم باید از تجارب گذشته درس بگیرند و ارزش آرای خود و نقش مهم ان‌ها در ترسیم آینده کشور را بدانند و این فرصت مهم را برای ایجاد تغییر واقعی در اداره کشور و دور کردن دست‌های فاسد و بی کفایت از پست‌های کلیدی آن غنمیت بشمارند واین امر جز با همبستگی افراد آگاه، مشارکت فعال و انتخاب احسن امکان پذیر نیست که در غیر این صورت، ناکامی‌های پارلمان‌های قبلی و دولت‌های ناشی از آن تکرار خواهد شد و آن زمان دیگر زمان پیشمانی نیست.

مرجعیت عالی دینی امروز نیز آنچه را که پیش از انتخابات گذشته تصریح کرد، تایید می‌کند و عنوان می‌کند که از هیچ نامزد یا لیست انتخاباتی حمایت نمی‌کند و همه این‌ها به نظر رای دهندگان بستگی دارد.

اما در عین حال خطاب به آن‌ها تاکید می‌کند که رزومه نامزد‌ها را در حوزه‌های انتخاباتی به دقت بررسی کنند و تنها افراد صالح و شایسته‌ای را از بین آن‌ها انتخاب کنند که نسبت به حاکمیت عراق، امنیت و شکوفایی آن اصرار و علاقه داشته باشند و امانت دار ارزش‌های اصلی و منافع عالی آن باشند و مراقب انتخاب افراد بی کفایت، فاسد و یا طرف‌هایی که به اصول ثابت مردم عزیز عراق ایمان ندارند و یا خارج از چارچوب قانون اساسی فعالیت می‌کنند، باشید، زیرا این موضوع خطرات بزرگی برای آینده کشور دارد.

مرجعیت همچنین تاکید می‌کند که مسئولان انتخابات در راستای برگزاری آن در فضایی مطمئن و دور از تاثیرات جانبی پول، سلاح غیرقانونی و دخالت‌های خارجی اقدام کنند و ناظر بر شفافیت آن و حافظ آرای رای دهندگان باشند، زیرا امانتی بر گردن آنهاست. والله، ولی التوفیق.

۲۱ صفر / ۱۴۳۳ه/ ۲۹/ ۹/ ۲۰۲۱

منبع: فرارو

کلیدواژه: آیت الله سیستانی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو

مقاومت اسلامی عراق از حمله موشکی به تل‌آویو و نقاط دیگری در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در ادامه عملیات‌های ضدصهیونیستی خود در واکنش به جنایات جنگی اسرائیل در غزه، بامداد جمعه خبر داد به سه نقطه در سرزمین‌های اشغالی حمله کرده است. 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در حالی وارد دویست‌ودهمین روز خود شده که در پی آن حدود ۳۵ هزار نفر از مردم این باریکه شهید شده‌اند که اغلب آن‌ها کودکان و زنان هستند. 

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه نخست خود اعلام کرد با موشک کروز به هدفی مهم در بئرالسبع واقع در جنوب فلسطین اشغالی حمله کرده است. 

مقاومت عراق در بیانیه دوم خود اعلام کرد با موشک‌های کروز به ۲ هدف مهم در تل‌آویو حمله کرده است؛ حمله‌ای که المیادین آن را اولین حمله به پایتخت رژیم صهیونیستی از خاک عراق توصیف کرده است. 

صابرین‌نیوز به نقل از منابع آگاه نوشت مقاومت عراق مرکز جاسوسی «گلیوت» متعلق به موساد در تل‌آویو را هدف قرار داده است.

مقاومت عراق در بیانیه سوم‌خود نیز از حمله با «سلاح مناسب» به یک هدف مهم در بحرالمیت خبر داد. 

مقاومت عراق همچنین ویدئویی از شلیک موشک‌های کروز به سمت بئرالسبع و تل‌آویو را منتشر کرد. 

مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه‌ها تاکید کرده به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد. 

این حملات در حالی است که مقاومت بحرین هم شامگاه پنجشنبه و برای نخستین بار از حمله پهپادی به ایلات خبر داد. 

در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه، گروه‌های مقاومت در منطقه از جمله در لبنان و عراق و همچنین ارتش یمن به عملیات‌های تلافی‌جویانه خود ادامه می‌دهند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • سفر مهم بارزانی به تهران پس از ۳سال | جزئیات دیدارهای رییس اقلیم کردستان
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • مقاومت اسلامی عراق: بندر حیفا را موشکباران کردیم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو