Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح های محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر(عج) در دهستان چوقور منطقه طارم سفلی در جمع خبرنگاران، افزود: در سال های اخیر سعی کردیم توجه بیشتری به مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان داشته باشیم و پروژه های عمرانی را به سمت مشارکتی شدن سوق بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در منطقه طارم به ویژه دهستان چوقور که یکی از مناطق محروم استان است، قطعا اجرای پروژه های کوچک رضایت مندی زیادی را در مردم منطقه ایجاد کرده است.

فرخزاد با اشاره به اولویت بندی صورت گرفته در اجرای این پروژه ها،افزود: اولویت اول، تامین زیر ساخت های لازم از جمله پل و راه است که امروز شاهد افتتاح یکی از این پل ها در روستای قاراخون بودیم.

وی گفت: همچنین پروژه های زیر ساختی دیگر شامل پروژه های آبرسانی و آب شرب در روستای زرند از پروژه های امروز بود چون شبکه توزیع آب شرب این روستا فرسوده بود و از نظر بهداشتی نیز مشکل داشت.

این مسوول اضافه کرد: یکی از وظایف هر دستگاه تخصصی در استان، اجرای امور عمرانی است مانند اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای که مشارکت در ساخت پل را برعهده دارد و یک بخش تامین اعتبار آن توسط سازمان حمل و نقل و راهداری استان و بخشی هم توسط مردم بوده است.

وی تصریح  کرد: در طرح های محرومیت زدایی، عمده کارهایی که نیاز به نیروهای انسانی و دستمزد دارد توسط خود مردم انجام می شود و مابقی کارها که به ماشین آلات و تامین مصالح نیاز دارد با مشارکت قرارگاه و دستگاه های اجرایی انجام می شود.

فرخزاد یادآور شد: در روستای زرند در طرح های آبرسانی و اصلاح شبکه تامین نیرو توسط اهالی و تامین مصالح و ماشین آلات توسط قرارگاه و دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: الگویی که در حال حاضر در پیش گرفته شده هم افزایی خوبی بین مردم و دستگاه های اجرایی و قرارگاه ایجاد کرده و از لحاظ اقتصادی اینگونه پروژه ها بسیار بهینه و به صرفه تر است.

وی اضافه کرد: در مناطق دور افتاده یکی از معضلات در اجرای پروژه ها تامین نیروی انسانی است که در طرح های  مشارکتی در حال اجرا اهالی روستا نیروی انسانی را تامین کرده و بسیاری از هزینه ها کاهش می یابد.

فرخزاد یادآور شد: امسال اعتبار خوبی در مجلس شورای اسلامی در لایحه ۱۴۰۰ حدود ۳۵۰ میلیارد تومان در بخش محرومیت زدایی با استفاده از مدل مشارکت تعیین شد چون ایجاد مشارکت، هم سرعت و هم قیمت ساخت پروژه ها را کاهش می دهد.

برچسب‌ها طارم افتتاح طرح توسعه روستایی استان قزوین استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طارم افتتاح طرح توسعه روستایی طارم افتتاح طرح توسعه روستایی استان قزوین استانداری قزوین محرومیت زدایی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، محمدی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفته در تقویت برنامه تقویت مدارس دولتی به سه گزینه مهم سازماندهی نیروی انسانی  توزیع مناسب تجهیزات  و فضای آموزشی توجه ویژه‌ای دارند
وی درباره افزایش کیفیت آموزشی هم گفت این موضوع فرایندی است که به تدریج اتفاق می‌افتد
توزیع متوازن رشته‌ای دیگر دغدغه متولیان اموزش و پرورش استان است چرا که سهم فنی و حرفه‌ای و کارو دانش در گروه‌های آموزشی با ۳۶ درصد همچنان پایین است و برای رسیدن به سهم ۵۰ درصدی به تلاشی دوچندان آنهم با کمک اولیا نیاز است
دفتر خیرین مدرسه یار هم در اداره کل اموزش و پرورش استان هم پذیرای مشارکت نیکوکاران برای کمک به کودکان نیازمند در راه تحصیل است.

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند