Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@23:23:23 GMT

قرارداد جدید چین با قطر

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۷۱۲۲

قرارداد جدید چین با قطر

شرکت ملی نفت و گاز قطر (قطر پترولیوم) برای فروش گاز مایع به چین با شرکت بازرگانی، بازاریابی گاز و انرژی چین ( CNOOC ) زیر مجموعه شرکت نفت فلات قاره این کشور قرارداد ۱۵ ساله امضا کرد.

به گزارش برنا به نقل از شبکه الجزیره قطر، این قرارداد امروز (چهارشنبه) در مراسمی که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد به امضای «سعد بن شریده الکعبی» وزیر انرژی قطر که عضو هیات مدیره و مدیرعامل شرکت قطر پترولیوم نیز هست و «وو وانگ دونگجین» رئیس هیات مدیره شرکت بازرگانی و بازاریابی گاز و انرژی چین (سی ان او او سی» رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

شرکت ملی نفت و گاز قطر (قطر پترولیوم) اعلام کرد که بر اساس این قرارداد طرف چینی سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تُن گاز طبیعی مایع در طول ۱۵ سال دریافت می‌کند. 

زمان شروع این قرارداد از ژانویه ۲۰۲۲ اعلام شده است.  

همکاری شرکت قطر پترولیوم با شرکت ملی نفت فلات قاره چین در زمینه گاز مایع (LNG) از سپتامبر ۲۰۰۹ آغاز شد و طرف چینی در همان سال اولین محموله گاز طبیعی مایع (LNG) را از شرکت قطر پترولیوم دریافت کرد. 

تا آگوست ۲۰۲۱، قطر در مجموع ۷۱۵ محموله [گاز طبیعی مایع ] را به چین تحویل داده که از بین آن‌ها ۲۷۰ محموله (بیش از ۲۴ میلیون تُن) به شرکت فلات قاره چین تحویل شده است. 

شرکت قطر پترولیوم در ماه جولای گذشته نیز یک قرارداد خرید و فروش جدید با شرکت گاز کره (KOGAZ) امضا کرد تا در طی ۲۰ سال،  سالانه ۲ میلیون تُن گاز طبیعی مایع به جمهوری کره صادر کند. 

در همان ماه نیز شرکت یاد شده قرارداد ۱۵ ساله فروش یک میلیون و ۲۵ هزار تُن گاز طبیعی مایع در سال به شرکت «سی پی سی»  (CPC) تایوان را امضا کرد. 

 «سعد الکعبی» وزیر انرژی قطر ۳۰ شهریور امسال در حاشیه کنفرانس بین المللی «گاستیک» ( GASTIC) در مرکز بین المللی بازرگانی «دُبی» امارات گفت: قطر یک کشور پیشرو در زمینه گاز است و برنامه‌ای برای پیوستن مجدد به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ندارد.  

وی دلیل این تصمیم را این دانست که قطر یک کشور تخصصی در زمینه گاز طبیعی مایع است.  

وزیر انرژی قطر ادامه داد: این تصمیمی بود که گرفته بودیم. همانطور که گفتیم، اوپک را ترک می‌کنیم برای اینکه ما یک کشور گازی هستیم.  

دوحه در دسامبر ۲۰۱۸ تصمیم گرفت که از اول ژانویه ۲۰۱۹ از اوپک خارج شود.  در آن زمان وزیر انرژی قطر توضیح داد که این تصمیم پس از تجزیه و تحلیل احتمالات ارتقای موقعیت قطر در عرصه جهانی گرفته شد.  

۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی قطر از فروش نفت و گاز به دست می‌آید. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا انرژی قطر گاز چین نفت و گاز نفت خرید و فروش تایوان اوپک چین قطر شرکت قطر پترولیوم وزیر انرژی قطر گاز طبیعی مایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۷۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت : بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد و اکنون شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد