Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیماران قلبی در معرض انواع شدید ویروس کرونا قرار دارند و باید بیش از سایر اقشار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری آریا از ایلام ،دکتر جمیل صادقی فر به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قلب اظهار داشت: بیماران قلبی بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع شدید کووید 19 هستند و متاسفانه به علت ترس از این بیماری از مراقبت و معاینات منظم قلب خود غفلت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: علیرغم کثرت مرگ های ناشی از کووید 19 بیماری های قلبی عروقی با 18.6 میلیون مرگ در سال کماکان رتبه اول مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در کشور و استان هم اولین علت مرگ و میر به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 41 درصد علت اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر در استان ایلام سال 99 به دلیل بیماری های قلبی عروقی بوده است.

صادقی فر اظهار داشت: متاسفانه از هر 10 نفر که در سن بین 30 تا 70 سال هستند، یک  نفر به علت بیماری قلبی عروقی فوت می کند.

وی، مصرف دخانیات، دیابت، فشارخون بالا، چربی خون بالا، اضافه وزن و چاقی، کم تحرکی و تغذیه نامناسب را از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی عنوان کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کلسترول خون بالا با 19 درصد، اضافه وزن و چاقی 44 درصد، کم تحرکی 55 درصد و مصرف دخانیات 7 درصد علت بیماری قلبی را در استان تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگارآریا، امسال روز جهانی قلب در روز هفت مهر ماه با شعار «برای حفظ سلامت قلب خود، خانواده و جامعه قلب های خود را با سلامتی پیوند بزنیم»برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایلام بیماری های قلبی دانشگاه علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در محل پروژه ساخت بیمارستان نیایش خرم‌آباد از روند ساخت آن بازدید کرد .

وی افزود: این پروژه از پروژه های بزرگ غرب است که در دولت قبل در سال ۹۳ کلنگ زنی و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما سال ۱۴۰۰ تا به امروز پیشرفت این پروژه به ۶۵ درصد رسیده و به اندازه ۱۰ سال گذشته در این پروژه کار عمرانی و ساخت و ساز صورت گرفته است.

استاندار لرستان ادامه داد : این پروژه با سرعت بسیار رضایت بخشی توسط قرارگاه خاتم با ۲۸۰ نفر پرسنل فعال با پرسنل و مهندسین مجرب و متخصص در حال ساخت است و سال ۱۴۰۴ قطعاً تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این بازدید نیز از بیمارستان نیایش بعنوان بزرگترین مراکز درمانی غرب کشور نام برد و گفت : بیمارستان نیایش یک بیمارستان مدرن و با دارا بودن همه بخشهای پزشکی از جمله سوختگی خواهد بود که با افتتاح آن بخش زیادی از نیازهای آموزشی و درمانی استان مرتفع خواهد شد . ‌

وی افزود: انتظار می رود با حمایت استاندار و از طریق اعتبارات دولتی منابع مالی این پروژه تامین یابد تا سرعت ساخت پروژه نسبت به حال حاضر دوچندان شده و تلاش می کنیم در حوزه منابع مالی اعتبارات بموقع طرح تخصیص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ پروژه با ۱۶۸ هزار مترمربع مساحت در سطح استان در حال اجراست که در صورت بهره‌برداری تحول کم سابقه‌ای در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901054

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون