Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@14:52:33 GMT

فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۷۵۰۶

فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن شد

فومیو کیشیدا به عنوان رهبر بعدی حزب حاکم لیبرال دموکراتیک ژاپن و جانشین یوشیهیده سوگا تعیین شد. کیشیدا در رقابتی تنگاتنگ مقابل تارو کونو به پیروزی دست یافت.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری فرانسه، قانونگذاران حزب حاکم ژاپن امروز (چهارشنبه) یک رهبر جدید برگزیدند و فومیو کیشیدا را به عنوان برنده اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فومیو کیشیدا، وزیر خارجه پیشین ژاپن بعد از آنکه به عنوان پیروز انتخابات رهبری حزب لیبرال دموکراتیک معرفی شد، صحبت کرد.

یوشیهیده سوگا که بابت مدیریت پاندمی کرونا حین بازی های المپیک مورد انتقاد قرار گرفت، از قصد خود برای کناره گیری خبر داد و بعد از آن اعضای حزب لیبرال دموکراتیک برای تعیین جانشین او رای گیری انجام دادند. رهبر جدید به طور حتم نخست وزیر بعدی این کشور میشود.

 فومیو کیشیدا ظرف چند روز در پارلمان تایید خواهد شد و بعد در انتخابات به عنوان رهبر حزب لیبرال دموکراتیک رقابت خواهد کرد. انتظار میرود این حزب در جریان انتخابات پارلمانی ماه نوامبر بتواند اکثریت مجلس سفلی را به دست آورد.

در این رای گیری چهار سیاستمدار شامل دو مرد و دو زن شرکت داشتند. ژاپن هرگز یک نخست وزیر زن نداشته و زنان سرشناس اندکی به عنوان سیاستمدار دارد. این دومین مرتبه ای بود که فومیو کیشیدا برای رقابت درون حزبی نامزد میشد و سال گذشته رقابت را به یوشیهیده سوگا واگذار کرد. او این بار با ۲۵۷ رای به پیروزی رسید و رقیب او ۱۷۰ رای گرفت.

پیروزی کیشیدا تقریبا محرز بود چون از حمایت بیشتری برخوردار شد و انتظار میرود به سیاستهای دولت سوگا ادامه دهد. با این حال او گفته است که از سیاست های نئولیبرال اقتصادی که بر ژاپن احاطه دارد، عبور میکند. او در کوتاه مدت با چالش هایی از جمله احیای اقتصاد کرونازده و همچنین مقابله با خطرات امنیتی از جانب چین و کره شمالی مواجه است.

کیشیدا متعهد شده که دولت او بودجه هنگفتی را در قالب محرک‌های مالی جدید به منظور غلبه بر تبعات اقتصادی همه‌گیری کرونا تامین و هزینه کند. او در عین حال، وعده داد که با نابرابری درآمد مبارزه کند و اقتصاد ژاپن را از عوارض سیاست‌های نئولیبرالی که در دو دهه گذشته اجرا شده، نجات دهد.

نخست وزیر آینده ژاپن همچنین تاکید کرده که با درس‌گیری از شکست دولت پیشین، راهبرد تازه‌ای را برای مهار همه‌گیری کرونا و تسریع بیش از پیش واکسیناسیون سراسری در پیش بگیرد.

رهبر جدید حزب لیبرال دموکرات ژاپن همچنین باید بر چالش کاهش محبوبیت حزبش تا پیش از برگزاری انتخابات آتی در ژاپن غلبه کند.

فومیو کیشیدا پیشتر مسئول سیاسی حزب لیبرال دموکرات بود و در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ وزیر خارجه ژاپن بود. او با اتخاذ سیاست میانه‌روی موفق شد تا روابط سرد آن زمان ژاپن با روسیه و کره‌جنوبی را قدری گرم کند و زمینه سفر تاریخی باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت ایالات متحده به توکیو را فراهم کند. او همچنین در اکتبر سال ۲۰۱۳ و پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی و آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه کشورهای ۱+۵ به عنوان میانجی به تهران سفر کرد.

البته او بر خلاف رقیبش تارو کونو در زمینه مسائل اجتماعی داغ در جامعه ژاپن رویکرد محافظه‌کارانه‌ای دارد.

کیشیدا در سال ۱۹۹۳ و با پیروی از پدر و پدربزرگش که از سیاستمداران صاحب‌نام اهل هیروشیما بوده‌اند، وارد عرصه سیاست شد. او پیش از آن در بانکی ژاپنی شاغل بود. نخست وزیر آینده ژاپن از علاقمندان جدی ورزش بیسبال است و در نوجوانی و جوانی از بازیکنان این رشته ورزشی بوده است. او پس از سه بار ناکامی در امتحان ورودی دانشکده حقوق دانشگاه توکیو در یک دانشگاه خصوصی پایتخت به تحصیل در رشته حقوق پرداخت.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فوميو كيشيدا نخست وزیر ژاپن ژاپن لیبرال دموکراتیک فومیو کیشیدا حزب لیبرال نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۷۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه از نتانیاهو خواسته اند که فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و توافقی را تضمین کند که بستگان آنها را به خانه بازگرداند.

به گزارش الجزیره به نقل از شبکه هفت اسرائیل، این بیانیه در حالی منتشر شده است که وزرای راست افراطی کابینه نتانیاهو تهدید کرده‌اند که در صورت موافقت نخست‌وزیر با آتش‌بس و آزادی اسیر که به جنگ غزه پایان می‌دهد، ائتلاف او را ترک خواهند کرد.

این خانواده‌ها گفتند: «زمان آن فرا رسیده است که رهبری را بر عهده بگیریم، شجاعت نشان دهیم و همه ۱۳۲ اسیر را بازگردانیم». آنها افزودند: "نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، اگر این فرصت را برای بازگرداندن بستگانمان از دست بدهید، تاریخ شما را نخواهد بخشید. "

پیشتر، خانواده‌های اسرای اسرائیلی با تجمع مقابل مقر اقامت وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو، گزینه‌های تهدید‌آمیز خود درباره سند تبادل اسرا را فریاد زدند.

با گذشت حدود هفت ماه از جنگ غزه بدون تحقق اهداف اعلامی آن، خانواده‌های اسرای اسرائیلی بر ضرورت تحرک عملی کابینه نتانیاهو برای آزادی این اسرا که جانشان به دلیل بمباران‌های مستمر در خطر است، تاکید دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • نتانیاهو: شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • نتانیاهو فشار‌های سیاسی را نادیده بگیرد و اسرا را بازگرداند
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • نتانیاهو به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات است
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است