Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم نوروزی عصر چهارشنبه در نشست شورای ساماندهی سالمندان گنبدکاووس گفت که سالمندان تحت پوشش بهزیستی از خدمات مختلف شامل ویزیت و مراقبت در منزل بهره می‌برند ضمن اینکه ۹۰ نفر آنان از خدمات مرکز شبانه روزی و ۳۳ نفر دیگر از خدمات مراکز روزانه تحت نظارت این اداره استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از سالمندان معلول تحت پوشش بهزیستی گنبدکاووس مستمری ماهانه دریافت می‌کنند، افزود: همچنین برخی وسایل توانبخشی مانند ویلچر، عصا، سمعک و ملزومات بهداشتی در صورت نیاز در اختیار این قشر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی ادامه داد: نشست شورای ساماندهی سالمندان گنبدکاووس با وقفه‌ ۱۰ ماهه به دلیل شرایط کرونا امروز برگزار شد و از دستگاه‌های عضو این شورای درخواست می‌شود تا طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را برای کمک به ارتقای سطح زندگی و سلامت جامعه سالمندی ارائه دهند.

رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس با گرامیداشت هفته سالمندی که از ۹ مهر آغاز می‌شود، گفت: شعار امسال این هفته "بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال" است و در ایام شیوع کرونا ارائه آموزش مناسب به سالمندان برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فعالیت در قالب پویش "من هم می‌توانم هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست" در دستورکار این مجموعه قرار دارد.

وی افزود: با توجه به نبود آمار دقیق از جمعیت سالمندی گنبدکاووس از اعضای شورای سالمندی درخواست می‌شود اطلاعات آماری خود را برای تشکیل بانک اطلاعاتی به اداره بهزیستی به عنوان دبیرخانه شورا ارائه دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات متعدد از سال ۹۸ و انتخاب سیدآباد به عنوان محله سالمند، گفت: پیگیری برای اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار جهت ساماندهی یکی از ۲ بوستان‌ این محله برای حضور سالمندان هنوز به نتیجه نرسیده و با اینکه شهرداری از محل اعتبارات خود به‌صورت محدود وسایلی را در این ۲ بوستان مستقر کرده اما کافی نیست.

هوشنگ ابراهیم بیگی افزود: بر اساس آمار ۱۲ هزار نفر در محله سیدآباد زندگی می‌کنند که حدود هزار و ۵۰۰ نفر از آنان بالای ۶۵ سال دارند و نیاز است تا امکانات مناسب در پارک‌های این محله نصب شود ضمن اینکه جاده سلامت به طول هفت کیلومتر نیز در این محله در حال ساخت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این نشست، ارتقای سلامت جسمی و روانی سالمندان و توانمندسازی آنان را از مهمترین وظایف دولت دانست و گفت: با توجه به جایگاه والای سالمندان در جامعه باید برای تحقق حداقل نیازهای اساسی و حفظ شان و احترام آنان تلاش شود.

فرزانه جعفری افزود: نیاز است کمیته‌های تخصصی شورای ساماندهی سالمندان طرح‌های مناسبی را بر اساس ظرفیت‌های شهرستان برای کمک به بهبود شرایط جامعه سالمندی ارائه کنند.

وی با قدردانی از اقدامات اجرایی برای بهره‌مندی جامعه سالمندی از فضای مجازی، اضافه کرد: همه سالمندان دسترسی به فضای مجازی و یا سواد استفاده از آن را ندارند که لازم است در هدف گذاری کمیته‌های تخصصی این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

جعفری همچنین با قدردانی از تلاش شبانه روزی کادر درمان و همراهی مردم در کاهش آمار شیوع کرونا در گنبدکاووس، گفت: هم اینک ۷۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی شهرستان بستری هستند که در مقایسه با اوایل شیوع پیک پنجم کرونا کاهش محسوسی را نشان می‌دهد.

شهرستان مرزی گنبدکاووس ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ شهر و ۱۶۳ روستا با گستره پنج هزار  ۷۲ کیلومتر مربع سکونت دارند.

برچسب‌ها گنبدکاووس سالمندان روز جهانی سالمندان گلستان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس سالمندان روز جهانی سالمندان گنبدکاووس سالمندان روز جهانی سالمندان گلستان سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت

احمد احمدی گفت: تالاب آلاگل ۵۰۰ هکتار، آجی گل ۲۵۰ هکتار و آلماگل ۱۹۰ هکتار پهنه آبی دارد که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که این تالاب‌ها به‌طور تقریبی خشک بودند افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

وی افزود: حضور زیستمندان حیات وحش و سرسبزی حاشیه تالاب‌ها، خوشحالی اهالی بومی منطقه را در پی دارد و بر زیبایی این جاذبه آبی افزوده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس با اشاره به افزایش جهانی گرمای هوا، ادامه داد: اگر در ماه‌های پیش رو سیلابی نداشته باشیم احتمال تبخیر بخش زیادی از پهنه آبی تالاب‌های سه گانه شهرستان وجود دارد.

سه تالاب بین‌المللی که در بخش داشلی‌برون گنبدکاووس نزدیک به مرز ایران- ترکمنستان و در فاصله کمی نسبت به هم واقع شدند در مجموع افزون بر سه هزار هکتار مساحت دارند که بزرگترین آنها «آلاگل» با ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و سپس «آجی‌گل» با ۳۲۰ هکتار و در نهایت «آلماگل» با ۲۰۷ هکتار است.

وقوع سیلاب اگر برای هر نقطه‌ای از ایران همراه با خسارت باشد برای مردم ساکن اطراف تالاب‌ها که با خشکسالی شدید دست به گریبان هستند نعمتی بزرگ محسوب می‌شود چرا که ورود هر قطره از رواناب‌های جاری به این ذخیره‌گاه‌های طبیعی با کمک به تداوم زندگی گونه‌های مختلف جانواری و گیاهی آن برابر است.

جوامع محلی از این تالاب‌ها در کشاورزی، دامداری، پرورش آبزیان و گردشگری استفاده می‌کنند و یکی از عوامل اصلی سکونتگاه این جوامع در منطقه وجود این تالاب‌هاست.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • مادری پسر معلول خود را خوراک تمساح کرد
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • رویداد استارت آپی در گنبدکاووس با رنگ و بویی انتخاباتی
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی