Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@17:11:56 GMT

پولساز‌ترین مشاغل دنیا چیست؟

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۷۶۰۹

پولساز‌ترین مشاغل دنیا چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیشتر افراد تمایل دارند شغل هایی که درامد بالایی داشته باشد انتخاب کنند تا بتوانند نیاز های مادی خود را تامین کنند با توج ه به اینکه برای هر شغلی باید مهارت ای مرتبط با آن را دارا بود در ادامه پردرآمدترین شغل‌های جهان را معرفی کرده‌ایم.

فهرست مشاغلی که در این گزارش بیان کرده ایم بر اساس متوسط درآمد جهانی است و در هر کشوری این امر تفاوت هایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فیزیوتراپ

از کمک به بیمار برای دوباره راه رفتن گرفته تا کاهش آرتروز شدید؛ به‌طور کلی روز کاری فیزیوتراپ‌ها بسیار کسل‌کننده می‌گذرد. فیزیوتراپ نمی‌داند در طی روز با چه مواردی مواجه می‌شود و درمان آن‌ها چقدر دشوار خواهد بود، اما در انتهای روز، احساس می‌کند عملکرد بسیار ارزشمندی داشته است.

 توسعه‌دهنده نرم‌افزار

در عصر دیجیتال، جای تعجب نیست که توسعه‌دهندهٔ نرم‌افزار جزو پردرآمدترین شغل های جهان باشد. این متخصصان فناوری به‌خوبی می‌دانند که چگونه وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی جذاب و گیرا و ابزارهای وبلاگ‌نویسی و هزار و یک ابزار اینترنتی دیگر بسازند. آن‌ها قراردادهای سنگینی می‌بندند و گاهی‌اوقات چند دورکار را هم به‌کار می‌گیرند و این‌‌گونه بین کار و زندگی‌شان تعادل هم ایجاد می‌کنند.

 آمارگر اگر اهل داده‌ها و عاشق اعداد هستید، آمارگری می‌تواند شغل رویایی‌تان باشد. کار آمارگرها تحلیل داده‌ها و پیش‌بینیِ روندهای آتی برای مشتریان است. اگر می‌خواهید در این شغل به جایی برسید، باید مدارک معتبر دانشگاهی داشته باشید.  وکیل

اگر آدم برون‌گرایی هستید و دغدغه اجرای عدالت را دارید، وکالت شغل ایدئالی برای شماست. مطالعات تخصصی وکیل بستگی به حوزه‌ای دارد که می‌خواهد روی آن تمرکز کند، اما آنچه بین همهٔ وکلا مشترک است، زمان کاری طولانی و سال‌های سال تحصیل و تلاش برای رسیدن به رضایت حرفه‌ای است.

 مدیر فناوری اطلاعات

مسئولیت‌های مدیران فناوری اطلاعات، حفظ شبکه‌های اداری از نفوذ هکر‌ها و بدافزارها، نظارت بر ارتقای نرم‌افزار و سخت‌افزار و خلاصه هر مسئلهٔ فنی دیگری است که پیش می‌آید. فناوری اطلاعات جزئی جدایی‌ناپذیر از هر مدل کسب‌وکار است و بنابراین مدیران فناوری اطلاعات هم خواهان زیادی دارند.

 خلبان

برای خلبان شدن، نه‌تنها باید آموزش‌های سختی را پشت سر بگذارید، بلکه باید از شرایط جسمی خاصی هم برخوردار باشید. به‌طور مثال، هواپیمایی بریتانیا شرط قدی ۱۵۷ تا ۱۹۰ سانتی‌متر، و گذراندن آزمون پزشکی EASA کلاس ۱ را که شامل آزمون‌های آمادگی جسمانی، شنوایی و بینایی است، برای خلبان‌ها اجباری کرده است.

 مهندس نفت

مهندس نفت باید فناوری‌های جدیدی برای استخراج نفت و گاز طبیعی به شیوه‌ای ایمن و سازگار با محیط‌زیست ایجاد کند. مهندس نفت باید فهم خوبی از ریاضیات و علوم مربوطه داشته باشد تا بتواند در این شغل موفق شود.

 پزشک عمومی

هر بیماری، چه سرماخوردگی ساده داشته باشد و چه بیماری مهلک، در قدم اول به پزشک عمومی مراجعه می‌کند. پزشک‌های عمومی بدن و آناتومی انسان را به‌خوبی می‌شناسند؛ یا بیمار را درمان می‌کنند یا او را به متخصص مربوطه ارجاع می‌دهند.

پاپزشک

اگر دوست دارید تخصص بگیرید، می‌توانید پاپزشک یا پزشک متخصص پا شوید. پاپزشک‌ها بیشتر با مسائلی مانند پینهٔ پا، ناخن‌های فرورفته و شکستگی سروکار دارند. برای اینکه به پاپزشکی، یکی از پردرآمدترین شغل های جهان برسید، باید پس از دورهٔ عمومی، دورهٔ تخصصی پاپزشکی را طی کنید.

دندان‌پزشک

دندان‌پزشک‌ها در سرتاسر دنیا خواهان زیادی دارند. در این حوزه، برای اینکه مراجعه‌کننده‌های خود را حفظ کنید و به بیمارانی که روی آن صندلی‌های دلهره‌آور دندان‌پزشکی هستند، احساس راحتی بدهید، باید مهارت های ارتباطی فوق‌العاده‌ای داشته باشید.

 پرستار بیهوشی

پرستارهای بیهوشی نقش بسیار مهمی در شرایط بحرانی ایفا می‌کنند. آن‌ها مسئول به‌کارگیری مقدار دقیق داروی بیهوشی، از طریق تزریق یا گازهای تنفسی هستند. برای گرفتن این تخصص، ابتدا باید در رشتهٔ پرستاری تحصیل کنید، بعد پرستاری بیهوشی را در مقطع کارشناسی‌ارشد ادامه دهید.

 پزشک کودکان

اگر بچه‌ها را دوست دارید و می‌خواهید هر روز با آن‌ها سروکله بزنید، می‌توانید پزشک متخصص کودکان شوید. پزشک کودکان باید سلامت جسمی، روحی و اجتماعی بیمارانش را بررسی کند و اطمینان یابد که آن‌ها سالم بوده و مشکلی ندارند.

 مدیرعامل

برای اینکه مدیرعامل یا مدیر ارشد اجرایی شوید، باید سال‌ها تلاش کنید تا تجربه و مهارت‌های لازم برای صنعت مربوطه را کسب کنید؛ درست مانند ایلان ماسک (Elon Musk) و تیم کوک (Tim Cook) که از پردرآمدترین مدیرعامل‌ها در جهان هستند.

 متخصص پروتزهای دندانی

همان‌طور که از نام این شغل پیداست، متخصصان پروتزهای دندانی هم با دهان و دندان سروکار دارند. آن‌ها دندان‌هایی می‌سازند که جایگزین دندان‌های افتادهٔ بیمار می‌شوند و سایر ناهنجاری‌هایی که بیماران ممکن است با آن‌ها مواجه باشند را درمان می‌کنند؛ از فک کج گفته تا بهبود وضعیت جویدن و صحبت کردن. متخصصان پروتزهای دندانی را می‌توان جراحان پلاستیک دندان دانست.

 ارتودنتیست

کار ارتودنتیست‌ها اصلاح طرح لبخند، تقویت ساختار دندان‌ها و تصحیح جویدن‌های نامنظم با کمک براکت، نگهدارنده و سایر وسایل جایگزین است. اگر می‌خواهید ارتودنتیست شوید، ابتدا باید در رشتهٔ مرتبط تحصیل کرده و بعد هم دورهٔ تخصصی ارتودنسی را بگذرانید.

 متخصص داخلی

متخصصان داخلی پزشک‌هایی هستند که بیماری‌ها و آسیب‌های اندام‌های داخلی بدن را درمان می‌کنند. متخصصان داخلی جراحی نمی‌کنند، آن‌ها بیشتر با بیماری‌هایی مانند دیابت، آلزایمر و فشار خون بالا سروکار دارند. بعد از اینکه متخصص داخلی شدید، می‌توانید تخصص خود را در زمینهٔ خاصی همچون دستگاه گوارش هم ادامه دهید.

 روان‌پزشک

جای تعجب نیست که روان‌پزشکی جزو پردرآمدترین شغل های جهان است. روان‌پزشک به مشکلات بیمارانش گوش می‌دهد و ریشهٔ مسئله را پیدا می‌کند. این فرایند در مواجهه با بعضی موقعیت‌ها بسیار دشوار می‌شود. برای روان‌پزشک شدن، باید سال‌ها تحصیل کنید و در این حوزه از پزشکی تخصص بگیرید.

 پزشک زنان

پزشک متخصص زنان به سلامت دستگاه تولیدمثل در زنان می‌پردازد، معاینه‌های تخصصی انجام می‌دهد و بر روند بارداری نظارت می‌کند. بعضی مواقع هم جراحی لیزری انجام می‌دهد تا سلول‌های ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) را بردارد، یا زایمان را انجام می‌دهد.

 جراح دهان و فک و صورت

جراح دهان و فک و صورت، برخلاف دندان‌پزشک معمولی، روی صورت و دهان و فک جراحی می‌کند. اما برای رسیدن به این جایگاه شغلی، باید چهار سال دیگر هم ادامه‌تحصیل بدهید. این جراحان، بیهوشی را هم انجام می‌دهند.

 جراح

جراحان در سرتاسر دنیا ارزنده‌ترین پزشک‌ها محسوب می‌شوند؛ به همین خاطر است که رتبهٔ نخست این فهرست را هم از آنِ خودشان کرده‌اند. جراحان نه‌تنها تحصیلات پزشکی را پشت سر می‌گذارند، بلکه چندین سال دیگر هم به گرفتن تخصص در حوزهٔ خاصی مشغول هستند. آن‌ها در یک روز معمول کاری، جراحی‌های مهمی انجام داده و زندگی بیماران‌شان را نجات می‌دهند.

پربیننده ترین جزییات و شرایط ثبت نام خودرو فیدلیتی ویژه مهرماه۱۴۰۰ قیمت مسکن رکورد تازه زد / رشد ۴۵درصدی اجاره‌ بها آغاز ثبت نام اینترنت رایگان دانشجویی ۵ خبر مهم اقتصادی۱۴۰۰/۷/۶ قیمت جدید خودرو شاسی بلند + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کسب ثروت پردرآمدترین شغل های جهان فناوری اطلاعات دندان پزشک روان پزشک پزشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟

ایسنا/خراسان رضوی مشاغلی وجود دارد که افراد با انجام آن، ۴۰ درصد کمتر در معرض آسیب شناختی بعد از ۷۰ سالگی قرار دارند.

تحقیق جدید خطرات زوال شناختی روی ۷۰۰۰ نفر در ۳۰۵ شغل مورد بررسی قرار گرفت.

وقت آن است که در کلاس هنر یا آشپزی ثبت‌نام، کتاب بازی‌های فکری و پازل را باز یا یک بار دیگر سعی کنید به ایتالیایی یا آلمانی تسلط پیدا کنید.

شواهد علمی جدیدی به‌دست آمده است که به‌نظر می‌رسد آنچه را که بسیاری گمان می‌کردند، تأیید می‌کند؛ اینکه در مغز شما، مانند بسیاری از چیزها، ممکن است «ااگر از آموخته‌هایتان استفاده نکنید به فراموشی سپرده شوند.»

نتایج تحقیق جدید نروژی نشان داد افرادی مجبور بودند از مغز خود در زمینه شغلی زیاد استفاده کنند، ۴۰ درصد کمتر در معرض آسیب شناختی در سنین بالای ۷۰ سال بودند، نسبت به افرادی که شغلشان بیشتر به کارهای روزمره متکی بود.

ترینه هولت ادوین از بیمارستان دانشگاه اسلو، محقق اصلی این تحقیق، در بیانیه‌ای گفت: ما الزامات مشاغل مختلف را بررسی کردیم و دریافتیم که تحریک شناختی در محل کار در مراحل مختلف زندگی در دهه‌های ۳۰، ۴۰، ۵۰ و ۶۰ سالگی شما، با کاهش خطر ابتلا به اختلالات شناختی خفیف بعد از ۷۰ سالگی مرتبط است.

وی افزود: یافته‌های ما ارزش داشتن شغلی را نشان می‌دهد که به تفکر پیچیده‌تر به‌عنوان راهی برای حفظ بالقوه حافظه و تفکر در دوران پیری نیاز دارد.

این تحقیق بر اساس مطالعه ۷۰۰۰ نفر در ۳۰۵ شغل انجام شد و محققان مشاغل را در چهار گروه دسته‌بندی کردند، از مشاغلی که به بیشترین تفکر و خلاقیت نیاز داشتند تا مشاغلی که کمترین نیاز را داشتند. برای مثال معلمان در دسته اول بودند. مشاغل پستچی و نگهبان در گروه چهارم قرار گرفتند.

حتی پس از محاسبه متغیرهایی مانند سن، جنسیت، تحصیلات و درآمد، محققان دریافتند افرادی که در گروه چهارم قرار داشتند ۶۶ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به اختلالات شناختی یا زوال عقل بالای ۷۰ سال بودند.

یا برعکس، افرادی که در گروه اول بودند، گروهی که باید همیشه در آن تفکر کرد، ۴۰ درصد کمتر از گروه اول دچار اختلال شناختی شدند.

خوب، بنابراین نمی‌توانیم نتیجه بگیریم که انجام جدول کلمات متقاطع یا یادگیری یک ساز موسیقی خطر را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد. این حداکثر مزیتی است که در طول دهه‌ها به‌دست آمده است و در کسانی که مشاغل هیجانی داشتند در مقایسه با کسانی که مشاغل خسته‌کننده و معمولی داشتند، مشاهده شده است.

تمرین دادن مغز

اما این تحقیق به داده‌هایی افزود که نشان می‌دهد تمرین دادن مغز، به‌عبارت دیگر، فکر کردن زیاد و انجام کارهایی که شما را از نظر ذهنی به چالش می‌کشد، به‌راستی برای آن مفید است.

این یافته، شاید به‌طرز شگفت‌آوری، موضوعی بحث‌برانگیز میان محققان پزشکی باشد. بسیاری از محققان برجسته در این زمینه در هر دو طرف بحث موضع گرفته‌اند و یافتن مطالعاتی که شما را به این فکر می‌اندازد که آیا کل ماجرا دروغ است یا خیر، کار سختی نیست.

یکی از چالش‌های عمده تحقیقات در این زمینه بیشتر به امکان تحقق آن بستگی دارد.

به این دلیل که هیچ راهی برای تکرار شرایط آزمایشگاهی در دنیای واقعی وجود ندارد. ما نمی‌توانیم یک میلیون جفت از دوقلوهای همسان را جدا کنیم، آنها را در ۲ موسسه پزشکی مختلف برای تمام عمرشان حبس کنیم سپس، برای مثال، فقط یک گروه را برای دهه‌ها تحت تربیت مغز و تحریک شناختی قرار دهیم و دریابیم چه اتفاقی می‌افتد.

بیشتر تحقیقات مجبور بوده‌اند بر خوداظهاری یا مداخله نظارت شده کوتاه‌مدت تکیه کنند.

این چیزی است که این تحقیق جدید در نروژ را به‌ویژه جالب می‌کند. این تحقیق، مشاغلی را مورد بررسی قرار داد که تعداد زیادی از مردم در طول چندین دهه انجام داده بودند. بنابراین محققان توانستند اثرات تحریک شناختی پایدار و تمرین را در درازمدت بررسی کنند.

این یک آزمایشگاه و کامل نیست، اما شروع بسیار خوبی است.

در همین حال شایان‌ذکر است کسانی در جامعه علمی که نسبت به مزایای تحریک ذهنی بر سلامت مغز مشکوک هستند، اغلب سعی می‌کنند به سؤالی متفاوت از بقیه پاسخ دهند.

به‌طور معمول، محققان پزشکی برای اثبات چیزی انتظارها رو بالا می‌برند سپس در دستیابی به آن شکست می‌خورند. آنان اغلب به‌سرعت به این نکته اشاره می‌کنند که A منجر به B می‌شود در حالی‌که به‌راستی ثابت نکرده‌اند، فقط اینکه، ارتباط آماری قوی بین A و B وجود دارد.

خوب قابل قبول است اما در دنیای واقعی ما با سوالات متفاوتی سروکار داریم. چه احتمالی وجود دارد که این یافته کمک‌کننده باشد و هزینه‌ها و خطرات آن چیست؟

بسیاری از مردم مدت‌ها قبل از اینکه محققان پزشکی به‌طور قطعی ثابت کنند که سیگار باعث سرطان ریه می‌شود، سیگار را ترک کردند. اگر منتظر اثبات این موضوع بودند، بسیاری از آنان همان ابتدا به‌دلیل سرطان ریه می‌مردند.

این امر تحت هیچ شرایطی عملی نیست. زوال عقل، بیماری وحشتناک است، بیماری آلزایمر شایع‌ترین نوع زوال عقل است. هر چیزی که به‌طور قابل قبولی ممکن است خطر را کاهش دهد ارزش امتحان کردن را دارد. به‌خصوص اگر به اندازه انجام جدول کلمات متقاطع جذاب باشد، یادگیری آلات موسیقی و یادگیری یک زبان جدید آسان‌تر از ترک سیگار است.

منابع

https://www.marketwatch.com

https://www.morningstar.com

https://finance.yahoo.com

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • اتوبوس‌هایی که به فرمان خانم‌ها حرکت می‌کنند
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • نمایشگاه هفته مشاغل در شاهرود