Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@09:33:22 GMT

دیدار با مهدی کروبی بعد از ۱۱ سال

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۷۶۸۳

دیدار با مهدی کروبی بعد از ۱۱ سال

آفتاب‌‌نیوز :

سیدابراهیم امینی پس از ۱۱ سال با مهدی کروبی پدر معنوی حزب اعتماد ملی دیدار کرد. در این دیدار صمیمی مسائل مختلفی از جمله وضعیت معیشت مردم و تحولات افغانستان مورد بحث واقع شد.

سیدابراهیم امینی، عضو هیات رییسه مجلس ششم و عضو هیات موسس و شورای مرکزی حزب اعتماد ملی عصر روز شنبه ۲۷ شهریورماه با مهدی کروبی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار دو ساعته که اولین ملاقات حضوری آقای کروبی و سیدابراهیم امینی پس از ۱۱ سال بود، دو طرف در خصوص آخرین تحولات سیاست داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی کشورمان و تحولات منطقه به بحث و گفتگو پرداختند.

آقای کروبی در این دیدار ضمن اشاره به برخی خاطرات مشترک خود با امام خمینی (ره)، به مرور وقایع منجر به پیروزی انقلاب و برخی اتفاقات مهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تحولات به وجود آمده در ۴ دهه حکمرانی در کشور پرداخت.

در ادامه این دیدار طرفین ضمن اشاره به درگذشت زنده‌یاد محتشمی‌پور، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشتند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین کروبی در ادامه با اشاره به ریاست زنده‌یاد محتشمی‌پور بر ستاد انتخاباتی ایشان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ که سیدابراهیم امینی نیز جانشینی این ستاد را برعهده داشت، به ذکر برخی خاطرات مشترک خود و سیدابراهیم امینی با آن مرحوم پرداخت.

بازخوانی خاطرات مربوط به مجلس ششم، سفر‌های مشترک متعدد از جمله سفر حج و دیدار از کشور‌های لبنان و سوریه در دوران مجلس ششم و سفر‌های انتخاباتی سال ۸۴ مطالبی بود که به آن پرداخته شد.

در ادامه این دیدار طرفین به بررسی و تحلیل وضع موجود اقتصادی و سیاست داخلی کشور و آخرین تحولات منطقه و جهان پرداختند.

آقای کروبی در این دیدار با بیان سخنانی نسبت به شرایط موجود کشور از جمله در عرصه اقتصاد و معیشت قشر ضعیف جامعه ابراز امیدواری کرد که مسوولان امر به دور از سیاسی‌کاری نسبت به گشایش شرایط و کمک به بهبود وضعیت اقتصادی جامعه به‌ویژه در خصوص اقشار کمتر برخوردار اقدامات اساسی انجام دهند.

بررسی آخرین تحولات منطقه از جمله اتفاقات هفته‌های اخیر افغانستان از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار دوساعته بود که از ساعت ۱۷:۳۰ عصر روز شنبه آغاز شده بود.

مهدی کروبی در این دیدار با ابراز نگرانی از تحولات افغانستان و برخورد‌های غیرانسانی و غیرشرعی با زنان و اقشار دانشگاهی افعانستان و ایجاد مزاحمت برای کشور‌های همسایه از جمله ایران را دور از انتظار ندانست.

طرفین در پایان این دیدار که با حضور سرکار خانم فاطمه کروبی، همسر و حسین کروبی فرزند مهدی کروبی برگزار شد، نسبت به رفع محدودیت‌ها ابراز امیدواری کردند.

منبع: روزنامه اعتماد

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مهدی کروبی ابراهیم امینی حزب اعتماد ملی مهدی کروبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور

سرهنگ کارآگاه احمد امینی سرهنگ امینی فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: در پی شکایت ۴۴ شهروند نوری در خصوص سرقت احشام آنان، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی پس از تحقیقات فنی و اطلاعاتی و گشت‌های هدفمند موفق به شناسایی یک سارق در این خصوص شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نور با هماهنگی قضائی سارق را که یک دامداری در اطراف شهرستان نور داشت، دستگیر کردند، گفت: متهم در بازجویی فنی به سرقت ۱۰۶ راس احشام اعتراف و پس از ذبح گاو‌های مسروقه، آنها را در رستوران‌های شهرستان نور و همجوار بفروش می‌رساند.

سرهنگ امینی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی، ماموران ۲ همدست این سارق را شناسایی و دستگیر کردند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت سارق اصلی نیز با دستور قضایی پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور
  • دیدار آلومینیوم - پرسپولیس به وقت‌های اضافه کشیده شد + فیلم
  • موقعیت سوزی تراکتور در نیمه اول دیدار با ذوب آهن
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • گزارش زنده: مس رفسنجان-پیکان
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو