Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:24:17 GMT

۱۰ هزار تن نهاده دامی وارد خراسان شمالی شد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۴۷۶۹۴

۱۰ هزار تن نهاده دامی وارد خراسان شمالی شد

علیرضا توسلی نیا روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نهاده های مورد نیاز دامداران و مرغداران به عنوان ذخیره راهبردی انبار می شود و البته توزیع آن هم در حال انجام است.

وی افزود: نهاده ها شامل جو، ذرت و کنجاله سویا است که به مرور در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

توسلی نیا با اشاره به کمبود و گرانی نهاده های دامی اظهار داشت: تلاش داریم تا با تامین و ذخیره سازی نهاده های مورد نیاز دامداران، دغدغه این تولیدکنندگان در زمینه تولید کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مجوز وزارت جهاد کشاورزی در هفته جاری سه هزار و ۶۰۰ تن جو با قیمت یارانه ای میان دامداران و مرغداران توزیع شده است‌.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جو یارانه ای به ازای هر کیلوگرم ۲۲ هزار و ۵۰۰ ریال به دامداران و مرغداران عرضه می شود.

براساس این گزارش، امروز هم محموله بزرگ سه هزارتنی نهاده های دامی به خراسان شمالی وارد شده است.

چندین تریلی حامل جو و ذرت امروز در سیلوهای بجنورد ذخیره شد تا در اختیار دامداران و مرغداران قرار گیرد. 

استان خراسان شمالی قطب دامپروری کشور است و در آن ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور بجنورد وزارت جهاد کشاورزی دام و طيور خراسان شمالی دامداران و مرغداران خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۷۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد

 سارانی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های ابتدای اردیبهشت تا امروز بیشترین میزان ذخیره‌سازی روان آب در سد‌های حاجی آباد زیرکوه و نهرین شهرستان طبس انجام شد.

وی افزود: یک میلیون و ۶۴۰ هزار متر مکعب روان آب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۹۷۰ هزار متر مکعب در سد نهرین طبس مهار شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: با بارندگی‌های چند روز گذشته حجم مخازن سد‌های استان به ۱۸.۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی گفت: حجم کل مخازن سد‌های خراسان جنوبی ۷۵.۷۵ میلیون متر مکعب است و اکنون ۲۴ درصد مجموع ظرفیت هشت سد مخزنی استان آبگیری شده است.

با توجه به کاهش بارندگی‌های خراسان جنوبی در سال‌های اخیر ذخایر آبی پشت سد‌های استان نسبت به قبل افت کرده و هر سال بخش قابل توجهی از این ظرفیت ذخیره‌سازی، خالی است.

سارانی پیش از این گفته بود: تمامی سد‌های استان در وضعیت پایدار و سالم هستند و ورودی و خروجی مخازن سد‌ها به صورت لحظه‌ای کنترل می‌شود لذا برای مهار سیلاب‌های احتمالی آمادگی کامل را دارند.

وی با تکذیب خبر شکسته شدن سد در این استان افزود: سد تعریف مشخصی دارد و سازه‌های کوچکی که برای مهار آب و سیلاب احداث می‌شود، سد نیستند بلکه بند نامیده می‌شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی، ۲ بند خاکی در زیرکوه که بر اثر سیلاب دچار خسارت شدند در ده‌های گذشته بنا به درخواست مردم و با مشارکت آنان توسط نهاد‌هایی غیر از وزارت نیرو احداث شده بودند که این شرکت درباره پایداری و بهره برداری این گونه بند‌ها به متولیان آن تاکیدات و تذکرات لازم را اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند