Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

اخاذی از دختران جوان به بهانه خاستگاری

سرهنگ علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: با شکایت زن جوانی با سرقت طلا و پول هایش از منزلش، کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بررسی‌های اولیه حکایت از آن داشت که سرقت از سوی فردی آشنا صورت گرفته است، در ادامه ماموران موفق شدند تصویر سارق جوان که با کلید وارد خانه شاکی شده بود بدست آورند. زمانی که دختر جوان تصویر سارق خانه اش را دید او را به عنوان خواستگارش شناسایی کرد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: دختر جوان گفت: مدتی قبل در اینستاگرام با پسر جوانی به نام کوروش آشنا شدم. مدتی که از آشنایی مان گذشت کوروش ابراز علاقه کرد و پیشنهاد ازدواج مطرح کرد.

شاکی ادامه داد: خانواده ام در شهرستان زندگی می‌کنند و من برای پیدا کردن کار راهی تهران شدم. کوروش به نظرم مرد خوبی برای زندگی بود و با پیشنهاد او برای ازدواج موافقت کردم و وقتی پاسخ مثبت من را دید، از شهرستان محل زندگی اش به تهران آمد و برای صحبت درباره ازدواج به خانه ام دعوتش کردم. فردای روزی که کوروش به خانه ام آمد از خانه سرقت شد، اما نمی‌دانستم که او عامل این سرقت است.

عزیزخانی اضافه کرد: بدنبال اظهارات دختر جوان، تحقیقات برای دستگیری کوروش ادامه یافت. در ادامه بررسی‌ها کارآگاهان با شکایت‌های مشابه مواجه شدند. سرقت‌هایی که تمامی آن‌ها از سوی مرد جوانی به نام کوروش صورت گرفته بود. بررسی‌ها نشان می‌داد متهم جوان در شهر‌های چالوس، مشهد، اردبیل، ... به همین شیوه مورد سرقت انجام داده است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: متهم در عملیاتی وی دستگیر شد و به سرقت از زنان و دختران جوان در شهر‌های مختلف اعتراف کرد و تاکنون تعداد ۷ شاکی شناسایی و ارزش اموال مسروقه نیز بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است. تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر شاکیان ادامه دارد.

سارق باطری خودروها در پشت بام مدرسه به دام افتاد

سرهنگ سید جلال حسینی رئیس کلانتری ۱۰۸ نواب اظهار کرد: در پی تماس شهروندان مبنی بر سرقت محتویات خودرو در یکی از خیابان‌های نواب ماموران کلانتری به صحنه جرم اعزام شدند.

وی افزود: ماموران کلانتری پس از تحقیقات میدانی و اقدامات فنی متوجه شدند سارق، باطری ۳ خودرو را سرقت کرده و برای دستبرد دینام کولری به پشت بام یک مدرسه مراجعه کرده است.

رئیس کلانتری ۱۰۸ نواب تصریح کرد: ماموران کلانتری پس از مسدود کردن راه‌های فرار برای دستگیری سارق اقدام کردند که با مقاومت متهم مواجه شدند.

وی افزود: با توجه به ارتفاع زیاد پشت بام مدرسه و احتمال سقوط سارق، ماموران کلانتری با سازمان آتش نشانی شهرداری تهران تماس گرفتند و سارق را با نردبان هیدرولکی به زمین انتقال دادند.

سرهنگ حسینی گفت: سارق سابقه دار پس از انتقال به کلانتری به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات داخل خودرو شهروندان اعتراف و دلیل سرقت ها را نیاز مالی برای خرید موادمخدر عنوان کرد، پرونده متهم جهت سرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

شناسایی انبار احتکار لوازم یدکی قاچاق خودرو در ورامین

سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق تهران اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار لوازم یدکی قاچاق در محدوده حصارک ورامین بررسی موضوع در دستور کار ماموران پایگاه پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان ورامین با انجام فعالیت‌های اطلاعاتی و عملیاتی در نهایت انبار مورد نظر را که در یک دامداری متروکه بود شناسایی و پس از اخذ دستور قضائی وارد انبار شده و طی بازدید از داخل سوله یک هزار و ۵۰۲ کارتن انواع لوازم یدکی خودرو خارجی کشف شد که بنابر نظر کارشناسان ارزش مالی آن بیش از ۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد: با توجه به عدم ارائه مدارک گمرکی و ثبت در سامانه جامع انبارها، محل مورد نظر پلمب و پرونده‌ای در این باره تشکیل و برای اعمال قانون به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ورامین ارسال شد.

وی افزود: نیروی انتظامی با جدیت با افرادی که بخواهند امنیت اقتصادی جامعه را بر هم بزنند و اقدام به احتکار کالا‌های اساسی کنند برخورد قانونی و سخت خواهد کرد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق محتویات خودرو در پردیس

سرهنگ بهزاد عبدیان فرمانده انتظامی شهرستان پردیس اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در پردیس، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ پردیس با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی نامحسوس موفق به دستگیری سارق محتویات خودرو بهمراه یک دستگاه موتور سیکلت در پردیس شدند.

عبدیان با بیان اینکه متهم با موتورسیکلت مسروقه اقدام به سرقت محتویات خودرو می‌کرد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات به ۱۵ فقره سرقت داخل خودرو در مناطق مختلف شهرستان پردیس اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست وسایل نقلیه خود را به لوازم بازدارنده سرقت مجهز کنند و درصورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف رنگ موی تقلبی در شرق تهران

سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی شرق استان تهران اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر نگهداری و تولید تعداد قابل توجهی لوازم آرایشی تقلبی با برند معروف در یک منزل مسکونی، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از بررسی خبر و اطمینان از صحت آن با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این واحد مسکونی ۳۰ هزار لوازم آرایشی بهداشتی از قبیل رنگ مو و مواد ویتامینه مو با برچسب و بسته بندی برند‌های معروف کشف کردند.

به گفته فرمانده انتظامی شرق استان تهران کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۷ میلیارد تومان برآورد کردند.

سردار عزیزی تاکید کرد: برخورد نیروی انتظامی با قاچاقچیان کالا و ارز قاطع و به صورت مستمر خواهد بود که تعامل بیشتر شهروندان با پلیس در ارتباط با اعلام موارد مشکوک از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ باعث حمایت بیشتر از تولید ملی می‌شود.

شناسایی سارقان و مالخران موتورسیکلت در شهرستان قرچک

سرهنگ نجم الدین مرادی فرمانده انتظامی شهرستان قرچک اظهار کرد: پس از وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان قرچک رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه داوود آباد این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی دوربین‌های امنیتی و مغازه‌های اطراف محل سرقت، با استفاده از منابع اطلاعاتی و انجام تحقیقات گسترده، چهره‌ی ۲ سارق شناسایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قرچک ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی و در یک عملیات غافلگیرانه‌ی پلیسی هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیر شدند که در ابتدا منکر سرقت شده و پس از تحقیقات به سرقت موتور سیکلت اعتراف کردند و مدعی شدند که موتور سیکلت‌های سرقتی را از طریق ۳ نفر مالخر به فروش می‌رساندند.

این مقام انتظامی ادامه داد: هر ۳ مالخر در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند که ۳ دستگاه موتورسیکلت سرقتی از مخفیگاهشان کشف و ضبط شد.

سرهنگ مرادی گفت: روند تحقیقات از سارقان دستگیر شده برای بررسی ابعاد دیگر پرونده ادامه دارد و پس از تکمیل آن، برای سیر مراحل قانونی، متهمان به دستگاه قضائی معرفی می‌شوند.

فروش موتورسیکلت‌های مسروقه با اوراق جعلی مزایده به مالخران

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی اظهار کرد: در پی سرقت یک دستگاه موتورسیکلت مجهز به جی پی اس کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهم را در محدوده خیابان خاوران شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی وی را دستگیر و در بررسی از این مکان ۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی به همراه تعدادی اوراق جعلی مزایده‌ای کشف کنند.

وی افزود: در پی جویی‌های پلیسی مشخص شد، متهم پس از سرقت موتورسیکلت، آن‌ها را به موتورسازی‌اش منتقل و با تغییر شماره و ارکان موتورسیکلت ها، آن‌ها را با اوراق جعلی مزایده‌ای به مالخر خود در شهر‌های مختلف مانند تهران، لواسان، کاشمر، قم، باقرشهر، استان هرمزگان می‌فروخته است.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات موفق شدند مالخران این متهم را شناسایی و تعداد ۳۷ موتورسیکلت سرقتی از نوع بوکسر را از مالخر‌های این متهم جوان کشف کنند، تحقیقات پلیسی برای کشف جزئیات پرونده کماکان ادامه دارد.

دستگیری حامل سلاح جنگی در شمال کشور

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: اوایل هفته جاری خبری مبنی بر حمل و نگهداری سلاح جنگی توسط فردی در حوالی شهر کلاردشت استان مازنداران دریافت شد.

وی افزود: در تحقیقات پلیسی مشخص شد متهم دارای سوابق متعددی همچون توزیع موادمخدر است و اقدام به حمل و نگهداری سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز می‌کند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران تصریح کرد: نتیجه تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی منعکس و تیمی از ماموران پایگاه پنجم پلیس امنیت عمومی پایتخت به آدرس اعلامی اعزام و با انجام مراقبت‌های ویژه پلسی توانستند، ششم مهر ماه متهم را در مخفیگاهش در حوالی شهر کلاردشت دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال دهند.

وی افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۲ قبضه سلاح جنگی، ۲ قبضه سلاح شکاری، ۳ کیلوگرم انواع موادمخدر، ۸ عدد فشنگ جنگی و ۱۳۱ عدد فشنگ سلاح شکاری غیر مجاز کشف شد.

این مقام پلیسی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد، تاکید کرد: پلیس به طور جد با کسانی که بخواهند امنیت شهروندان را به مخاطره بیاندازند، برخورد قانونی خواهد کرد و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اینگونه موارد از طریق سامانه ۱۱۰ موضوع را با پلیس در میان بگذارند.

به گفته سرهنگ کاویانی، تلاش برای دستگیری سایر مرتبطان این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

بیشتر بخوانید

دستگیری کارمند شرکت صوری بیمه در پرند/ شارژ بگیر هدیه ببر، ترفند مجرمان برای اخاذی از مردم/ کشف خودروی سرقتی توسط همسر مامور پلیس آگاهی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی سرقت اموال فرمانده انتظامی شهرستان پایگاه هشتم پلیس آگاهی فرمانده انتظامی شرق موضوع در دستور کار پلیس آگاهی تهران پلیس امنیت عمومی ماموران کلانتری تهران تصریح تهران اظهار تحقیقات پلیسی محتویات خودرو شهرستان قرچک سرقت محتویات قرار گرفت سلاح جنگی دستگیر شد پشت بام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح برخورد با سارقان زورگیر که در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: همکاران من در پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از چندین روز کار اطلاعاتی، موفق به شناسایی تعدادی از سارقان به عنف و قاپ‌زن شده و در نهایت طی ۴۸ ساعت گذشته با هماهنگی مقام قضایی، ۷۴ نفر از سارقان به عنف حرفه‌ای و قاپ‌زن را دستگیر کردند. این افراد در بازجویی‌های اولیه به سرقت بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه اعتراف کردند. همچنین با دستگیری این افراد ۲۱ باند سرقت نیز منهدم شد.

سردار علی ولیپور گودرزی درباره اینکه آیا انتشار ویدیوهایی مانند زورگیری در بزرگراه صدر نشان‌دهنده افزایش جرایم خشن است یا خیر، گفت: چنین مواردی در گذشته هم وجود داشته اما در گذشته ضریب نفوذ اینترنت به اندازه امروز نبوده است. آمارهای ما نشان می‌دهد که اتفاقاً در چنین سرقت‌هایی با کاهش روبه‌رو هستیم، اما انتشار گسترده ویدیو سبب می‌شود که افراد بیشتری از وقوع یک مورد باخبر شوند.

اخاذی با تهیه فیلم سیاه

اطراف یکی از متهمان دستگیر شده که مردی است با موهای بور، چند زن ایستاده‌اند و داد و فریاد می‌کنند. آنها مدعی هستند متهم آنها را بیهوش و به آنها تعرض کرده است.

یکی از شاکی‌ها گفت: سال گذشته، بعد از فوت مادرم، حالم خیلی بد بود. یک روز در صفحه اینستاگرام به صورت اتفاقی با صفحه‌ای مواجه شدم که مطالب قشنگی در رابطه با مادر نوشته بود. ناخواسته با حس همدردی عکس‌ها را لایک کردم اما صاحب صفحه لحظاتی بعد به من پیام داد. مرد جوان مدعی بود که مادرش فوت کرده و برای آرامش او، هر هفته خیرات می‌دهد. مرد جوان از من خواست در مراسمی که برای آمرزش مادرش برگزار می‌کنند، شرکت کنم.

وی ادامه داد: با این نیت یک روز که مرد جوان می‌خواست به بهشت زهرا برود، با او راهی آنجا شدم. بین راه او به من آبمیوه داد و من بعد از خوردن آبمیوه بیهوش شدم و زمانی که به هوش آمدم، متوجه شدم که مرا مورد آزار و اذیت قرار داده و از من فیلم و عکس مستهجن تهیه کرده است. بعد از آن متهم با تهدید انتشار فیلم و عکس‌های مستهجن در فضای مجازی من را مجبور می‌کرد پول و طلاهایم را در اختیارش قرار دهم.

شاکی دیگری گفت: مرا تا یک‌قدمی مرگ برد. باورتان نمی‌شود طوری به سرم کوبید که بیهوش شدم. فقط از ترس اینکه عکس‌ها و فیلم‌هایم منتشر نشود، مبالغی را که برای اخاذی خواست، به او دادم.

شاکی دیگری گفت: متهم مرا برای شرکت در مراسم سوگواری و خیریه دعوت و با آبمیوه مسموم و سپس بیهوش کرد. بعد هم مثل سایر قربانیان از من فیلم و عکس مستهجن تهیه کرد. بعد از مدتی هم با من تماس گرفت و مدعی شد دو دستیارش که زن‌های رمالی بودند، پس از احضار روح و رمالی باخبر شده‌اند که داخل خانه‌ام شمش طلا دارم و از من خواست شمش را به او بدهم. شمشی در کار نبود اما از ترس اینکه تصاویر منتشر نشود برایش شمش خریدم و به او دادم.

اما متهم منکر این اظهارات شد و گفت: من یک صفحه اینستاگرامی به نام «مادرانه» به خاطر مادر مرحومم درست کرده بودم و پست‌هایی در رابطه با مادر می‌گذاشتم. سعی می‌کردم با انجام کارهای خداپسندانه روح مادرم در آمرزش قرار بگیرد و هیچ جرمی هم مرتکب نشده‌ام.

یعنی ۵ شاکی دروغ می‌گویند؟

چه بگویم؟! آنها می‌گویند که من فریب‌شان داده‌ام و با آبمیوه و چای مسموم آنها را بیهوش کرده‌ام و مورد آزار و اذیت قرار داده‌ام و برای اینکه بتوانم از آنها اخاذی کنم، فیلم هم از این صحنه‌ها گرفته‌ام. اما آنها مشتری مغازه الکتریکی‌ام هستند؛ نمی‌دانم چرا چنین ادعایی کرده‌اند.

می‌گویند آنها را به اطراف بهشت زهرا بردی و طلاهایشان را دزدیده‌ای؟

خودشان با پای خودشان بر سر مزار مادرم می‌آمدند، هیچ اخاذی نکرده‌ام. خودشان پول به حسابم واریز می‌کردند.

اما پلیس این فیلم و عکس‌ها را کشف کرده است؟

(سکوت متهم)

دستگیری با پابند الکترونیکی

هنگامی که پابند الکترونیکی داشته، در سرقتی شناسایی و دستگیر شده است؛ متهم ۲۴ ساله‌ای که با سن کم سوابق زیادی در پرونده‌اش دارد.

سرقت با پابند؟

راستش را بخواهید دوستانم در دورهمی که داشتیم، می‌گفتند این پابندها کار نمی‌کند و پلیس نمی‌تواند همه را رصد کند. من هم که به سرقت اعتیاد دارم، با حرف‌های آنها تشویق به سرقت شدم. با خودم گفتم اولین سرقت را امتحان می‌کنم. اما پابندها الکی نبود و حالا در لیست سارقانی قرار گرفته‌ام که با پابند سرقت می‌کنند و در این مورد رکورددار شده‌ام.

آخرین بار کی از زندان آزاد شدی؟

سوم عید نوروز بود و قبل از اینکه آزاد شوم، پابند به پاهایم بسته شد. من جزو سارقان گوشی‌قاپی بودم که 4 سابقه کیفری داشتند و شامل قانون مجرمان پابنددار قرار می‌گرفتم.

کی بازداشت شدی؟

دقیقاً یک ماه بعد از آزادی، یعنی سومین روز اردیبهشت، به همراه دوستم برای گوشی‌قاپی وارد عمل شدم. اما همین که خواستم گوشی را سرقت کنم، پلیس رسید و در نهایت با شلیک گلوله، مأموران موفق شدند مرا دستگیر کنند.

کد خبر 847123 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم حوادث ایران زنان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • تعرض جنسی به زنان به بهانه حضورشان بر سر مزار مادر!
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد