Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمنان ملت ایران در کنار جنگ نظامی و اقتصادی چاشنی جنگ فرهنگی و عملیات روانی را استفاده می کنند و به دنبال تغییر باورهای ملت ایران هستند، گفت: در این شرایط استفاده از روحیه و فرهنگ دفاع مقدس قطعا توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

سردار سید قاسم قریشی در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: فرا رسیدن هفته دفاع مقدس فرصتی گران بها برای بازخوانی درس ها و تبیین فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است و باید از این فرصت برای انتقال این فرهنگ ارزشمند به نسل جدید به خوبی بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: رزمندگان با مجاهدت ها و ازخودگذشتگی ها علاوه بر اینکه روحیه ازخودگذشتگی و ایثار را در جامعه زنده کردند موجب شدند فرهنگ های ارزشی برای نسل های آینده ماندگار بماند. در لحظه لحظه دفاع مقدس حماسه های ماندگار خلق شده و بزرگترین گرداننده دفاع مقدس مردم بودند و حضرت امام(ره) با بسیج مردمی دفاع مقدس تماما مردمی را رقم زد.

قریشی گفت: نقش استان مرکزی در حماسه های دفاع مقدس بسیار چشمگیر و پررنگ است و رزمندگان استان در مقاطع مختلف جنگ تحمیلی خوش درخشیدند و در عرصه های گوناگون دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و خوشبختانه کارنامه استان مرکزی در دفاع مقدس قابل قبول است چراکه در نقطه به نقطه جنگ تحمیلی شاهد دلاوری ها و مجاهدت های رزمندگان استان مرکزی هستیم.

وی با بیان اینکه در بعد مهندسی جنگ، استان مرکزی پیشتاز بود و حرف برای گفتن داشت و با اقدامات چشمگیری که انجام شد پیروزی های بزرگی در عملیلت ها رقم خورد و امروز نقش استان در حماسه های دفاع مقدس باید برای نسل جوان بازگو شود، افزود: سنگرسازان بی سنگر عنوان حکیمانه حضرت امام(ره) برای رزمندگان بود و آنان به معنای واقعی کلمه حماسه آفرین شدند و علاوه بر اقدامات تخصصی با روحیه جهادی و شهادت طلبی در میدان های نبرد حضور پیدا می کردند.

قریشی گفت: پیروزی های دفاع مقدس در اوج تحریم ها و انسجام دشمنان برای مقابله با انقلاب تازه تاسیس اسلامی رقم خورد و رزمندگان با روحیه خداباوری و خودباوری حماسه آفرین شدند و همه راهبردهای دشمنان را با شکست سنگین مواجه کردند. بیش از ۱۸ کشور اروپایی در سال های آخر جنگ تحمیلی برای صدام سلاح شیمیایی تولید و ارسال می کردند و علیرغم همه دشمنی ها و فشار دشمنان یک وجب از خاک ایران اسلامی جدا نشد و این برای اولین بار در طول تاریخ اتفاق افتاد.

وی افزود: دشمنان به دلیل از دست دادن منافعشان با تشکیل انقلاب اسلامی با یکدیگر علیه ملت ایران متحد شده بودند و علیرغم اینکه در دوران پهلوی اوج وابستگی در کشور حاکم شده بود اما با همت و مجاهدت جوانان غیرتمند ایرانی امروز به اوج اقتدار رسیده ایم. امروز ایران اسلامی در بسیاری از حوزه ها جزو پیشرفته ترین کشورها در ساخت پالایشگاه، تجهیزات دفاعی، نانو، پزشکی و صنایع دانش بنیان است و در بسیاری از عرصه های علمی حرف برای گفتن داریم.

قریشی با بیان اینکه همچنین در حوزه موشکی و دفاعی با بکارگیری اراده جوانان غیرتمند ایران اسلامی حرف برای گفتن داریم و افتخارات کشور در حوزه های دفاعی برای مردم دلگرم کننده است، گفت: به برکت روحیه و فرهنگ دفاع مقدس امروز در اوج تحریم ها در مقتدرترین شرایط هستیم و اگر دیروز سیم خاردار به ما نمی دادند و در حوزه پزشکی در اوج وابستگی بودیم امروز به استقلال و خودکفایی کامل رسیده ایم. دشمنان ملت ایران طی این سال ها در کنار جنگ نظامی و اقتصادی چاشنی جنگ فرهنگی و عملیات روانی را استفاده می کنند و در تهاجم فرهنگی به دنبال تغییر باورهای ملت ایران هستند. در این شرایط استفاده از روحیه و فرهنگ دفاع مقدس قطعا توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سپاه، وی اظهار کرد: بکارگیری روحیه جهادی و توجه به رهنمودهای ولایت تضمین کننده پیشرفت و سربلندی ملت ایران است و تجربه نشان داده هرکجا که حرف شنوی از ولایت داشتیم و بسیج مردمی رقم خورده برکات فراوانی برای کشور حاصل شده است. ملت ایران با روحیه ولایتمداری، ایثار و ازخودگذشتگی همواره از دل تهدیدات بزرگترین فرصت ها را فراهم کرده اند و امروز نیاز است تجربیات دفاع مقدس در گام دوم مورد توجه باشد و در عرصه های مدیریتی به خوبی مورد استفاده و الگو قرار گیرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین همچنین در آیین نکوداشت رزمندگان و فعالین دانشنامه دفاع مقدس و رونمایی از اولین و جامع ترین سایت شهدای استان مرکزی(شهود) گفت: دفاع مقدس الگوهای ماندگاری برای اقشار مختلف جامعه به ماندگار گذاشت و همه اقشار جامعه می توانند با مراجعه به فرهنگ دفاع مقدس از شاخصه های این فرهنگ ارزشمند الگو بگیرند. جایگاه و اهمیت پیروزی های دفاع مقدس برگرفته از فلسفه وجودی انقلاب اسلامی است و امروز تبیین اهمیت و جایگاه آن یک ضرورت مهم است.

وی افزود: انقلاب اسلامی در برهه های متفاوت شکست های سنگینی به جبهه استکبار وارد کرد که اولین شکست در پیروزی انقلاب در سال ۵۷ بود. شکست های سنگین استکبار و حامیان منطقه ای آنها با پیروزی های انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف علمی، دفاعی و دانشگاهی رقم خورد و این پروزی ها در نقش آفرینی های جبهه مقاومت به اوج خود رسید و ملت ایران و رزمندگان اسلام در مقاطع مختلف حماسه های بزرگی خلق کردند.

قریشی گفت: امروز با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس علیرغم توطئه های دشمنان در بسیاری از عرصه های علمی، دفاعی و پزشکی برترین هستیم و کشوری که در زمان پهلوی در اوج وابستگی بود امروز بزرگترین مراکز پالایشگاهی و پتروشیمی را مدیریت می کند، این موارد این درس را می دهد که کشور برای پیشرفت نیازمند زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی کنگره شهدای استان مرکزی را جلوه‌گاه گنجینه های دفاع مقدس دانست و افزود: تلاش های بسیاری در کنگره انجام شد که جای تقدیر دارد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین همچنین با حضور در بیمارستان قدس اراک از تعدادی خانواده های معظم شهدا، رزمندگان و جانبازان بستری شده در بیمارستان قدس اراک ملاقات کرد و از مجاهدت های کادر درمان و پزشکان نیز تقدیر کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جانشین سازمان بسیج مستضعفین فرهنگ دفاع مقدس انقلاب اسلامی دفاع مقدس استان مرکزی ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۴۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در همایش هویت عصری زنان در آینه قرآن و حدیث که با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد اظهار کرد: نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است و امروز دشمنان ضمن آگاهی از این نقش برنامه ریزی قوی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: امروز در ایران اسلامی حضور زنان فرزانه، تحصیل کرده، خوش فکر و ممتاز اجازه بروز و ظهور به دشمنان را نمی‌دهد.

استاندار گلستان گفت: اسلام در نظام فکری جهان، الگویی برتر را رقم زده است.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بانوان حماسه‌های بزرگی را خلق کردند، افزود: در دوران دفاع مقدس بانوان ما ضمن اینکه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی داشتند ارزش‌های خود را حفظ می‌کردند.

زنگانه اظهار کرد: در جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقش بانوان در عرصه دفاع مطهر هستیم.

کد خبر 6094288

دیگر خبرها

  • نقش حماسی بانوان در دفاع مطهر بی بدیل است
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • گروه‌های جهادی تحریم‌ها را بی‌اثر کرده‌اند
  • ساخت زائرسرا یکی از مطالبات بحق مردم چهارمحال و بختیاری است
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند